• Популярні новинки

    Ваш кабінет


    Наша сторінка

    Зараз онлайн



    » » Міжнародний день толера?нтності 16 листопада



    Міжнародний день толера?нтності 16 листопада
    Міжнародний день толерантності 16 листопада
    Виховна година, презентація 1-4-5-6-7-8-9 клас
    У збірці: 
    Виховний захід до Міжнародного дня толерантності "Ти знаєш, що ти є людина"
    Відео-вікторина до дня толерантності 16 листопада
    Презентація уроку на тему "Толерантність–це сучасно"
    "А що таке толерантність?" Презентація-як це, коли це?
    "Світ навколо мене" Презентація
    Квест-гра "Квітка толерантності"
    Кросворд на тему "Толерантність" (13 запитань, відповіді)
    Тепер все знаю. Відео ролик (Яка вона толерантність)
    Дерево толерантності. Заповніть дерево листочками толерантності
    Правила толерантної поведінки в школі:
    Правила толерантного спілкування:

    Виховний захід до Міжнародного дня толерантності 

    2023

    Тема: Ти знаєш, що ти – людина?..

    Мета заходу: ознайомити учнів з історією свята та передумовами його виникнення;познайомити з поняттям «толерантність»; виявити основні риси толерантності; сформувати правильне уявлення про толерантну поведінку; сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе; пробудити  у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального, бажання берегти людську гідність.

    Обладнання: квітка (з окремими пелюстками) толерантності, ватман, кольорові маркери, картки з ситуаціями, мультимедійне забезпечення.

    Епіграф до заходу: «Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші. Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування були б неможливими, якби не існувало між нами взаємної  терпимості».   

    Г. Гвіччардіні – італійський історик, філософ-гуманіст

    Хід заняття

    І. Організація класу.

    ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.

    Вчитель.  Доброго дня, діти! Сьогодні у світі відзначається Міжнародний день толерантності. Саме з нагоди такого чудового свята ми з вами глибше ознайомимось зі значенням слова «толерантність», дізнаємося як це свято потрапило в наші календарі, переглянемо та обговоримо соціальні відеоролики, присвячені цій темі, і, звичайно, навчимося бути толерантними.

    ІІІ. Основна частина заняття.

    Послухайте легенду про толерантність.

    Легенда про толерантність

    Жила на світі дівчина на ім’я Любов. Тяжко їй  було жити без подружки. Ось і звернулася вона до старого сивого чарівника:

    • Допоможи мені, дідусю, вибрати подружку, щоб я могла з нею дружити все життя 

    Подумав чарівник і сказав:

    • Приходь до мене завтра вранці, коли перші пташки заспівають і роса ще не просохне…

    Вранці, коли ясне сонце освітило землю, прийшла Любов у вказане місце до трьох сосен, що стояли на краю лісу… Прийшла і бачить: стоять біля сосен п’ять прекрасних дівчат, одна від другої гарніша.

    • Ось, вибирай, - сказав дідусь-чарівник. – Одну звуть Радість, другу – Печаль, третю – Удача, четверту – Краса, п’яту – Терпимість.
    • Всі вони прекрасні, - сказала Любов. –  Не знаю, кого і обрати… 
    • Ти права, - відповів чарівник, - усі вони гарні, у житті ще не раз ти зустрінешся з ними, а може, ще й дружити будеш, але вибери одну з них. Вона буде тобі подружкою на все життя.

    Замислилася Любов… Потім підійшла до однієї з дівчат і простягнула їй руку.

    То кого ж вибрала Любов? Ви не здогадались? Звичайно, Терпимість.

    Як ви вважаєте, чому Любов обрала Терпимість, а не інші почуття? 

    Вчитель.Усі ми приходимо у цей світ для добра. Але під впливом різних обставин, оточення, поведінки ми в певних ситуаціях можемо робити хороші та погані вчинки. Своїм словом, поглядом або дією ми можемо підняти настрій людині, але водночас можемо її пригнітити, образити. 

    Для того, щоб не виникало таких ситуацій, в яких ми ображаємо людей просто того, що вони чимось від нас відрізняються або не погоджуються з нашою думкою і виникло поняття толерантність, а також у світі почали відзначати Міжнародний день толерантності.

    Давайте детальніше ознайомимось з історією цього свята.

    Історія свята.

        16 листопада у всьому світі відзначається Міжнародний день толерантності. Його запровадили у 1996 році (24 роки тому) за рішенням Генеральної Асамблеї ООН. Саме цього дня ЮНЕСКО ухвалило Декларацію принципів терпимості. У Декларації йдеться про рівність усіх людей, незалежно від їхнього віросповідання, етнічної належності чи кольору шкіри. 

    Як заявлено в Декларації принципів терпимості, «терпимість – це те, що робить можливим досягнення миру та веде від культури війни до культури миру».

    Декларація чітко формулює положення про те, що у повсякденному житті толерантність – це не бездіяльність, а активна життєва позиція, суть якої полягає не стільки в тому, щоб терпіти чужий спосіб життя, поведінку, звичаї, почуття, думки, ідеї або вірування, але охоче визнавати та приймати поведінку, переконання і погляди інших людей, які відрізняються від своїх власних.

    У перекладі з латинської «tolerance» означає «терпіння». Толерантність (терпимість) означає, що кожен вільний дотримуватися своїх переконань і визнавати таке ж право за іншими. Так, люди за своєю природою розрізняються за зовнішнім виглядом, соціальним станом, мовою, статтю, поведінкою і цінностями. Цей перелік критеріїв відмінності можна продовжувати без кінця.

    Ми всі різні. Але ми всі рівні. Тож кожна людина має право жити в мирі та зберігання своєї індивідуальності. А це означає, що бути толерантним не значить залишатися пасивним перед обличчям расизму, ксенофобії, гендерної або расової дискримінації, сексизму, ейджизму, насильства тощо, або ж мовчати, коли люди стикаються із жорстоким ставленням.

    Впевнена, що толерантності потрібно вчитися і можна навчитися. Оскільки толерантність – це здатність людини, спільноти, держави чути і поважати думку інших, невороже зустрічати відмінне від своєї думки. Навчання починається з дітей, яких варто вчити бути просто «такими як всі», а, поважаючи інших, висловлювати свою точку зору та відстоювати власну позицію. 

    Мир не можливий без терпимості, а розвиток та демократія неможливі без миру.

    Створення квітки толерантності 

    Вчитель.  Я дякую вам, що ви так уважно прослухали інформацію про історію свята толерантності, а також про саме значення цього поняття. А зараз давайте спробуємо узагальнити усе, що ви почули, створивши квітку толерантності. А на її пелюстках давайте кожен із вас запише те слово або словосполучення, з яким у нього асоціюється слово толерантність (Підказка: терпимість, милосердя, повага людської гідності, співробітництво, повага прав інших, прощення, співпереживання, прийняття інших такими, як вони є).

    (Діти роблять надписи й прикріплюють пелюстки по-черзі, озвучуючи свої надписи).

    Вчитель. Молодці! Дуже рада, що ви зрозуміли значення цього такого важливого у сучасному світі поняття.

    Вчитель. Добре, що ви так гарно засвоїли поняття толерантність. А тепер спробуємо навчитися бути толерантними. Я пропоную вам життєві ситуації, які ви маєте вирішити з погляду толерантної людини.

    Ситуація 1.

    До класу прийшов новий учень. Чи цікаво Вам спілкуватися з ним? Як Ви будете поводитися на початку його перебування у класі?

    Ситуація 2.

    Вчитель посадив до Вас учня, який з певних причин Вам не подобається. Ваша реакція (буду ігнорувати, намагатися запобігти сидінню разом, дражнити, буду встановлювати контакти).

    Ситуація 3.

    Уявіть себе лідером класу. Один з учнів Вашого колективу перебуває у постійному конфлікті з іншими. Які будуть Ваші дії, як Ви зможете вирішити конфлікт? Ваші пропозиції щодо встановлення дружньої атмосфери в класі.

    Ситуація 4.

    Один з Ваших однокласників просив дати йому списати, і, хоча Ви були проти, він наполіг на своєму. Під час перевірки вчитель звинуватив вас обох у тому, що роботи однакові. Ваша реакція?

    Ситуація 5.

    Ви знаходитесь за кордоном. Вас запросили в гості у сім’ю. На вечерю спеціально для Вас було подане національне блюдо. Але Ви одразу зрозуміли, воно Вам не сподобається. Що Ви скажете господарям дому, щоб їх не образити?

    Ситуація 6.

    Вашому класу запропоновано зробити велику спільну фотографію. Більшість учнів вирішили фотографуватися у шкільній формі, щоб залишилася пам’ять про шкільні роки. Але двоє  категорично проти цього. Запропонуйте ваш варіант вирішення проблеми.

    Ситуація 7.

    Після уроків ви з класом вирішили провести час разом. Під час вирішення як саме його провести думки розділилися: половина учнів захотіла піти пограти у футбол на стадіон, а інша - піти на пікнік до лісу. Як вчинити в такому випадку? До чиєї думки треба прислухатись?

    Гра «Асоціативний ряд»

    Вчитель. Зараз я попрошу вас виконати завдання. Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати рису характеру, притаманну толерантній людині. Тим самим ми з’ясуємо які ж риси існують.

          (На аркуші ватману записане у стовпчик слово толерантність, учні по черзі називають рису характеру і виходять записувати її).

    Т – терплячий, товариський, тактовний. 

    О – обережний, об'єктивний, оригінальний, особливий. 

    Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні. 

    Е – енергійний, елегантний, ефективний. 

    Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний. 

    А – активний, акуратний, авторитетний. 

    Н – надійний, найдорожчий. 

    Т – терплячий. 

    Н – необхідний людям, ніжний, незалежний. 

    І – інтелігентний, ідеальний, ідейний. 

    С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий. 

    Ть – тактовний, товариський. 

    Вчитель.  Чи подобаються вам риси характеру, які ми записали біля кожної букви? Мені теж дуже – дуже подобаються і я бажаю, щоб ви про них не забували та шукали їх у собі.

    Перегляд та обговорення соціальних відео 

    Вчитель. Наступним етапом нашого уроку толерантності є перегляд соціальних відео. Після перегляду попрошу вас висловити свою думку про побачене.

    І. Поважай старших. 

    ІІ. Подарунок.

    ІІІ. Інвалідність – не вирок.

    IV. Булінг.

    Завдання: спробуйте на листочках написати компліменти один одному, замість тих образ, які написали діти своїй однокласниці. Чи важко робити компліменти?

    Виконання тесту «Чи толерантна ти людина?» 

    Вчитель. Як бачимо бути толерантними зовсім не складно, все залежить лише від нашого бажання. Я впевнена, що кожен із вас щодня стикається з такою ситуацією, де потрібно проявити свою терпимість, поступитися комусь в суперечці, вгамувати свою злість до того, хто чинить не так, як тобі хотілося б. Якщо ви так робите, то це означає, що ви є толерантними людьми. А наскільки ви є толерантними зараз з’ясуємо за допомогою тесту на толерантність.

    Тест «Наскільки Ви толерантні?»

    1. Ви вважаєте, що у Вас виникла цікава ідея, але її не підтримали. Це Вас  засмутить?

                  а) так;                 б) ні.

    2.   Друзі пропонують розпочати гру. Чому Ви віддасте перевагу?

                  а) щоб у ній брали участь ті, хто грає добре;

                  б) щоб грали й ті, хто навіть  не знає правила.

    3. Чи зможете Ви спокійно сприйняти погану для Вас новину?

                  а) так;                 б) ні.

    4. Чи дратують Вас люди, які з’являються в громадських місцях в нетверезому вигляді?

                  а) якщо вони поводяться пристойно, це мене  взагалі не цікавить;

                  б) мені завжди були неприємними люди, які не вміють себе 

                      контролювати.

    5. Чи легко Ви знайдете контакт з людьми іншої професії, матеріального стану,іншими звичками?

                  а) ні, це мені важко було б зробити;

                  б) так, бо я не звертаю на це увагу. 

    6. Над Вами пожартували. Як Ви на це відреагуєте?

                  а) мені не подобаються ані жарти, ані жартівники;                

                 б) хоча цей жарт може бути неприємним, відповім тим самим.

    7.  Чи згодні Ви з тим, що багато людей «знаходяться не на своєму місці» і   «роблять не свою справу»?

                 а) так;                 б) ні.

    8. У компанії Ви з другом (подругою), який стає об’єктом загальної уваги, відвертаючи її від Вас. Як Ви на це відреагуєте?

                а) мені неприємно, що мене позбавляють уваги;                

                б) я лише зрадію за нього (неї).

    9.  У гостях ви зустрічаєте людину похилого віку, яка критикує сучасне покоління і розхвалює старі часи. Ваша реакція:

                а) підете раніше, зіславшись на якийсь привід;

                б) почнете сперечатися.

    Підрахуйте бали.

             По 2 бали дається за відповіді: 1б, 2б, 3б, 4б, 5б, 6б, 7б, 8б, 9б.

              За інші варіанти відповідей бали не нараховуються. 

    Від 0 до 4 балів.

             Ви безкомпромісний та упертий. Де б Ви не перебували, створюється таке враження, що Ви намагаєтесь усім нав’язати свої думки. Ви можете виявити агресію, навіть підвищити голос, аби досягти своєї мети, тому з Вами важко підтримувати стосунки тим, хто дотримується іншої точки зору, хто не погоджується з тим, що Ви робите.

    Від 6 до 12 балів.

             Ви спроможні відстоювати свою точку зору і вести діалог, змінювати свою думку, якщо це необхідно. Хоча іноді можете бути і занадто різким, нечемним до свого співрозмовника. В такі моменти Ви справді можете виграти суперечку з людиною більш слабкого характеру. Але чи варто одержувати перемогу таким чином, якщо цього можна досягти, не принижуючи чиєїсь гідності?

    Від 14 до 18 балів.

    Твердість Ваших переконань поєднується з Вашою толерантністю. Ви можете прийняти будь-яку ідею, з розумінням поставитися до  неочікуваного вчинку, навіть якщо Ви його не схвалюєте. Ви досить критично ставитесь до своєї думки і здатні з повагою і тактом відмовитись від поглядів, які, як виявляється, були помилковими.

    ІV. Підсумок заняття.

    Вчитель. Отже, тільки терпимість, злагода, взаєморозуміння, взаємоповага вміння поважати думку іншої людини, яка відрізняється від твоєї власної, готовність допомогти іншим, творити добро, подолання особистого егоїзму принесуть щастя і впевненість у майбутньому. 

    Толерантне ставлення людини

    Збереже планету від незгод,

    Знищить суперечок павутину,

    Переріже нитку перешкод.

    Толерантне ставлення до всього

    Збереже, врятує і спасе,

    Допоможе вгледіть перемогу,

    Допоможе витримати все.

    Будь завжди нестримним вільнодумцем,

    Свої мрії пензлем намалюй.

    Освіти життя яскравим сонцем,

    Толерантний Всесвіт побудуй!

    Я сподіваюсь, що побачене та слова, сказані сьогодні, не будуть марними і ви навчитеся бути терпимими до інших, навчитеся любити кожного за те, що він особливий. Будьмо толерантними! Дякую за вашу активність та увагу!

    Я  хочу закінчити наш захід словами німецького поета Гете:«Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна».

    Додаток 1

    Додаток 2

    Ситуація 1.

    До класу прийшов новий учень. Чи цікаво Вам спілкуватися з ним? Як Ви будете поводитися на початку його перебування у класі?

    Ситуація 2.

    Вчитель посадив до Вас учня, який з певних причин Вам не подобається. Ваша реакція (буду ігнорувати, намагатися запобігти сидінню разом, дражнити, буду встановлювати контакти).

    Ситуація 3.

    Уявіть себе лідером класу. Один з учнів Вашого колективу перебуває у постійному конфлікті з іншими. Які будуть Ваші дії, як Ви зможете вирішити конфлікт? Ваші пропозиції щодо встановлення дружньої атмосфери в класі.

    Ситуація 4.

    Один з Ваших однокласників просив дати йому списати, і, хоча Ви були проти, він наполіг на своєму. Під час перевірки вчитель звинуватив вас обох у тому, що роботи однакові. Ваша реакція?

    Ситуація 5.

    Ви знаходитесь за кордоном. Вас запросили в гості у сім’ю. На вечерю спеціально для Вас було подане національне блюдо. Але Ви одразу зрозуміли, воно Вам не сподобається. Що Ви скажете господарям дому, щоб їх не образити?

    Ситуація 6.

    Вашому класу запропоновано зробити велику спільну фотографію. Більшість учнів вирішили фотографуватися у шкільній формі, щоб залишилася пам’ять про шкільні роки. Але двоє  категорично проти цього. Запропонуйте ваш варіант вирішення проблеми.

    Ситуація 7.

    Після уроків ви з класом вирішили провести час разом. Під час вирішення як саме його провести думки розділилися: половина учнів захотіла піти пограти у футбол на стадіон, а інша - піти на пікнік до лісу. Як вчинити в такому випадку? До чиєї думки треба прислухатись?

    Додаток 3


    Т – терплячий, товариський, тактовний. 

    О – обережний, об'єктивний, оригінальний, особливий. 

    Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні. 

    Е – енергійний, елегантний, ефективний. 

    Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний. 

    А – активний, акуратний, авторитетний. 

    Н – надійний, найдорожчий. 

    Т – терплячий. 

    Н – необхідний людям, ніжний, незалежний. 

    І – інтелігентний, ідеальний, ідейний. 

    С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий. 

    Ть – тактовний, товариський. 

    Додаток 4

    Соціальні відео

    Поважай старших: https://youtu.be/38y_1EWIE9I

    Подарунок: https://www.youtube.com/watch?v=8B3PBCLpRMo

    Інвалідність - не вирок: https://www.youtube.com/watch?v=rajnbzd27PM

    Соціальне відео про булінг: https://www.youtube.com/watch?v=uMg-8ijfM-s

    Шкільний булінг (school bullying): https://www.youtube.com/watch?v=OzWZ2Ya5ePU


    Додаток 5

    Тест „Наскільки Ви толерантні?”

    1. Ви вважаєте, що у Вас виникла цікава ідея, але її не підтримали. Це Вас  засмутить?

                  а) так;                 б) ні.

    2.   Друзі пропонують розпочати гру. Чому Ви віддасте перевагу?

                  а) щоб у ній брали участь ті, хто грає добре;

                  б) щоб грали й ті, хто навіть  не знає правила.

    3. Чи зможете Ви спокійно сприйняти погану для Вас новину?

                  а) так;                 б) ні.

    4. Чи дратують Вас люди, які з’являються в громадських місцях в нетверезому вигляді?

                  а) якщо вони поводяться пристойно, це мене  взагалі не цікавить;

                  б) мені завжди були неприємними люди, які не вміють себе 

                      контролювати.

    5. Чи легко Ви знайдете контакт з людьми іншої професії, матеріального стану,іншими звичками?

                  а) ні, це мені важко було б зробити;

                  б) так, бо я не звертаю на це увагу. 

    6. Над Вами пожартували. Як Ви на це відреагуєте?

                  а) мені не подобаються ані жарти, ані жартівники;                

                 б) хоча цей жарт може бути неприємним, відповім тим самим.

    7.  Чи згодні Ви з тим, що багато людей «знаходяться не на своєму місці» і   «роблять не свою справу»?

                 а) так;                 б) ні.

    8. У компанії Ви з другом (подругою), який стає об’єктом загальної уваги, відвертаючи її від Вас. Як Ви на це відреагуєте?

                а) мені неприємно, що мене позбавляють уваги;                

                б) я лише зрадію за нього (неї).

    9.  У гостях ви зустрічаєте людину похилого віку, яка критикує сучасне покоління і розхвалює старі часи. Ваша реакція:

                а) підете раніше, зіславшись на якийсь привід;                               

                б) почнете сперечатися.

    Підрахуйте бали.

             По 2 бали дається за відповіді: 1б, 2б, 3б, 4б, 5б, 6б, 7б, 8б, 9б.

              За інші варіанти відповідей бали не нараховуються. 

    Від 0 до 4 балів.

             Ви безкомпромісний та упертий. Де б Ви не перебували, створюється таке враження, що Ви намагаєтесь усім нав’язати свої думки. Ви можете виявити агресію, навіть підвищити голос, аби досягти своєї мети, тому з Вами важко підтримувати стосунки тим, хто дотримується іншої точки зору, хто не погоджується з тим, що Ви робите.

    Від 6 до 12 балів.

             Ви спроможні відстоювати свою точку зору і вести діалог, змінювати свою думку, якщо це необхідно. Хоча іноді можете бути і занадто різким, нечемним до свого співрозмовника. В такі моменти Ви справді можете виграти суперечку з людиною більш слабкого характеру. Але чи варто одержувати перемогу таким чином, якщо цього можна досягти, не принижуючи чиєїсь гідності?

    Від 14 до 18 балів.

    Твердість Ваших переконань поєднується з Вашою толерантністю. Ви можете прийняти будь-яку ідею, з розумінням поставитися до  неочікуваного вчинку, навіть якщо Ви його не схвалюєте. Ви досить критично ставитесь до своєї думки і здатні з повагою і тактом відмовитись від поглядів, які, як виявляється, були помилковими.

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    vihovniy-zahd-do-mzhnarodnogo-dnya-tolerantnost-ti-znayesh-scho-ti-ye-lyudina.rar [201,85 Kb]
    (Придбали цей файл: 76)

    Квест «Квітка толерантності»


    Насамперед хочу розповісти чудову китайську притчу про добру сім'ю, в якій більше 100 осіб жили разом мирно і дружно, без сварок і суперечок. Правитель країни позаздрив такій злагоді і спеціально приїхав дізнатись, в чому ж тут секрет. Старійшина всього роду довго щось писав на папері, а потім віддав його правителю. На аркуші було лише три слова: любов, терпіння, прощення. «І це все?»,–здивувався правитель. «Так,–відповів старійшина,– але сто разів любов, сто разів терпіння, сто разів прощення».

    Толерантність , доброта, вдячність, любов, повага – тільки ці складові врятують світ, зроблять його кращим.

       Сьогодні нас чекає чудова справа . Ми  узнаємо, що ж таке толерантність, як навчитися бути толерантним і виростимо квітку толерантності. 

    У нас є квітка “толерантності”, але вона без пелюсток. Зберіть по школі пелюстки толерантності – риси та синоніми толерантності (мудрість, чуйність, доброзичливість, відповідальність, терпимість, взаємоповага, об’єктивність, небайдужість, людяність, взаєморозуміння...). Але для того, щоб отримати пелюсточку , необхідно виконати завдання.

    Вперед за пелюстками!


    1 пелюстка – повага 


    Гра «Людина з планети Земля» 

    На столі лежать листи із зображенням контуру людини.

    Не важливо, де живе ця людина, скільки йому років, якої вона національності. Вона просто людина.

    Подумайте і виберіть, які риси характеру бажано мати людині, яка живе на планеті Земля.

    (Із запропонованого списку якостей діти вибирають тільки позитивні, наклеюють на фігурку людини) 

    Добрий

    дратівливий

    сильний

    нечесний

    відданий

    веселий 

    злий

    усміхнений 

    чуйний

    брехливий 

    сміливий 

    чесний 

    уважний

    агресивний

    байдужий 

    По черзі діти називають обрані якості.

    Створюється загальний портрет людини з планети Земля.


    Пелюска 2 – турбота

    Кожен з команди бере сердечко, пригадує й пише добре діло, яке він зробив нещодавно та прикріпляє його на дерево турботі.


    Вправа «Подання з чужих слів»


    Мета: навчити учнів оцінювати себе з позиції іншої людини ( «побачити себе очима інших»); допомогти усвідомити, яким його бачать оточуючі; розвивати здатність дітей до рефлексії.


    Кожен учасник повинен охарактеризувати себе від імені своїх знайомих, рідних, друзів. Вибрати треба одну людину.


    Зараз ви повинні трохи розповісти про себе, але від імені вашого друга, мами, тата і т.д. Ви самі вибираєте, від імені кого будете говорити. Чи не вибирати тих, хто зараз перебуває з нами (тобто членів групи). Починайте так: «Я - подруга Ольги. Хочу сказати про неї ... »,« Я - мама Саші ... ».


    В кінці обговорення: легко / нелегко було говорити від іншої особи; чи вдалося передати їх точку зору.


    Пелюстка 3 – доброта


    Вправа «П'ять добрих слів»   


    Мета: отримання зворотного зв'язку від групи, підвищення самооцінки, самопізнання, можливість зробити приємне іншій людині.


    Матеріали: аркуші паперу, ручки або фломастери.


    Діти діляться на групи по 5-6 чоловік. Потім сідають в коло. Кожен повинен обвести свою руку на аркуші паперу і на долоньці написати своє ім'я. Потім дитина передає свій лист сусідові справа, а сам отримуєте малюнок від сусіда зліва. В одному з пальчиків, на отриманому малюнку, діти повинні будуть написати яке-небудь позитивне слово-якість, відповідне власникові листка (наприклад, «Ти дуже добрий», «Ти завжди заступаєшся за слабких» і т.д.) і так, поки лист не повернеться до власника.


    Ведучий збирає листки і вже всі разом вгадують, про кого написано компліменти, які зачитує ведучий з кожного листа. Лист вручається власнику і залишається у нього.


    Пелюстка 4 – співпраця


    Вправа «Чим ми схожі?»


    Завдання: знайти і записати 5 спільних і відмінних рис між собою. Далі зачитують.


    Питання:

    Чи можемо ми бути всі між собою однаковими?

    Як нам відноситись до того, що всі ми відрізняємося один від одного.


    Всі разом повинні скласти вірш з наданими словами.

    ПОВАГА

    НАСНАГА

    ВІДВАГА

    РОЗВАГА

    БІДОЛАГА

    ВАТАГА

    ТЕРПІННЯ

    РОЗІМІННЯ

    ВМІННЯ

    ПОТЕПЛІННЯ

    ПРОЗРІННЯ


    Пелюстка 5 – прийняття інших


    Гра «Зірочки і сузір'я»


    Мета: навчити бачити подібності та відмінності з іншими людьми; формування навичок точного міжособистісного сприйняття.


    Зараз ви будете об'єднуватися в сузір'я,. Кожен з вас - окрема зірочка, яка може об'єднуватися з іншою в яке-небудь сузір'я. Число зірочок в сузір'ї може бути різним, його я буду задавати вам сама. Як тільки я назву число (наприклад, три), ви об'єднаєтеся в сузір'я по три людини. Об'єднатися можна по-різному, хто як придумає, головне зуміти знайти спільну ознаку.


    Наприклад: 

    Зріст

    Колір очей

    Хобі

    Музика

    Фільм, мульт

    Домашні улюбленці

    Улюблений вчитель, предмет



    Пелюстка 6 – підтримка


    Вправа : «Чарівні окуляри»


    Мета: розвиток толерантності, емпатії.


    Керуючий оголошує: «Я хочу показати вам чарівні окуляри. Той, хто їх одягне, бачить тільки хороше в інших, навіть те, що людина ховає від усіх. Ось зараз я приміряю ці окуляри ... Ой, які ви всі красиві, веселі, розумні!» Підходячи до кожної дитини, керуючий називає якусь його гарну якість. 

    «А тепер мені хочеться, щоб ви по черзі приміряли ці окуляри і гарненько розглянули свого сусіда. Може , ви помітите те, чого раніше не помічали ».


    Пелюстка 6 – пробачення

    «Приказка»


    Навчися прощати-прийде добро до хати.


    Розрізати по слову, діти повинні скласти.


    Пелюстка 7 – примирення, дружба

    Мандала - це не просто красивий хитромудрий малюнок. Це дуже складна геометрія, що несе в собі грандіозну смислове навантаження. Впродовж багатьох століть вона служила незмінним і універсальним символом цілісності, перетворення і гармонії.


    Дослівно «мандала» перекладається як «коло» і позначає цілу матрицю світобудови, зосередження гармонії і примирення з Всесвіту.

    Це мандала «Примирення народів»

                             


    Зараз у вас є можливість створити свою власну мандалу.


    Коли всі пелюсточки в руках у учасників квесту, зклеюється «Квітка толерантності». 


    В класі проводиться загальна гра «Австралійський дощ»

    Гра-розминка «Австралійський дощ»

    Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників.


    Учасники стають в коло. Інструкція: Чи знаєте ви що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Слідкуйте уважно!


    В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре долоні).

    Починає капати дощ. (Клацання пальцями).

    Дощ посилюється. (Почергові хлопки долонями по грудях).

    Починається справжня злива. (Удари по стегнах).

    А ось і град - справжня буря. (Тупіт ногами).

    Але що це? Буря стихає. (Удари по стегнах).

    Дощ вщухає. (Хлопки долонями по грудях).

    Рідкісні краплі падають на землю. (Клацання пальцями).

    Тихий шелест вітру. (Потирання долонь).

    Сонце! (Руки вгору).


    Або 

    Вправа: «Масажист».


    Мета: зняття напруги і тривоги, розвиток групової згуртованості.


    Всі стають в коло, пліч-о-пліч, по команді повертаються ліворуч і виявляються вартими в колі в потилицю один до одного. Кладуть руки на лікуй один одному і починають робити масаж. Масаж може бути різної інтенсивності: від погладжувань до сильних розтирань (якщо учасники групи замерзли). Можна просуватися по всьому тілу: плечі, передпліччя, спина, сідниці, ноги. Потім по команді все розгортаються і роблять те ж саме зі своїм сусідом з іншого боку. Можна при цьому бути в русі, йти по колу, тоді завдання ускладнюється, виконувати її ще веселіше.


    Примітка: на кожній станції можна розмістити інформаційні повідомлення, яку учасники квесту повинні прочитати, запам’ятати і переказати в кінці.

    Інформаційне бюро:

    На рубежі XVIII-ХІХ століть у Франції жив собі дехто Талейран Перигор, князь Беневентський. Він відзначився тим, що при різних урядах (і при революційному, і при Наполеоні, і при королі Людовику ХVII) залишався незмінно міністром закордонних справ. Це була людина, талановита у багатьох галузях, але, безсумнівно, найбільше - в умінні враховувати настрої оточуючих, шанобливо до них ставитися, шукати рішення проблем способом, який найменш шкодить інтересам інших людей, І при цьому зберігати свої власні принципи, прагнути до того, щоб управляти ситуацією, а не сліпо підкорятися обставинам.

    З ім'ям цієї людини пов'язано поняття «ТОЛЕРАНТНІСТЬ».


    Ми знаємо, що далеко не завжди виходить підтримувати хороші відносини з усіма навколо. Дружба можлива тільки з близькими за духом та інтересами людьми. Однак це не означає, що з іншими необхідно сваритися. Толерантність - це спроба прийняти іншу людину такою, якою вона є. Такий підхід до людей забезпечує бажаний мир на нашій планеті.


    Символ толерантності - райдужний прапор. Він позначає світ, який панує на Землі, а поєднання всіх кольорів веселки говорить про різноманітність проявів цього світу.


    Слово "толерантність" походить від латинського слова toleraпtіa, що перекладається як "терпіння". 


    Міжнародний день толерантності проголошений 16 листопада 1995 року на ХXVIII   сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО. Цей день нагадує усім нам про те, що насильство, тероризм, етнічне та релігійне переслідування – це явища, яким не має бути місця у житті людей.

    Толерантністьповага і визнання рівності, відмову від домінування та примусу, визнання права інших на власні думки та погляди. Отже, толерантність перш за все має на меті прийняття інших такими, якими вони є. Толерантність - це єдність у різноманітті.


    Як навчитися толерантності?

    •         Не забувати, що всі ми різні, але рівні.

    •         Не треба поспішати гніватись на людей або засуджувати їх, треба спробувати зрозуміти людину, розібратись у конкретному випадку.

    •         Треба поважати почуття людей, не ображати їх.

    •         Хотіти взаємодіяти з іншими людьми, не підганяючи їх до своїх уявлень.

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    kvest-gra-kvtka-tolerantnost.rar [510,75 Kb]
    (Придбали цей файл: 63)

    Правила толерантної поведінки в школі:

    • Взаємна повага.
    • Повне розуміння і терпимість один до одного.
    • Умій слухати вчителя.
    • В їдальні поступайся місцем малюкам.
    • Дотримуйся правил поведінки та порядку у навчальних кабінетах, де проходять уроки, поважаючи тим самим працю своїх товаришів і працівників школи.
    • Не забувай говорити слова вітання кожному, що знаходиться у школі, пам'ятаючи, що школа - для учня, учень в ній - хазяїн, а хазяїн має бути   привітним. Не забувай говорити слова вітання кожному, що знаходиться у школі, пам'ятаючи, що школа - для учня, учень в ній - хазяїн, а хазяїн має бути   привітним.
    • Юнаки повинні поводитися по відношенню 
    • до дівчат як істинні джентльмени.
    • Не допускай нецензурної лексики.


    Правила толерантного спілкування :

    • Будь завжди уважним.
    • Будь терпимим в спорі, умій аргументувати свою думку.
    • Будь гуманним і милосердним.
    • Не ображай свого співрозмовника.
    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    pamyatka-pravila-tolerantnoyi-povednki-v-shkol.rar [334,69 Kb]
    (Придбали цей файл: 67)

    Презентація уроку на тему "Толерантність–це сучасно"

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    prezentacya-na-temu-tolerantnst-ce-suchasno.rar [1,21 Mb]
    (Придбали цей файл: 65)

    "Світ навколо мене" Презентація

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    svt-navkolo-mene-prezentacya.rar [928,36 Kb]
    (Придбали цей файл: 52)

    Дерево толерантності. Заповніть дерево листочками толерантності

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    derevo-tolerantnost.rar [952,92 Kb]
    (Придбали цей файл: 73)

    Кросворд на тему "Толерантність" (13 запитань, відповіді)

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    krosvord.rar [1,08 Mb]
    (Придбали цей файл: 63)



    Сподобалося? Поділіться з друзями!



    Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Сценарії свят

    На головну



    Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас!
    Дякуємо!

    Шановний користувач нашого сайту.
    Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
    Будь ласка
    Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем за допомогою кнопок соц-мережі Fb. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.