• Популярні новинки

    Ваш кабінет


    Наша сторінка

    Зараз онлайн
      Зараз на сайті: 35
      Наші гості: 33

      Користувачі: 
      - отсутствуют

      Пошукові системи на сайті: 


       Останні наші відвідувачі: 



    » » Інтегрований урок у 1 класі навчання грамоти читання, письмо, природознавство



    Інтегрований урок у 1 класі навчання грамоти читання, письмо, природознавство
    • 15-06-2019, 15:16
    • 4 375
    • 1
    Інтегрований урок у 1 класі навчання грамоти читання, письмо, природознавство.
    Створити умови для засвоєння знань літери Г, г («ге»), їх назвою та звуковим значенням; вчити писати рядкову букву г («ге»), правильно з’єднувати її з іншими літерами; сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів; узагальнити знання про осінь; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слова, відгадувати загадки, складати речення із запропонованими словами; формувати комунікативно-мовленнєву компетентність; сприяти розвитку творчого мислення, уваги та мовлення учнів під час складання інтелект-карти; виховувати повагу до праці, бажання охороняти і любити природу.

    Тема. Закріплення знань про звук [г]. Позначення його буквами Г, г («ге») Опрацювання тексту «Восени на городі». Письмо рядкової букви г («ге»).         

    Мета. Створити умови для засвоєння знань літери Г, г («ге»), їх назвою та звуковим значенням; вчити писати рядкову букву г («ге»), правильно з’єднувати її з іншими літерами; сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів; узагальнити знання про осінь; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слова, відгадувати загадки, складати речення із запропонованими словами; формувати комунікативно-мовленнєву компетентність; сприяти розвитку творчого мислення, уваги та мовлення учнів під час складання інтелект-карти; виховувати повагу до праці, бажання охороняти і любити природу.

    Обладнання: каса літер, предметні малюнки з словами,  малюнки кошиків, малюнки овочів, фруктів та грибів; таблиця «Пиши правильно», малюнки рукописної літери; конструктор букв (друкованих і рукописних), зразок рукописної букви г («ге»), аудіо запис «Пори року», інтелект-карта, кошик з овочами, фруктами, макетами-грибів, осіннє листячко, текст «Восени на городі», буквар М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко.

    Інтегруються предмети: навчання грамоти (читання, письмо), природознавство.

    Хід уроку

    І. Організаційний момент

    1. Психологічна підготовка учнів до сприйняття матеріалу

    Діти утворюють коло і разом з вчителем промовляють:

    - Доброго ранку!

    - Доброго дня!

    - Від усього серця бажаю добра!

    ІІ. Мотивація навчальної діяльності

    1. Створення мотиваційної ситуації

    Виходить дівчинка з букетом осінніх листочків, корзиною овочів, фруктів та грибів. Лунає аудіо запис «Пори року»

    П. І. Чайковського – «Осінь».

    - Хто ж до нас завітав на урок?

    Дівчинка загадує загадку.

    - Там доорюю, там сію, 

      Трушу яблука в садах.

    І малюю, як умію, 

      На листочках і листках.

      Ну й завзята ж у роботі! 

    Так за те вся в позолоті. (Осінь)

    - Яку красу ми бачим восени? (Пожовкле, багряне листя. Врожай овочів, фруктів та грибів).

    - Можливо щось засмучує? (Холод, дощова погода, менше гріє сонечко, опадає листя). 

    На дошку прикріплюються кошики з асоціаціями до слова осінь.


    2. Робота в парах. Вправа «Передбачення мети»

    На партах лежать картки з числами.

    - Діти розташуйте числа від меншого до більшого, прочитайте слово.

    12345 – осінь1234 – дари

    - Спробуйте передбачити мету.

    ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

    - Сьогодні ми помандруємо з осінню, допоможемо їй зібрати залишки врожаю в кошики, а ще навчимося писати пропущену літеру (на дошці слова без літери «ге»), яка часто зустрічається у вірші.

    ІV. Сриймання та усвідомлення нового матеріалу

    1. Артикуляційно-слухова вправа «Впіймай звук»

    У ставку з гусаком

    Гусенята й гуска,

    Гусенята плюскотять,

    Гуска носом плюска. (Звук [г]).

    2. Характеристика звука

    - Чи можна цей звук проспівати? (Ні, бо струмінь повітря потрапляє на перешкоду, створеною задньою частиною язика)

    - Який звук [г]  приголосний чи голосний? (Приголосний)

    - У назві, яких ще птахів, зустрічається звук [г]. (Голуб, грак, горобець, дикі гуси, глухар). 

    - Який птах відлітає восени в теплі краї? (Грак, дикі гуси)

    3. Словникова робота

    Пояснення значень слів, демонстрування малюнків: глухар, грак.

    • Глухар — велика промислова пташка з родини тетеревих.

    • Грак — перелітний птах родини воронових із блискучим чорним пір’ям.

    4. Гра «На кого схожа буква «ге»?

    Глянь, Галинко! Гнате, глянь,

    Подивись, Ганнусю,—

    Буква «ге» гачком зігнулась,

    Як на груші гусінь!

    (Гусінь, гуска)

    5. Фізкультхвилинка

    Білі гуси налетіли

    На бабусине подвір’я.

    Поклювали, походили,

    Піднялись і полетіли.

    Гуси летять-відлітають,

    А діти тихенько за парти сідають.

    6. Відгадування загадок

    - Відгадайте що ще покладемо в осінній  кошик ? 

    • Жовтопузий карапуз

    Йшов городом та й загруз,

    Бо насіння стільки має,

    Що аж боки розпирає. (Гарбуз)

    • Без рук, без ніг, а по тичині в’ється. (Горох)

    - У якій позиції стоїть звук [г]? (На початку слова)

    - Як одним словом можна назвати ці предмети? (Овочі)

    - Які ще овочі приносить осінь? Прикріплюють на дошку, подовжують павутинку асоціацій. (ГАРБУЗ,  ГОРОХ, ОГІРОК, ПОМІДОРИ, ПЕРЕЦЬ, ЧАСНИК, ЦИБУЛЯ, ГАРБУЗ, КАРТОПЛЯ)

    7. Складання звукових моделей слів-відгадок   І в. – огірок, ІІ – горох, ІІІ – гарбуз.

    8. Робота в групах. Читання тексту «На городі»(картки)

    - Ми зараз уявно продовжимо збирати врожай з Осінню.

    - А де, ви зрозумієте, коли прочитаємо текст.

    Учитель читає два речення, а діти слідкують. Наступні два речення читає сильний учень. Останнє речення читають в групі.

    На городі 

    У баби Галини і діда Богдана великий город. Вони гарні господарі. На городі гарно уродила городина. Довкола — круглі гарбузи, зелені огірочки. Восени город подарував гарні дари.

    - Отже, де ми побували подумки? (На городі). А хто там похазяйнував? (Осінь)

    - Що таке городина?

    9. Самостійне читання тексту в групах. 

    - У кого на городі ми побували? (У баби Галини та діда Богдана). Чи є слова написані з великої букви? Які? Чому?

    - Що росло в господарів? 

    - Можливо, ви теж щось у своєму житті вже вирощували?

    - Як потрібно ставитися до навколишнього середовища?

    10. Робота в зошиті

    1) Загадка

    І великі, і малі

    Повдягалися в брилі.

    І дощу ці одноніжки

    Не бояться анітрішки.

    Ліс — улюблений їх край.

    А як звуться — відгадай. (Гриби)

    - Яку літеру нещодавно ми вивчили? (Букву «ге»)

    - Яку позицію вона займає у слові-відгадці? (На початку, перша літера)

    - Які гриби візьмемо в кошик? А які залишимо? Чому? (Вони отруйні)

    Прикріплюють на дошку гриби.

       

    Груздь                          Білий грибЛисички

    - Чому у кожному слові буква «ге» червоного кольору? (Ми ще не вміємо її писати). Спробуймо навчитися!

    11. Підготовка руки до письма

    1) Повторення гігієнічних норм письма

    - Пригадаймо: як потрібно покласти зошит під час письма; яка повинна бути постава; як треба тримати ручку в руках; назв ліній сітки зошита.

    - Зверніть увагу на те, що штрихувати потрібно, починаючи ліворуч, рухатись праворуч.

    12. Ознайомлення з рядковою літерою г («ге»)

    1) Демонстрування порівняння літер

    - Чим відрізняються мала та велика друкована літера? (За розміром різні, а за формою — однакові.)

    - З яких елементів складаються друковані велика і мала літери Г, г. (З великої та маленької вертикальної і малої горизонтальної паличок.) 

    2) Аналіз елементів рукописної літери г («ге»)

    — Рядкова літера г («ге») складається з одного елемента: короткої прямої, заокругленої вгорі і внизу.

    3) Алгоритм написання рядкової літери г («ге») 

    4) Тренувальні вправи в повітрі під диктовку 

    - Усі хором промовляють, пишучи в повітрі: і-раз-і.

    5) Врава для розвитку дрібної моторики пальців «Обведи букву пальчиком» 

    6) Робота в парах. Конструктор букв (друкований, рукописний) 

    - А тепер спробуємо в зошиті разом: і-раз-і; і-раз-і…

    7) Написання літери г («ге»), зошит с. 23

    V. Закріплення та узагальнення умінь і навичок

    1. Відгадування загадок

    • Хвостиком прив’язаний,

    Довгий і зелений,

    • Гарбузові він синок,

    Дуже добрий … (огірок).

    • На хвилиночку у гості

    Я б до друзів покотився,

    Та прив’язаний за хвостик

    З того дня, як народився. (Гарбуз)

    2. Робота з реченням

    - Прочитайте з’єднані слова. ( дари  город Восени подарува  гарні) 

    - Яке речення утворилося?

    - Скільки слів у реченні? (5 слів)

    - Назвіть слова, які починаються на літеру («ге»). (Город, гарні)

    - Які слово не розпочинається на літеру («ге»). (Дари, восени, подарував)

    - Яке найдовше слово? (Подарував) 

    3. Робота з Букварем

    - Прочитайте текст «Восени нв городі» с. 90

    - Чим відрізняється цей текст від попереднього тексту на картках (Імена діда та баби; внуки допомагали дідусеві й бабусі)

    4. Вибіркове читання тексту з Букваря «Восени на городі». 

    - Що матимемо взимку?

    - Прочитайте, що подарував город восени?

    - Де сьогодні ми зустрічали подібне речення? (В попередньому тексті. Ми складали це речення з розсипаних слів)

    - Знайдіть в букварику подібне речення, запишіть його. 

    VI. Підсумок уроку

    - Пригадаймо, що ми допомогли зібрати в кошик Осені. За допомогою слів-підказок та малюнків складіть речення. (Можливе доповнення інтелект-карти новими словами)

    Речення, які склали діти. (Осінь дарує овочі, фрукти та гриби.

    Восени люди на збирають врожай у саду, на городі і в лісі. Огірки солять на зиму. Збирають гриби. Овочі і фрукти корисні. Вродила гарна городина. Восени люди обривають з дерев груші.)

    - Чому в усіх словах з’явилася буква «ге»? (Бо, ми навчилися її писати). Назвіть їх! 

    - Який звук позначає буква г («ге») на письмі?

    На завершення уроку дівчинка-Осінь частує дітей фруктами.


    Автор: Татарінова Людмила

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    ntegrovaniy-urok-u-1-klas-navchannya-gramoti-chitannya-pismo-prirodoznavstvo.rar [1,53 Mb]
    (Придбали цей файл: 267)



    Сподобалося? Поділіться з друзями!



    Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Нуш / Початкові класи

    На головну



    Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас!
    Дякуємо!

    Шановний користувач нашого сайту.
    Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
    Будь ласка
    Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем за допомогою кнопок соц-мережі Fb. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
    14 июня 2019 08:11
    • Публікацій: 0
    • Коментарів: 0
    Інтегрований урок. Закріплення знань про звук г
    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.