-
Конкурс учителів до Дня учителя 2024 року
Конкурс учителів до Дня учителя 2024 року -
Перший урок в 1 класі "Україна наша в моєму серці"
Перший урок в 1 класі "Україна наша в моєму серці" -
Урок фізики 2. Експериментальні та теоретичні методи досліджень законів природи.
Урок фізики 2. Експериментальні та теоретичні методи досліджень законів природи.
Наші гості: 45
- 15-12-2023, 16:47
- 865
- 0
Консультація для батьків
Тема: « Складання розповідей в дитячому садку та школі»
Здатність точно висловлюватись, тобто піклуватися про те,щоб завжди бути зрозумілим співрозмовникові, обдумувати форму вкладання своїх думок, логічність висловів – вкрай необхідна людині у будь якій життєвій ситуації. Вміння чітко будувати розповіді, писати твори – одна з провідних вимог до школяра.
Починати систематично вчити дитину складати розповіді треба ще у дошкільному віці. Звісно в ігровій формі. Це є найбільш результативно, бо для успіху справи наявні головні передумови – насамперед сприятливий для розвитку мовлення період. До того ж малюку цікаво грати в нову гру, йому не загрожує погана оцінка, він почувається впевненим у собі від того, що може розповідати, як справжній письменник і таким чином ми не лише пробуджуємо, а й підтримуємо його інтерес до словесної творчості, забезпечуючи наступність між дитсадком і початковою школою.
Виділяють етапи роботи з навчання складання розповідей:
Перший етап. Ознайомлення зі зразками.
- Перед тим, як дитина почне складати власні розповіді, вона має набути достатній для цього літературний досвід, тобто ознайомитися з найкращими зразками художньої літератур , які стануть для неї орієнтирами у власній подальшій творчості.
Другий етап. Складання розповідей за малюнками.
- Коли малюк вільно відтворює готові сюжети, настає час пропонувати йому складати власні розповіді. Найпростіше – це складання розповідей за малюнками, завдяки цьому збагачується уявлення, розвивається образне мислення, мовлення. Треба забезпечити малюку певну сюжетну опору, яка допоможе складати розповідь(серія малюнків).
Третій етап. Складання розповідей за одним малюнком чи картиною.
- На цьому етапі варто пояснити дитині, що твір за малюнком пишеться за таким планом:
1.Що було до того?
2.Що бачимо на малюнку?
3.Що сталося після того?
Сюжети малюнків мають бути цікавими, неординарними, можливо чарівними чи гумористичними.
Четвертий етап. Складання розповідей – описів
- Після складання розповідей за малюнками слід переходити до творів – описів без використання зорової опори. Перед складанням твору слід тижневе накопичування та опрацювання матеріалу.
П’ятий етап. Опис реальних подій.
- Дорослий спонукає малюка пригадати подію з його життя, яка справила на нього особливе враження. Складається план, за планом будується розповідь.
Шостий етап. Складання розповідей з власної ініціативи.
- Як провило, якщо батьки та педагоги підтримують інтерес до складання творів, діти при переході з дитсадка до початкової школи вже багато і гарно розповідають з власної ініціативи.
Дякуємо Вам за ваш коментар!
Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
Будь ласка!
Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу). Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.