• Популярні новинки

    Ваш кабінет


    Наша сторінка

    Зараз онлайн

    Архів сайту


    » » Спортивні розваги та ігри в літньому таборі відпочинку



    Спортивні розваги та ігри в літньому таборі відпочинку
    • 16-05-2019, 23:09
    • 6 149
    • 0
    Спортивні розваги та ігри в літньому таборі відпочинку.

    1. Рівновага. Стоячи на круглій колоді або лавці, ударом долонями кожний гравець намагається вивести свого противника з рівноваги й змусити хоч би однією ногою ступити на землю.

    2. Не пролий ані краплі. Гравці отримують по 2 кружки — одну порожню, другу з водою. Стоячи на круглій колоді один проти одного, кожний підставляє свою порожню кружку товаришу так, щоб він міг перелити в неї воду із своєї кружки і одночасно сам переливає воду зі своєї кружки в порожню кружку партнера. При цьому вода не повинна пролитися.

    3. Біг з картоплею (можна використати тенісний шарик (тенісну кульку)). Троє або четверо гравців одержують по столовій ложці і одній картоплині. Вставши на стартову лінію, вони повинні взяти в праву руку ложку з картоплею і за сигналом розпочати біг. Намагаючись, щоб картопля не впала, біжать до умовного місця, і, повертаючись назад, передають ложку з картоплею наступним гравцям команди. Якщо картопля впаде, треба зупинитись, підняти її без допомоги другої руки і продовжити біг.

    4. Вдвох на трьох ногах. Гравці розташовуються парами. Помічники зв'язують їм дві ноги (праву ногу одного гравця з лівою ногою другого, в одному місці — нижче колін).

    За сигналом вони починають біг і намагаються якомога швидше добігти до лінії фінішу і повернутись назад. Перемагає та пара, котра виконала завдання першою. Далі гру продовжує наступна пара.

    5. Естафета з м'ячем. Два гравці беруться за руки, їм на плечі кладуть великий м'яч так, щоб кожний міг притримувати його головою. В такому положенні вони повинні пройти декілька метрів і повернутися назад. Якщо м'яч впаде, гравці повинні підняти його і продовжити гру.

    6. Естафета з м'ячем або обручем. Для гри треба вбити в землю кілька кілків на відстані 1 м один від одного. Грають по черзі.

    М'яч на стартовій лінії. За сигналом м'яч потрібно провести ногою до кінця доріжки і назад. При цьому перший кілок обводити треба справа, другий зліва і т.д. Якщо м'яч покотився в бік, його потрібно повернути на місце і продовжити гру.

    М'яч можна замінити обручем. Можна дії гравців почергувати — перший працює з м'ячем, другий — з обручем.

    7. На штучній доріжці. Перші гравці команд одержують по 4 дощечки або цегли і кладуть їх на землю. Ставши ногами на дві дощечки, підіймає з землі дві другі, кладе їх перед собою і переходить по них, потім переставляє звільнені дощечки перед собою.

    Так треба дійти до фінішу і повернутися назад. Перемагає той, хто зробить це першим.


    8. Збери по одному. Три-чотири гравці стають на стартову лінію. Перед кожним намальоване невелике коло. Навпроти кожного гравця розставляють 8-10 камінців або інших предметів на віддалі 1 м один від одного.

    За сигналом гравці біжать, беруть перший камінчик, повертаються і кладуть його в коло, біжать за другим, третім і т.д. Перемагає той, хто першим перенесе в коло всі свої камінчики. 

    9. Гра з піском. Гравці розташовуються парами. Перед ними на дерев'яних або фанерних щитках насипають купкою пісок. В 10-15 кроках від щитків ставлять по 3-4 скляних банки. В кожній парі один з гравців тримає мішечок, другий наповнює його піском. Після цього перший гравець біжить до банок і висипає пісок в одну з них. Повернувшись, він передає мішечок другому гравцеві і допомагає наповнити його піском. Другий гравець біжить до банок і висипає його. Так продовжується до тих пір, поки всі банки не будуть заповнені до країв.

    Перемагає пара, яка виконала завдання першою. 

    10. Слизька ціль. Для гри потрібні 5-6 мішечків (величиною з кулак), наповнених піском або горохом. На майданчику ставлять невеликий квадратний столик. Гравці стають в декількох кроках від стола і по черзі кидають мішечки так, щоб вони попали на кришку стола і там залишились.

    За кожне попадання нараховуються очки команді. 

    11. Попади в мішень. Для гри готують дві корзини (можна використати маленькі обручі). Двоє гравців розташовуються на віддалі 3-4 м від корзини і закидають в неї які-небудь дрібні предмети.

    12. Перетягування з палицею. Гравці стають лицем один до одного на центральній лінії і руками беруться за палицю. Позаду кожного гравця, на віддалі 1м від центральної лінії проводяться лінії. Кожен з гравців намагається перетягнути противника за свою лінію. Виграє той, кому це вдасться.

    13. Хто виб'є шайбу. На землі креслять два кола діаметром 40-50 см. Центр одного розташовується від центра другого приблизно на 80 см. За колами стають двоє гравців. Кожен з них тримає клюшку. В центрі кожного кола — по шайбі. Треба вибити шайбу з кола противника і зберегти в колі свою.

    14. Шість городків. Двоє гравців стають на лінію. Перед кожним на одній прямій лінії розставлено по 6 городків на віддалі 1 м один від другого. За сигналом гравці біжать, збирають городки і повертаються на вихідну позицію. Переможе той, хто повернеться першим, не загубивши по дорозі жодного городка.

    15. Потягни шнур. Готують шнур, на кінцях якого прив'язані мішечки з піском. Його кладуть на землю. Біля кінця шнура спиною один до одного стають двоє гравців. Перед кожним з них на віддалі 5-6 кроків ставлять прапорець. За сигналом гравці біжать до своїх прапорців і, повернувшись, намагаються потягнути шнур у свій бік, випередивши товариша.

    16. Кому дістанеться кегля. На табуретку ставлять кеглю або булаву. По обидва боки табуретки, в 8-10 кроках від неї, розміщуються двоє лицем один до одного. За сигналом кожен біжить, прагнучи першим схопити кеглю. Виграв той, хто зумів першим це зробити.

    17. Мотальники. Потрібні дві іграшки на колесах (машинки, коники і т.п.) та дві круглі палички. Палички і машинки з'єднують шнуром довжиною 6-7 м.

    Два гравці сідають поруч, беруть в руки по паличці, відводять від себе машинки на всю довжину шнура і за сигналом починають намотувати шнур на палицю. Кожний прагне якомога швидше наблизити до себе машинку.

    18. Двобій на ракетках. В грі беруть участь два гравці. Кожний гравець одержує ракетку (від настільного тенісу або саморобні). На кожну з них кладуть кубик або плоску іграшку невеличкого розміру. Взявши ракетку в ліву руку, відводять її в бік. За сигналом, вільно пересуваючись, вони пробують взяти кубик з ракетки противника, не скинувши при цьому свій.

    19. Гра в камінчики. Гру проводять, сидячи за столом або на підлозі, на землі. У кожного з гравців по 5 камінчиків. Кожний гравець по черзі бере в руку свої камінчики, підкидає їх вгору, швидко повернувши руку долонею вниз, ловить їх на долоню. При цьому частина камінчиків може впасти на землю. В кого на руці залишилося більше камінчиків, той і виграв.

    Цю гру можна супроводжувати ще й такими вправами:

    1. Взяти в руку 5 камінців, один з них підкинути догори, решту швидко покласти і встигнути спіймати підкинуті камінчики цією ж рукою. 

    2. Підкинути вгору 3 камінчики, взяти зі стола 2 і зловити ті три. 

    3. Підкинути 4 камінчики і спіймати їх, попередньо взявши зі стола один.

    20. Гра з надувними кульками. Представники команд отримують повітряні кульки і виходять на стартову лінію. Злегка підбиваючи рукою або ракеткою від бадмінтону, проходять з ними 15-20 м і заштовхують її в корзину або повертаються назад.

    21. Спритні. На стартовій лінії ставлять два стільці. В 5-6 кроках від них ставлять ще два стільці, на яких розміщені по 5 шашок. Гравці отримують по столовій ложці. За сигналом кожен підходить до другого стільця, бере ложкою одну шашку, не допомагаючи другою рукою, відносить її до першого стільця, потім повертається за другою і т.д. Виграє той, хто виконає завдання швидше.

    22. Черепаха. Два гравці від кожної команди стають спиною один до одного і з'єднують в ліктях руки (в замок). За сигналом пари починають рухатися до фінішної лінії (дистанція — 10-15 м), причому в кожній парі один рухається лицем вперед, а другий — спиною. А коли повертаються — то навпаки.

    23. Гравці стають парами, з'єднують руки навхрест. На плече кожному (на праве — одному, на ліве — другому) кладуть по коробці з-під сірників. Не роз'єднуючи рук, пари повинні добігти до визначеного місця і повернутися назад. Якщо коробка впаде, треба зупинитись, покласти її на плече, знову взятись за руки і продовжувати біг.

    24. Для гри необхідно двом гравцям приготувати по 3 дерев'яних циліндрики. Потрібно поставити циліндрики один на другий стовпчиком і, тримаючись за нижній, пронести їх по всьому маршруту вперед і назад. Перемагає той, хто зуміє зробити це швидше.

    25. “Дві з трьох”. На підлозі, траві ставлять три кеглі. Двоє гравців танцюють навколо них, тримаючи руки на поясі або за спиною. По команді “Стій!” кожний намагається схопити дві кеглі. Той, кому дістанеться лише одна кегля, — програв.

    26. “Невловимий шнур”. Двоє гравців сідають на крісла спиною один до одного, на віддалі 2-3м. Під кріслами протягують шнур. За сигналом необхідно підхопитись, оббігти обидва крісла, сісти на своє, нахилитись і потягнути до себе шнур. Бігти кожному потрібно праворуч.

    27. “Старти звірят”. Команди шикуються паралельно на відстані 5-6 кроків одна від одної. Перед ними на відстані 5-10 м (в залежності від віку) креслять лінію. У кожній команді є “заєць”, “вовк”, “пантера”, “тигр”, “лев”, “кізонька” тощо. (Ці назви дають перед початком гри кожній парі гравців).

    Після виклику “звірята” біжать вперед і, обігнувши прапорець, повертаються на своє місце. Хто на зворотному шляху першим перетне контрольну лінію, приносить своїй команді очко.

    “Звірят” називають у будь-якому порядку, тому потрібно бути дуже уважними. Гра триває 3-4 хв.

    Гру можна провести під назвою “Виклик номерів”. Тоді гравці, замість назв тварин, мають порядкові номери.

    28. “Пінгвіни з м'ячем”. Команди шикуються за лінією старту. На відстані 10 м від них — прапорці. За сигналом перші номери, затиснувши між колін один волейбольний м'яч і тримаючи в руках другий, рухаються до прапорця (можна стрибком і перевалюючись). Гра закінчується, коли всі “пінгвіни” виконають завдання.

    29. “Стриб-скок”. У кожній команді гравці розраховуються на перший-другий. У гравців першої пари в руках по 2 фанерних квадратики (30х30 см). За сигналом вони розпочинають переправу: другий номер стає ногами на квадратик, а перший кладе другий квадратик на відстані одного кроку перед ним. Другий номер стрибає на квадратик, що звільнився, вперед. Так рухаються до прапорця, потім міняються ролями: перший стрибає, а другий переставляє.

    Після першої пари гру починає друга пара, потім третя — доти, доки не “переправляться” всі.

    Правило: точно попадати на квадратик. Неточне попадання — помилка, за яку команда отримує штрафні очки.

    30. “Останній вибуває”. Команди розташовуються шеренгами одна навпроти другої. За сигналом діти якомога швидше біжать на протилежний бік. Той, хто перетне лінію останнім, вибуває. Біг виконується: а) з положення, стоячи обличчям до лінії; б) лежачи на животі; в) лежачи на спині тощо. Програє команда, в якої після 3-5 спроб залишиться менше гравців.

    31. “Візьми містечко”. Команди розташовуються шеренгами одна навпроти одної. На середній лінії розставляють городки (кубики, кеглі та ін.). Городків на два менше (після кожної спроби), ніж учасників у обох командах. За сигналом потрібно добігти до центра і взяти будь-який городок. Ті, кому на стало городків, вибувають з гри.

    32. “Півник”. У командах гравці розраховуються по три. Перший і другий номери беруться за руки, третій кладе їм руки на плечі і просовує свою праву (ліву) ногу, зігнуту в коліні, на з'єднані руки. За сигналом ця трійка прямує до прапорця і назад (перший і другий номер біжать, а третій — “півник” стрибає на лівій нозі), передає естафету наступній трійці. Якщо черга знову прийде до першої трійки, гравці міняються місцями. В ролі “півника” повинен побувати кожний гравець.

    33. “Переправа”. Команди вишикувані на стартовій лінії в колони один по одному. Навпроти, на віддалі 8-10 м, креслять паралельну фінішну лінію.

    За сигналом перший гравець біжить до фінішної лінії, повертається назад, до нього приєднується другий гравець. Тепер гравці вже вдвох біжать до фінішної лінії і перший номер там залишається, другий біжить за третім, потім третій за четвертим і т.д. доти, доки вся команда буде за фінішною лінією. Можна тут і закінчити гру, а можна й продовжити.

    Після того, як вся команда опинилась за фінішною лінією, зразу ж потрібно вже всій команді повернутись за стартову лінію. Результат оцінюється за останнім гравцем. 

    34. “Шнур під ногами”. Гравці розміщуються в колону по одному. Капітани команд одержують скакалки. За сигналом біжать до прапорця і оббігають його. Повертаючись назад, капітан передає один кінець скакалки другому гравцеві, вдвох проносять її під ногами гравців своєї команди. Коли всі гравці перестрибнуть через скакалку, перший гравець (капітан) залишається в кінці своєї колони, а другий біжить вперед і, повертаючись назад, передає кінець скакалки третьому гравцеві. Разом знову проносять її під ногами; другий номер залишається в кінці колони, а третій продовжує гру і т.д.

    Коли перший гравець знову буде спереду колони і йому передадуть скакалку, команда закінчує гру.

    35. Передача м'яча в колонах. Команди розміщені в колонах по одному паралельно. У направляючих в руках м'ячі. За сигналом м'ячі передають двома руками над головою назад своєму сусідові, той наступному і т.д., поки м'яч не попаде останньому. Той, одержавши м'яча, біжить з ним вперед, стає попереду колони і передає м'яча назад, м'яч передається до тих пір, поки направляючий не стане попереду колони.

    Другий варіант гри.

    М'яч передається руками над головою до замикаючого, той проштовхує м'яч між ногами. 

    Гра повторюється 2-3 рази поспіль.

    36. М'яч передається руками над головою до замикаючого, той проштовхує м'яча між ногами до направляючого (що стоїть на чолі колони). Направляючий, одержавши м'яча, біжить вперед, обминає прапорець і, повертаючись назад, передає м'яча наступному гравцеві. Сам стає в кінець колони.

    37. Гравці сидять на підлозі один за одним (ноги нарізно). М'яч передається руками назад до замикаючого. Той, одержавши його, встає, біжить вперед і сідає попереду своєї колони, знову передає м'яч назад.

    38. Естафета з гімнастичними палицями. Гравці розміщені в паралельних колонах. По двоє помічників стають навпроти кожної з колон, тримаючи за кінці гімнастичну палицю.

    За сигналом кожний гравець по черзі біжить вперед, пригинаючись під палицею, обминаючи прапорець і повертаючись назад, перестри¬бує через палицю і передає естафету дотиком руки наступному гравцеві.

    39. Естафета з обручами. Навпроти колон розкладено по 4-5 обручів один за одним. За сигналом кожний гравець по черзі біжить до першого обруча, присідає, накидає на себе обруч, піднімається, біжить до другого обруча, знову присідає і накидає обруч і т.д., обминає прапорець і, повертаючись назад, передає естафету дотиком руки наступному гравцеві. Сам стає в кінець колони. Гра закінчується, коли направляючий стане першим. 

    40. “Тунель”. Команди в колонах по 2. Навпроти кожної команди стають 2-3 помічники; кожен з них з двома обручами у руках. За сигналом два гравці з кожної команди біжать крізь обручі, добігають до прапорців, обминають їх, взявшись за руки. В цей час помічники з обручами стають в одну лінію (шеренгу), розвертаючи обручі в ряд. Гравці проходять змійкою цю “доріжку” і передають естафету наступній парі. Помічники з обручами повертаються у вихідну позицію (один за одним, обручі в руках).

    Варіант: З 3-5 обручів зроблено тунель. Гравці по черзі біжать туди й назад крізь обручі.

    41. “Ящірка”. Для гри потрібно 2 команди. Одна стоїть за колом з м'ячем. Друга команда — в колі, в колоні по одному, тримаючись за пояс стоячих спереду гравців. Гравці команди, яка стоїть поза колом, намагаються попасти м'ячем в останнього, що в колоні. Гравці ж колони, тримаючись один одного, захищають замикаючого в своїй колоні. Якщо м'яч попав у нього, він виходить з гри. Тоді вибивають наступного. Гра продовжується доти, доки всі (можна домовитись до якої кількості, наприклад, 5 гравців) гравці не будуть вибиті з гри. Потім команди міняються місцями.

    Виграє та команда, яка за найкоротший час виб'є всіх гравців з другої команди.

    42. “Попади в ціль”. Команди вишиковуються в колоні по одному на лінії штрафних кидків баскетбольного майданчика. За сигналом гравці по черзі з кожної команди кидають м'яча в корзини. Виграє команда, яка швидше закине 10 штрафних кидків у корзини. Кожний вдалий кидок гравців зараховується команді.

    43. “Сядь першим”. Навпроти команд ставлять двох помічників, які тримають один кінець шнура або стрічки. Двоє перших гравців прив'язують до пояса другий кінець. За сигналом вони починають крутитися, намагаючись якомога швидше обкрутити шнур навколо себе. Потім все роблять у зворотному напрямку і передають кінець шнура наступному гравцеві команди. Гра закінчується, коли кінець шнура передадуть в руки першого гравця.

    Варіант. Можна замість помічників використати стільці. Тоді вводиться умова — після “закрутки” сісти на стілець.

    44. Естафета з м'ячами. Команди шикуються в колони по 1 на стартовій лінії. В направляючих по три волейбольних м'ячі, які вони тримають біля грудей. За сигналом вони біжать до прапорців, оббігають їх і повертаються назад. За стартовою лінією передають м'ячі наступним гравцям по команді, ті виконують те ж, що й перші і т.д.

    45. Естафета “Гусениця”. Учасники кожної команди шикуються за протилежними лініями майданчика. Гравці приймають положення “гусениці”: ліву руку — на ліве плече попереднього гравця, а правою — підтримують його праву ногу, зігнуту в коліні, за гомілковий суглоб. 

    За сигналом команди, стрибаючи на лівій нозі і зберігаючи рівновагу, міняються місцями.

    46. Біг з обручем. Команди складаються з 8-12 учасників. Потрібно 2-3 обручі. Команда ділиться на групи по 4 чоловіка. Гравці шикуються в колону по 1 за загальною лінією старту. Проти кожної колони на віддалі 10-15 м ставлять поворотну стійку. У кожного направляючого групи гімнастичний обруч. За сигналом перший гравець біжить вперед, оббігає стійку і повертається назад; за стартовою лінією він надягає обруч на наступного гравця своєї групи, і тепер вони вдвох, знаходячись в обручі, біжать. Таким же чином до них приєднується третій і четвертий гравці. Гру далі продовжує друга і третя групи команди.

    Виграє команда, учасники якої швидше виконали завдання. 

    47. “Біг по шпалах”. Гравці кожної команди шикуються в шеренгу. Інтервал між учасниками — 1 м. За сигналом правофланговий передає м'яч своєму сусідові по команді, а сам лягає животом на підлогу. Одержавши м'яча, другий гравець передає його третьому, а сам лягає на підлогу. Так діють всі гравці команди. Останній гравець, отримавши м'яча, біжить з ним до правофлангового, перестрибуючи через гравців, які зразу ж піднімаються на ноги після того, як гравець перестрибнув через них. Прибігши, цей гравець стає сам правофланговим, передає м'яча сусідові зліва, лягає і т.д. Виграє команда, яка раніше повернулась у початкове положення.

    48. “Переправа поранених”. Дві команди, вишикувані в колони по одному, стають за загальною лінією. Навпроти на віддалі 8-10 м проводиться лінія паралельна першій. За сигналом кожна команда починає переправу товаришів з першої лінії за другу. Двоє переносять одного таким способом: 1-й і 2-й гравці переносять третього. Перший гравець залишається за лінією, а до першої лінії повертається другий і третій. Тепер вони переносять четвертого. За протилежною лінією залишається уже другий гравець. 3-й і 4-й гравці повертаються за п'ятим і т.д.

    Перемагає команда, яка першою завершила переправу. 

    49. Десять передач. Команди шикуються в шеренги. Капітани команд з м'ячами в руках стають у накреслене на віддалі 3-4 м від шеренги коло, навпроти своєї команди. За сигналом капітан починає передавати по черзі своїм гравцям м'яча. Кожен з них також по черзі повертає його назад (капітан передає м'яча гравцеві, той повертає його йому назад і т.д.). Коли м'яч опиниться в останнього, він перебігає на місце капітана в коло, а капітан — до протилежного флангу (кожний гравець повинен побувати в ролі капітана). Передачі м'яча продовжуються доти, поки перший капітан команди не буде на початковій позиції.

    50. Візьми подарунок. Команди розміщені в колонах по одному. Навпроти них на віддалі 8-10 м стілець, на якому стоїть тарілка з борошном. У борошні стільки цукерок в обгортці, скільки дітей у команді. За сигналом перші гравці біжать до стільців, зупиняються, кладуть руки за спину, нагинаються і дістають ротом “подарунок”. Після цього повертаються і передають естафету дотиком руки наступному гравцеві.

    Виграє та команда, котра швидше вибере з тарілки “подарунки”. 

    51. Гонка з гімнастичними лавами. Гравці кожної команди займають положення вздовж стартової лінії, на якій стоїть гімнастична лава.

    За сигналом вони перестрибують через неї, беруть її одночасно зворотнім хвостом, переносять над головою і ставлять на землю. Потім знову перестрибують через неї і таким чином наближаються до фінішної лінії. Перемагає команда, яка швидше виконає завдання. 

    За умови, коли мало місця, щоб змагались дві команди одночасно, змагання можна провести по черзі, вимірюючи затрачений час кожної команди окремо секундоміром.

    52. Гонка за м'ячем. Педагог-організатор з м'ячем у руках стає між двома командами, гравці яких розраховуються по порядку, кидаючи м'яча вперед, вожатий називає будь-який номер. Обидва гравці під цим номером біжать за м'ячем. Той, хто першим заволодіє ним, приносить своїй команді очко. Перемагає команда, яка набере швидше 10 очок.

    Варіант: Біля педагога-організатора розміщують 10 м'ячів. За сигналом м'яч кидають, перші гравці біжать за ним. Той, хто першим заволодіє ним, приносить своїй команді очко. Потім за сигналом вибігають другі, потім треті гравці і т.д.

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    sportivn-rozvagi-ta-gri-v-ltnomu-tabor-vdpochinku.rar [20,84 Kb]
    (Придбали цей файл: 287)



    Сподобалося? Поділіться з друзями!



    Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Початкові класи / Середні класи / Сценарії свят

    На головну



    Дякуємо вам що поділилися з вашими колегами у фейсбук

    Залишайтесь з нами, на нашому педагогічному проекті

    Шановний користувач нашого сайту!
    Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
    Будь ласка!
    Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу). Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.