• Популярні новинки

    Ваш кабінет


    Наша сторінка

    Зараз онлайн
      Зараз на сайті: 40
      Наші гості: 39

      Користувачі: 
      - отсутствуют

      Пошукові системи на сайті: 


       Останні наші відвідувачі: 



    » » Презентація-конспект уроку мужності "Україна понад усе!" до Дня Захисника України



    Презентація-конспект уроку мужності "Україна понад усе!" до Дня Захисника України
    Презентація-конспект урок мужності  
    "Україна понад усе!"
    до Дня Захисника України

    Урок "День захисника України"

    Малювання листівки(стіннівки) до Дня захисника України

    Сценарій до Дня Захисника України. Старші класи

    Презентація до Дня Захисника України

    Конкурсна програма для проведення свята Дня захисника України

    Грамота для хлопчиків на День Захисника України

    музичний квест до Дня захисника України Ми - нащадки козаків

    Якщо хочете провести свято весело й цікаво, скористайтеся дібраними матеріалами. Тут ви знайдете не тільки сценарій свята, але й музичне оформлення, презентацію, зразок емблеми та зразок "Посвідчення"

    МЕТА: - формувати уявлення учнів про обов'язок, мужність, героїзм;

     - викликати почуття захоплення і гордості подвигами українських людей, здійсненними в роки війни і в мирний час;

     - показати роль самовиховання в формуванні моральної стійкості, мужності, почуття обов'язку і відповідальності перед Вітчизною;

     - викликати прагнення виховувати в собі волю, цілеспрямованість, моральну красу.

    ОБЛАДНАННЯ: карта України, портрети захисників України, комп ютер.

    ТИП УРОКУ: виховна година


    ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ

    1. Вступне слово вчителя.

    2. Міні-диспут «Що таке Батьківщина» ?, «Україна»?

    3. Розповіді учнів про козаків і визволителів українського народу.

    4. Міні-диспут «Чи потрібно знати і поважати історію свого народу». Декламація вірша «Пам'ятай».

    5. Бесіда про рідний край, Батьківщину, Україну, Велику Вітчизняну війну.

    6. Декламація вірша «Вічна слава солдату-герою».

    7. Розповідь про загиблих в Афганістані.

    8. Слухання пісні про Афганістан.

    9. Хвилина мовчання.

    10. Розповідь про батьків, братів, які служили в армії.

    11. Вірш В.Симоненка «Виростеш ти, сину…»

    12. Підсумки виховної години.



    ХІД ВИХОВНОЇ ГОДИНИ


    1. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

    Протягом всієї багатовікової історії нашої Батьківщини народ вище за все цінував вірність Вітчизні, мужність і відвагу героїв, які боролися за торжество добра і справедливості. І тому за наказом Президента України 14 жовтня ми відзначаємо свято -День захисникаУкраїни.Цьому святу ми і присвячуємо сьогодні нашу виховну годину.

    Увсіх людей одна святиня,

    Куди не глянь, де не спитай,

    Рідніша їм своя пустиня,

    Аніж щемний в пустині рай.

    Їм красить все їх рідний край.

    Нема без кореня рослини,анас, людей, без Батьківщини…


    2. МІНІ-ДИСПУТ.

    ВЧИТЕЛЬ. А що для вас означає Батьківщина?

    2-Й УЧЕНЬ. Для мене Батьківщина - це вулиця, де я живу і живуть мої рідні.


    3-Й УЧЕНЬ. Батьківщина - це моє місто, в якому я народився і виріс.


    4-Й УЧЕНЬ. Батьківщина - це та стежина, яка впродовж багатьох років веде мене до рідної школи, це поле, річка і гай, де я відпочиваю і насолоджуюся спілкуванням із природою.


    5-Й УЧЕНЬ. А для мене Батьківщина - це поля широкополі, пісні дзвінкоголосі, сади пишноквітні, пшениці ряснії.


    ВЧИТЕЛЬ. Всі ви народилися в найпрекрасніших куточках планети Земля. Але всіх нас об'єднає одна географічна назва, всіх нас об'єднало одне слово - Україна! Україна… Що стоїть за цим словом? Які асоціації у вас виникають 

    з цим словом, коли ви його промовляєте?


    1-Й УЧЕНЬ. Україна - це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці…


    2-Й УЧЕНЬ. Україна - це розкішний вінок із рути, барвінку, що над ним світять заплакані золоті зорі…


    3-Й УЧЕНЬ. Українська земля… Де є краще? Де є миліше?

    Як не на Вкраїні? Тут городи і сади,

    Тут яблука і гарбузи, тут олія й буряки,

    Тут ягоди червоні, тут пшениці золоті,

    Ріки молочні, кавуни червоносочні,

    Худоба і птиця, всяка пашниця.


    ВЧИТЕЛЬ. Наша Україна - чудовий куточок планети, де ніколи не буває ні міцних морозів, ні страшної спеки, злив та інших природних катаклізмів. У нас мякий, помірний клімат, родючі землі, великі ліси, могутні ріки й моря. Широкі лани прикраша-ють нашу привільну країну. І тому-то на наш край, на наші любі «тихі води, ясні зорі» неодноразово зазіхали вороги: турки і татари, поляки. Вони хотіли підкорити собі нашу Батьківщину, володіти її безмежними просторами. Вони руйнували, палили села і міста, забирали в полон красивих українських дівчат, які славились на весь світ своєю вродою; міцних хлопців, яких потім продавали на невільницьких ринках, а старих людей просто безжалісно вбивали. Плач і стогін стояли над рідною землею. Але український народ не корився лихим нападникам, мужньо боровся проти них. У цій боротьбі особливо відзначилось козацтво.


    3. РОЗПОВІДІ УЧНІВ ПРО КОЗАКІВ І ВИЗВОЛИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ.

    4-Й УЧЕНЬ. Хто ж такі козаки? Козаків січі називали в народі «святими лицарями», їх оспівували в народних думах, піснях, легендах. Завзяті і мужні парубки ставали героями, розповіді про їх подвиги передаються із покоління в покоління.

    1-Й УЧЕНЬ. Багато фольклорних творів присвячено і визвольній війні українського народу 1648-1654 років та їх героям. Особливе місце серед них займають думи про Богдана Хмельницького та його соратників - Івана Богуна, Максима Кривоноса. Все-видющі кобзарі в своїх піснях звеличують сміливість та безстрашність перед ворогом народних улюбленців, «які рубали мечем голову з плечей, а решту ляхів топили во-дою…»


    2-Й УЧЕНЬ. Українська дума - то пісня про героїчну боротьбу за волю запорізького козацтва. Знати нашу історію, дбати про її збереження і вчитися на прикладах мужніх народних героїв любові до Батьківщини і волі - то наше основне завдання.


    4. МІНІ-ДИСПУТ. ДЕКЛАМАЦІЯ ВІРША «ПАМЯТАЙ»

    ВЧИТЕЛЬ. А ви згодні з тим, що кожному українцю потрібно знати і поважати історію своєї держави? Чому?


    3-Й УЧЕНЬ. Герої багатьох народних дум вчать нас завжди пам'ятати, хто ми і чиї ми діти; любити і шанувати славну історію нашого народу, бути чесними, сміливими і мужніми, беззавітно любити свою Вітчизну. І якщо буде в тому потреба - не вагаючись віддати за неї навіть своє життя, як це зробили мужні народні герої, оспівані в думах і піснях.


    4-Й УЧЕНЬ.

    Нашої заслуги в тім не бачу,

    Нашої не знаю в тім вини,

    Що козацьку бунтівливу вдачу

    Нам лишили предки з давнини.

    Нам і те не добавляє слави,

    Що вони без чужоземних сил

    Заступили землю кучеряву

    Горами високими могил.

    Бо коли, закохані в минуле,

    Прокуняєм свій великий час,

    Наша лінь нікого не розлучить,

    Слава та ж відмовиться від нас.

    Спогади докучливі, як нежить,

    Що тій славі принесуть нове?

    Тільки тим історія належить,

    Хто сьогодні бореться й живе.


    5. БЕСІДА ПРО РІДНИЙ КРАЙ, УКРАЇНУ, ВЕЛИКУ ВІТЧИЗНЯНУ ВІЙНУ

    ВЧИТЕЛЬ. Рідний край, рідна земля, Батьківщина, Україна… які це прості й разом з тим прекрасні і святі слова для нас. Велика і священна любов до Батьківщини жила, живе і житиме в усіх чесних і щирих серцях її кращих синів і дочок.

    Русь-Україна - це наша споконвічна прадідівська земля. Вона відома світові рясни-ми щедротами: хлібом-сіллю і піснею, чесною воєнною звитягою в обороні своїх прав і милосердям до скривджених.


    1-Й УЧЕНЬ. Згадаймо хоча б січовиків-полководців, мудрих державних полководців, організаторів народного війська: Северина Наливайка, Петра Сагайдачного, Байду Вишневецького, Богдана Хмельницького, Максима Залізняка і ще багато мільйонів простих українців, які, можливо, не були героями, проте віддавали нашій Батьківщині свої серця і життя.


    ВЧИТЕЛЬ. Здавна народження сина вважали великим щастям у сім'ї - бо народився помічник, який допоможе працювати на полі. Однак із перших днів матір огортали сум і тривога за майбутнє своєї дитини, адже його чекали війни муштри, повернення каліки або й зовсім не поверталися, поклавши десь голови у битвах.

    Пам'ять! Гірка пам'ять війни! Вона ніколи не згасне. Вона ятрить мозок, збуджує уяву. Пам'ять! Що ти залишила? Похоронки? Сльози матерів? Поминальний дзвін та тепло від свічки.


    2-Й УЧЕНЬ. Велика Вітчизняна…Давно заросли травою окопи. Давно сіють пшеницю на землі, яка колись горіла і стогнала. А люди… Людям досі болять завдані війною рани.


    ВЧИТЕЛЬ. 66 років тому Україна була звільнена від німецько-фашистських загарбників. 66 років тому українську землю перестали топтати чоботи окупантів. 66 років живе в людських серцях пам'ять про тих, хто в далекому 1941 році став на захист своєї Вітчизни.


    3-Й УЧЕНЬ. Дорогою ціною заплатив український народ за участь у найстрашнішій за всю світову історію війни 1941-1945 років. Не щезне з пам'яті людської, не піде в забуття великий подвиг нашого народу - його битва і його перемого над фашизмом. Хіба можна забути тих, хто поліг у полях, хто віддав своє життя за щастя інших?


    4-Й УЧЕНЬ. 4 роки! Тисяча чотириста вісімнадцять днів і ночей! 34 тисячі годин! І 27 мільйонів загиблих людей…


    2-Й УЧЕНЬ. Якщо по кожному з них оголосити хвилину мовчання, то країна буде мовчати 46 років.


    ВЧИТЕЛЬ. Ветерани відстоювали право на життя не лише свого покоління, а й тих, хто мав прийти згодом - синів, онуків, правнуків. Ота страшна куля, що свистіла по всьому величезному простору Європи, мала ще й фантастичну, дику, фанатичну силу - вціляла і вбивала людей у майбутньому. 62 млн загиблих у роки війни… 62 млн ровесників - щонайменше! Вони повинні входити в буйно цвіт життя разом з вами, молоддю третього тисячоліття. А їх нема… через десятиліття їх убили кулі війни.


    3-Й УЧЕНЬ. 22 червня 1941 року. Ця дата розділила життя чорною смугою на дві половини: перша - перед війною, а друга - війна. Війна розбила надії, обірвала багато життів.


    5-Й УЧЕНЬ. На захист Украї піднявся весь народ, від малого до великого. Багато пішло добровольцями на фронт. Молоді люди дописували собі роки, тільки б потрапити на передову воювати з ворогом, не дозволити йому топтати рідну землю.


    ВЧИТЕЛЬ. Страшними видіннями починалось дитинство народжених у роки війни. Кострища хлібів. Дерева, що ростуть корінням в небо. Розломи кам'яних скель. Обезглавлені люди. Що може бути страшнішого? Що впало дитині в сон? Яке перше слово прийшло до них - «мама» чи «війна»?


    1-Й УЧЕНЬ. Чи є містечко у Європі, де не було б безіменної могили - могили Невідомого солдата? Його ім'я загубилося на фронтових шляхах Великої Вітчизняної, його біографія - єдине слово - солдат.


    6. ДЕКЛАМАЦІЯ ВІРША « ВІЧНА СЛАВА СОЛДАТУ-ГЕРОЮ»

    2-Й УЧЕНЬ.

    Вічна слава солдату-героюі солдатові без нагород -

    Хто загинув хоробро між бою, захищаючи рідний народ.

    Вічна слава бійцю рядовому, як і маршалу слава оця.

    Хто поліг біля отчого дому смертю мужності, смертю бійця.

    Скільки їх полягло серед бою! І однаково боляче нам,

    Бо в бійців рядових і героїв смерть оцінена рівно - життя!


    ВЧИТЕЛЬ. Пройдуть роки. Не буде в живих і нашого покоління, але хтось із вдячності йтиме сюди… Бо пройдуть роки, століття, але вічний вогонь пам'яті не погасять вітри перемін, не зітруть століття. І в Україні не було сім'ї, яку б не торкнулося горе, що несла війна. Згадайте села,що згоріли, стерлися з лиця землі, міста розорені, але не підкорені, згадаймо про кожну вулицю, про розбиті мрії і нездійснені надії. Солдати Великої Вітчизняної війни на смерть стояли за кожен метр своєї землі, горіли в танках, йшли під лід, везучи хліб блокадному Ленінграду, вмирали в концтаборах, але не вторгалися на чужі території, а несли визволення країнам Європи. Крізь дощі і сніги, крізь роки і лихоліття говорять із нами ті, хто не усміхнеться сьогодні і не зустріне весну.


    3-Й УЧЕНЬ. Ветерани! Скільки горя випало на їхнє покоління! Але вони мудрі, уміють прощати і любити. Спасибі, що вистояли, що перемогли. Аби не вони, не було б і нас сьогодні.

    ВЧИТЕЛЬ. І наш з вами обов'язок не тільки в свята згадувати про ветеранів, а й кожного дня намагатися пам'ятати про них, допомагати, приділяти увагу бабусям і дідусям.


    7. РОЗПОВІДЬ ПРО ЗАГИБЛИХ В АФГАНІСТАНІ

    Далекий грудень 1979 року… Далека та чужа країна Афганістан… Безглузда війна… Скільки смертей, скільки горя за 10 років! Проте ця безглуздість не применшує героїзму наших воїнів там, в афганському пеклі. Ніхто та ніщо не має бути забутим, аби не забути - треба пам'ятати, а щоб пам'ятати - треба знати. 160 тисячам наших земляків судилося пройти це випробування. 3383 з них повернулися додому в цинкових гробах, 12 тисяч залишилися інвалідами, понад 100 тисяч живуть, але з невиліковними хворобами.

    Сивіли від горя батьки й матері, ховаючи своїх дітей, сиротіли діти, вдовами ставали жінки в мирний час. У скількох сімей у траурному обрамленні зберігаються фотографії синів! Одну нагороду заробили вони за проявлену мужність і героїзм - право бути похованими на рідній землі.


    1-Й УЧЕНЬ. Падали хлопці на чужій землі, а в них на долонях лінії життя такі довгі і прекрасні…Разом із ними пішло в небуття чиєсь щастя. Разом із ними загинули їх ненароджені діти. Але вони живуть у пам'яті бойових друзів, продовжують усміхатися зі сторінок солдатських альбомів. Вони вічно живуть у зболених, згорьованих, люблячих, палких материнських серцях.


    8. СЛУХАННЯ ПІСНІ ПРО АФГАНІСТАН

    2-Й УЧЕНЬ.

    Поставте скибку хліба на стакан

    І голову схиліть в скорботі вічній

    За тих, кого убив Афганістан,

    Чиї він душі ранив і скалічив.


    ВЧИТЕЛЬ. У жодному календарі день15 лютогонічимне позначений. Але ця дата особлива - цього дня закінчилася нарешті війна. Щороку ветерани афганської війни відзначають останній день виведення радянських військ з Афганістану.


    ВЧИТЕЛЬ. На знак вшанування світлої пам'яті тих, хто віддав своє життя, увійшов-ши в безсмертя, схилімо голови і вшануймо їх хвилиною мовчання.

    виховання обов'язок мужність історія батьківщина


    9. ХВИЛИНА МОВЧАННЯ. (Хронометр відбиває хвилину)

    3-Й УЧЕНЬ.

    Народе мій! Ти пережив немало

    Страшних, буремних лихоліть.

    Щоб не страждали в рабстві Роксолани,

    Щоб за синами не тужили мами, -

    Солдат на варті миру і добра стоїть.


    10. РОЗПОВІДІ ПРО БАТЬКІВ, БРАТІВ, ЯКІ СЛУЖИЛИ В АРМІЇ


    11. ВІРШ В.СИМОНЕНКА «ВИРОСТЕШ ТИ, СИНУ…»

    ВЧИТЕЛЬ. Зараз я хочу звернутися до наших хлопчиків - майбутніх захисників Вітчизни - словами українського поета Василя Симоненка:

    Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу,

    Виростуть з тобою приспані тривоги,

    Можеш вибирати друзів та дружину,

    Вибрати не можна тільки Батьківщину.

    Можна вибрать друга і по духу брата,

    Та не можна рідну матір вибирати.

    За тобою завше будуть мандрувати

    Очі материнські і білява хата.

    І якщо впадеш ти на чужому полі,

    Прийдуть з України верби і тополі,

    Стануть над тобою, листям затріпочуть,

    Тугою прощання душу залоскочуть.

    Можна все на світі вибирати, сину,

    Вибрати не можна тільки Батьківщину.

    Пам'ятайте завжди ці слова. І якщо виникне потреба, то слід не задумуючись віддати всі свої сили задля того, щоб твою Вітчизну не підкорили і не поставили на коліна. Присвятити своє життя захисту Батьківщини - це честь для кожного юнака.


    12. ПІДСУМКИ ВИХОВНОЇ ГОДИНИ

    ВЧИТЕЛЬ. Протягом сьогоднішньої зустрічі ми згадали героїчну історію нашої держави, згадали імена людей, які, не шкодуючи власного життя, захищали рідну землю. Так було, є і буде, поки існує світ. А ви як вважаєте, потрібні Україні Збройні сили, потрібні їй захисники? Може, хтось із вас мріє в майбутньому стати воїном чи офіцером?

    Хлопчики, пам'ятайте, що ви не тільки майбутні інженери, лікарі, банкіри, але і воїни. Змалку готуйте себе до військової служби, будьте витривалими, терплячими і не бійтеся труднощів. Будьте благородними в дружбі. Залишити товариша в біді - ганьба. Відмовитися від друга, якщо той допустив помилку - безчесно. Якщо ви зустрінете людину з медалями на грудях - поклоніться їй. Завдяки цій людині ви живите на світі - вільні, щасливі і спокійні. Якщо ви зустрінете офіцера, воїна України - поклоніться йому. Він захищає ваше життя. Він на сторожі вашого спокою і щастя. Армія - могутній щит і меч нашої Вітчизни, який завжди зможе дати відсіч нападникам і ворогам.

    Сценарій  «УКРАЇНА ПОНАД УСЕ!»

    (урок мужності до Дня захисника України)


    2022 н. р.


    Мета: - формувати в учнів почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії та героїчного минулого; поваги до захисників Вітчизни;

    • виховувати справжніх патріотів держави; любов до України, самовідданість і патріотизм її захисників, активну громадянську позицію українців (громадянських почуттів, свідомої соціальної активності та відповідальності); 

    Обладнання: епіграфи на дошці, свічка, фонограми пісень, презентація. 


    ХІД ЗАХОДУ

    Україна — це мати, яку не обирають.

    Україна — це доля, яка випадає раз на віку.

    Україна — це пісня, яка вічна на цій землі

    Ведуча: Шановні гості та всі присутні. Дозвольте привітати вас із  Днем захисника України. 

    Ведуча: День захисника? Украї?ни — свято, що відзначається в Україні 14 жовтня в День святої Покрови Пресвятої Богородиці водночас з Днем Українського козацтва.

    Ведуча: Сьогоднішнє свято - це данина любові та поваги до захисника Батьківщини, до ветеранів Великої Вітчизняної війни та учасників бойових дій в гарячих точках нашої планети.

    Ведуча: Це свято для всіх людей військової справи, доблесті та честі.

    Ведуча:     День захисника Вітчизни -

    Мужності й геройства свято.

    І ми вклоняємося тим,

    Хто літ тому назад багато

    І тим, хто нині з автоматом

    Наш спокій береже і захищає,

    Всю нашу велику родину

    Рідну землю свою - Україну.

    Ведучий:

       Сьогодні до нас на відзначення Дня захисника України завітали учасники бойових дій на Донбасі… 

    Гостей годиться хлібом-сіллю зустрічати,

    Привітним гожим словом віншувати.

    Прийміть же хліб на мальовничім рушникові,

    Хай щастя й доля не покинуть вас ніколи.

    Ведучий:  З давніх-давен український народ підтримує священну традицію – вкарбувати у свідомість прийдешніх поколінь пам’ять про бойові подвиги кращих синів і дочок, які сповна виконали свій військовий обов’язок.

    Ведучий:

    Народе мій, пишаюся тобою:

    Моя душа — частинка твого «Я».

    Красою правди у святім двобою

    Понад Майданом сонця лик сія...

    Є нація! Хай знають всі у світі:

    Ми є! Народ піднявся із колін!

    І переможно сонце правди світить,

    Співає гордо наш Державний гімн.

    (Звучить  державний Гімн України – виконують всі присутні)

    Учень:

    Нехай ніхто не половинить,

    Твоїх земель не розтина,

    Бо ти єдина, Україно,

    Бо ти на всіх у нас одна.

    Одна від заходу й до сходу,

    Володарка земель і вод —

    Ніхто не ділить хай народу,

    Бо не поділиться народ.

    І козаки, й стрільці січові

    За тебе гинули в полях.

    У небесах сузір’я Лева,

    Нам світить наш Чумацький Шлях.

    Стражденна чаєчко-небого,

    Єдині два твої крила.

    Виходим, нене, у дорогу,

    Аби ти вільною була.

    Нехай ніхто не половинить,

    Твоїх земель не розтина,

    Бо ти єдина, Україно,

    Бо ти на світі в нас одна.


    Ведучий: Неоголошена війна. Це не тільки бойова операція для учасників АТО, це страшні будні для мільйонів українських сімей, які залишилися без господарів, без чоловіків, без батьків, без синів. Вони пішли боронити нашу незалежність, а вдома день і ніч мами молять Бога, щоб їхні діти залишилися живими. Але  не всі повернуться додому

    Мамо, не плач. Я повернусь весною.

    У шибку пташинкою вдарюсь твою.

    Прийду на світанні в садок із росою,

    А, може, дощем на поріг упаду.


    Голубко, не плач. Так судилося, ненько,

    Що слово бабуню вже не буде твоїм.

    Прийду і попрошуся в сон твій тихенько

    Розкажу, як мається в домі новім.


    Мені колискову ангел співає

    I рана смертельна уже не болить.

    Ти знаєш, матусю, й тут сумно буває

    Душа за тобою, рідненька, щемить.


    Мамочко, вибач за чорну хустину

    За те, що віднині будеш сама.

    Тебе я любив. I любив Україну

    Вона, як і ти, була в мене одна.


    Ведучий: На жаль, у наше місто також прийшло це страшне слово – смерть. Загинули кращі:


    Хай палають свічки  пам’яті про загиблих героїв АТО, а розмірений бій хронометра відче­канить час скорботи, душевного болю та жалю...

    Ведучий 

    Нехай пам’ятають про наших героїв,

    Що за волю поклали безцінне життя,

    Що творили історію, наше минуле,

    У яке вже нема вороття.

    Ведучий 

      Вшануймо пам’ять героїв АТО — героїв, які полягли в боротьбі, захищаючи суверенітет, незалежність і територіальну цілісність нашої України. Вічна пам’ять героям, вічна слава!

     (Оголошується хвилина мовчання - метроном)

    Ведучий 

    Хай світло цієї свічки буде дани­ною тим, хто навічно пішов від нас, хто заради панування справедливості жертвував - собою. Вони повинні жити в нашій пам’яті!


    Ведучий 

    Україно! Крізь тенета неволі, крізь за­грави пожару, шал битв і побоїщ, твої сини мріяли про тихі води та ясні зорі. Україно! Сьогодні на всі п’ять материків і на всі чотири сторони світу вид­но, як ми живемо, як будуємо свою країну, як сіє­мо в землю зерно навпіл із надією для себе, дітей своїх і добрих людей.

    Ведучий: Сьогодні діти нашої матері-України, наші бійці в зоні АТО сумлінно виконують свій си­нівський обов’язок. Вони — теперішній голос нашо­го сумління, наша гідність. Вони своїм прикладом показують силу та незламність українського духу.

    Ведучий: Запрошуємо до слова наших гостей.

    (Виступи учасників АТО)


    Ведучий: Усі ми віримо, що скоро ми переможемо, бо правда на нашому боці і на нашу благословенну землю прийде мир.


    Коли закінчиться війна 

    розжарена від бомб земля – воскресне.

    Ти знімеш з себе автомат, герою, бронежилет і …

    І не секрет для всіх тепер ти – великий воїн і солдат…


    Все знову буде добре, брат, 

    не буде більше рвати «Град» над головою

    і тільки хлопці,  що у ряд…

    від куль, снарядів і гранат…

    ніколи не прийдуть назад…


    Живи, живи,  герой й солдат,

    за всіх, хто не прийшов назад

    з святих і вічних…

    І та земля, що прийняла 

    до себе хлопців – тепер також 

    свята, свята – на всі століття і віка…


    Все знову буде добре, брат, 

    не буде більше рвати «Град»  над головою

    і тільки хлопці,  що у ряд …

    від куль, снарядів і гранат…

    ніколи не прийдуть назад…


    А ти живи, живи, герой і брат,

    великий воїн і солдат –

    за всіх, хто не прийшов назад

    з війни, з безодні  живи, живи – 

    на цій землі – святій і рідній Україні…

    Ведучий: Звичайно ж, у кожному домі, у кожній сім’ї  ми будемо молитися, за кожного нашого воїна. Нехай українські солдати повертаються додому живими та неушкодженими, нехай Бог помагає нашим хлопцям здолати всіх ворогів нашої української землі!


    Ведучий 

    Вкраїно-богине! Вкраїно-кохана,

    Молитва боляща, розтерзана рано...

    Я лину до Бога, бо вмію літати,

    Я буду молитись, я буду благати,

    За тебе, Вкраїно, за тебе, свободо,

    За долю пресвітлу вкраїнському роду.

    Я вірю: Всевишній і Діва Марія Почують молитву, молитву надії. 


    Молитва за Україну

    О, Боже ласкавий, з високого неба,
    Послухай молитву й благання до Тебе.
    Спаси Україну від злої навали,
    Щоб більше дітей батьки не ховали.


    В молитві до Тебе всі руки складаєм,
    Всі щиро благаєм:
    Не дай рідну землю розділити й забрати,
    Не дозволь в Україні знов кров проливати.


    Захисти нас, Ісусе, єдина надіє,
    І Ти, Непорочна Діво Маріє.
    Послухай моління наших сердець,
    Інакше прийде Україні кінець.


    Хай танки й бетеери не роз’їжджають,
    Хай ворожі літаки не літають,
    Хай не здригається від гулу земля,
    Хай небо чисте над нами сія.

    Не дозволь чужинцям рідну землю топтати,
    Не дозволь матерям сльози знов проливати.
    Захисти нас любов’ю і віру нам дай.
    Щиро молиться нині український наш край!


    В дні великого посту, в час молитви і віри,
    Прибігаєм до Тебе, Мати Божа Маріє,
    Просим щиро і молим гіркими сльозами:
    Заступися, Небесна Царице, за нами.



    Ведучий: Усім нам, починаючи від маленьких дітей, закінчуючи дорослими, потрібно пам’ятати про тих, хто оберігав нашу землю,  наші домівки. Хто боровся за мир та незалежність. 

    Вірш «Пам’ять» 

    Священна пам’ять в спадок нам дана 

    Вона вогонь незгасний запалила

    Там, де солдатська вирита могила,

    Де громом прокотилася війна…

    Не владний час війни зітерти слід.

    І вдячна Пам’ять вічно буде жити,

    Як кров бійця, живі палають квіти

    На тлі печальних мармурових плит.

    Я в літаку і в танку не горів,

    В атаках не дивився смерті в очі

    Та пам’ять забувать моя не хоче

    Невтішних в своїм горі матерів.

    З кривавої жорстокої війни

    Вони синів своїх і досі виглядають,

    До пожовтілих знімків припадають

    Й пряде зажура пасма сивини…

    Мій дід у сорок другому упав

    На  білий сніг,

    Що чорним став від бою.

    Моє життя він прикривав собою

    Щоб я в шаленім вирі не пропав

    Милує зір цвітіння біла повінь

    Зігрій, надіє, радосте земна

    Йдемо до обелісків, як на сповідь

    І згадуєм полеглих імена.

    Ведучий: Щиро, від усього серця вітаємо Вас зі святом - Днем захисника України. Насправді - небагато в нас таких важливих дат, як день тих, чия професія - захищати Батьківщину.

    Ведучий: Захисників України вшановує вся країна..

    Ведучий: Ми хочемо, щоб війна швидше закінчилась і у світі запанував мир. І особливо хочемо, щоб усі воїни, які доблесно захищають нашу Батьківщину повертались живими в найближчий час. 


    Ведучий: Ми бажаємо мирного неба та яскравого сонця в нашому житті, незламної волі, надійного родинного тилу, богатирського здоров’я, звершення всіх Ваших мрій і побажань, високих досягнень у нелегкій праці на благо держави.


    Ведучий: Наш захід дійшов до кінця.

    Ведучий 1, 2: До нових зустрічей.

    План-конспект заняття

    Тема. Малювання листівки (стіннівки) до Дня захисника України.



    Мета заняття:  

    -навчити дітей створювати композицію, естетично оформлювати листівку(стіннівку), дати уявлення про композицію вітальної листівки(стіннівки); 

    -розвивати художньо-творчі здібності дітей, навички та вміння декоративного оформлення, удосконалювати роботу з  фарбами та олівцями; 

    формувати у вихованців розуміння понять «єдність» і «цілісність», «герой», «патріот» держави, громадянські якості; почуття поваги до захисників України, сприяти згуртуванню дитячого колективу, 

    -виховувати справжніх патріотів держави. Прищеплювати інтерес до героїчного минулого держави і сьогодення, любов до Батьківщини.

    Обладнання: епіграф на дощці, малюнки дітей, кросворд, картки з завданням, плакат «Державна символіка України».

    Матеріали:альбом(А3, А2), фарби, кольорові олівці, фломастери, простий олівець, ножиці, пензлі, клей, гумка(за вибором дітей).

    Тип заняття: вивчення нового матеріалу.

    Попередня робота:виготовлення янголів.

     

    Загальна тривалість: 2 год.

    Кількість учасників: до 20 осіб.


    План

    І. Організаційний момент. Перевірка готовності до заняття. Вступне слово педагога. (15 хв.)

    ІІ. Вступна частина. (15 хв.)

    1. Актуалізація опорних знань. Розгадування кросворда «Символи держави»

    2. Робота в парах

    3. Розповідь педагога

    ІІІ. Основна частина. (30 хв.)

    1. Робота з поняттями  «єдність» народу, «цілісність» держави, «герой», «патріот» своєї держави

    2. Гра «Ми майбутні герої»

    Конкурс 1. «Загадка — відгадка»

    Конкурс 2. «Як у нас на Україні»

    Конкурс 3. Гра  «Крученики»

    3. Повідомлення теми заняття

    4. Пальчикова гімнастика 

    5. Правила роботи і техніка безпеки

    6. Постановка практичного завдання

    7. Практична діяльність вихованців

    8. Динамічна пауза під пісню Ірини Федишин «Лише у нас на Україні»

    V. Виконання практичного завдання(45 хв.)

    1. Самостійна робота дітей 

    2. Перерва. (Рухливі ігри)


    3. Продовження самостійної роботи

    VI. Заключна частина. (15 хв.)

    1. Підсумок заняття. Прибирання робочих місць

    2. Гра «Закінчи речення»

    Хід заняття:

    І. Організаційний момент. Перевірка готовності до заняття. Вступне слово педагога.

    -Ви зараз ходите до школи, спілкуєтесь з однолітками, відпочиваєте. Ми з вами маємо мирне блакитне небо над нашими головами. Нажаль, так зараз не на всій території нашої країни. Але Україна може пишатись своїми захисниками, що з світанку до ночі боронять її кордони.

    Вихованець 1.

    Пишаюся тобою, мій народе!

    За те –

    Що в котрий раз з колін встаєш.

    За те –

    Що коли сіяти, ти родиш.

    За те –

    Що волю й долю бережеш.

    Вихованець 2.

    Пишаюсь, що від болю ти не плачеш,

    Що в рабство ти себе не віддаєш,

    Що ти, на зло – завжди добром віддячиш,

    Та вкотре – іншим приклад подаєш.

    Звучить гімн України

    Девізом сьогоднішнього заняття є слова В. Бєлінського 

    « Хто не належить вітчизні своїй, той не належить і людству»

    ІІ. Вступна частина.

    • Актуалізація опорних знань. Розгадування кросворда «Символи держави»


    1. Установлене державною владою загальне, для всіх обов’язкове правило, що має найвищу силу. (Закон)

    2. Символічний знак держави, міста чи роду, зображуваний на прапорі, монетах, печатках. (Герб)

    3. Полотнище одного або кількох кольорів, яке є символом держави, організації. (Прапор)

    4. Назва головного міста нашої держави, де містяться уряд і урядові установи. (Київ)

    5. Урочиста пісня, що є символом державної єдності. (Гімн)

    6. Місцевість, де людина народилася, рідний край. (Батьківщина)

    2. Робота в парах

    — З’єднайте частини прислів’їв.

    Де рідний край,..             ... не так світить і сонце.

    У чужій сторонці...           ... умій за неї постояти.

    Навіть у птахів...              ... немає народу.

    Батьківщина — мати...     ... там і під ялинкою рай.

    Кожна рослина...             ... є батьківщина.

    Без мови...                      ... на своєму корені росте.

    3. Розповідь педагога

    - 2014 року в українському суспільстві в результаті реакції на збройну агресію Росії підсилилися проєвропейські тенденції відмови від радянських символів і свят, зокрема, від Дня захисника Вітчизни.

    — 14 жовтня – День захисника України.

    Крім того, саме 14 жовтня традиційно відзначається як день створення Української повстанської армії — військово-політичної формації українського визвольного руху.

    14 жовтня Свято Покрови Пресвятої Богородиці, покровительки українського козацтва. Отже, сьогодні ми відзначимо триєдине свято.

    -Як ви гадаєте, це звичайний збіг, чи це може мати дещо інше підґрунтя?

    ІІІОсновна частина.

    • Робота з поняттями  «єдність» народу, «цілісність» держави, «герой», «патріот» своєї держави

    Група поділяється на кілька підгруп. Кожній з підгруп пропонується написати свої асоціації з цими поняттями. Після закінчення визначеного терміну вихованці зачитують свої результати роботи, під час обговорення асоціативні грона доповнюються.

    -Єдність – це тісний зв’язок між людьми, згуртованість, цілісність, неподільність.

    -Зміст принципу територіальної цілісності держав виходить за рамки положень про заборону використання сили або погрози силою, або перетворення території в об’єкт військової окупації, або придбання території з використанням сили або її загрози. Мова йде про будь-які дії проти територіальної цілісності або недоторканності. Наприклад, транзит будь-яких транспортних засобів через іноземну територію без дозволу територіального суверена є порушенням не тільки недоторканності кордонів, але і недоторканності державної території, оскільки саме вона використовується для транзиту. Всі природні ресурси є складовими компонентами території держави, і якщо недоторкана територія в цілому, то недоторкані і її компоненти, тобто природні ресурси в їхньому природному вигляді. Тому їхня розробка іноземними особами або державами без дозволу територіального суверена також є порушенням територіальної недоторканності.

    -Людина, яка здійснює великі вчинки на благо людського суспільства. У стародавні часи, зокрема в давній Греції, у зв’язку з надзвичайними здібностями, героїв вважали за напівбогів. У наш час героями називають видатних своїми здібностями й діяльністю людей, що виявляють відвагу й самовідданість у бою та праці, людей, які втілюють основні риси певної епохи.

    -Патріот – це не тільки той, хто говорить рідною мовою, не той, хто всюди кричить: «Я люблю свою країну», а ще й той, хто своїми вчинками хоч якось виявляє свою любов до Батьківщини, хто виховує в собі переможне почуття гордості, той, чиє життя стає життям свого народу!

     Будемо сподіватися, що вогники патріотизму все більше розгорятимуться у серцях українців, що кожен буде впевнений у собі, у світле майбутнє, що зробимо все аби мрії стали реальністю!

    • Гра «Ми майбутні герої»

    Конкурс 1. «Загадка — відгадка»

    Команди по черзі загадують суперникам загадки. На роздуми відводиться одна хвилина. 

    1. Сам у церкві не буває, а других туди зазиває. ( Дзвін)

    2. В лісі вирізана, гладенько витесана,

    Співає, заливається, як називається? (Сопілка)

    3. Маленький, сіренький, по гаях літає, уночі співає. (Соловей)

    4. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. (Лелека)

    5. Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається? ( Тополя)

    6. Воно належить мені, але інші вживають його частіше за мене. (Ім’я)

    7. У вінку зеленолистім, у червоному намисті,

    Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

    8. Проливала дрібні сльози молода дівиця.

    Полоскала довгі коси у чистій водиці. (Верба)

     Конкурс 2. «Як у нас на Україні»

    Ведучий задумує поняття, тісно пов’язане з Україною, а потім називає командам три факти, які вказують на відповідну українську реалію. Команда, що назве слово після першого факту, отримує три бали, після другого — два, після третього — один. 

    Реалія І

    1. Унікальне українське мистецтво. 
    2. Одним з головних елементів цього образотворчого мистецтва є бігунок, що означає безперервність сімейного щастя та благополуччя. 
    3. Зародилося це народне мистецтво в українському селі Петриківка Дніпропетровської області. (Петриківський розпис )(Показ малюнку)

     

    Реалія 2

    1. Прекрасний витвір мистецтва, символ весняного пробудження природи. 
    2. Християни освячують їх у церкві разом з паскою. 
    3. Це розписане різноманітними символами яйце. (Писанка)

    (Показ малюнку)

     

    Реалія 3

    1. Хата без нього, що родина без дітей. 
    2. Хліб та сіль на ньому – ознака гостинності українського народу. 
    3. Їх вишивають, а потім прикрашають ними хату або витираються. (Рушник)(Показ малюнку)

     

    Реалія 4

    1. Найкраща прикраса для україночки. 
    2. Їх пускають на воду під час свята Івана Купали. 
    3. Це квіти, сплетені в коло, якими прикрашають голову. (Вінок)(Показ малюнку)

     

    Конкурс 3. Гра  «Крученики»

    Ведучий. А зараз ми пропонуємо командам позмагатися у читанні скоромовок. Прошу капітанів команд підійти та обрати скоромовки.

    1. Бурі бобри брід перебрели,

    Забули бобри забрати торби.

    2. От Кіндрат, так Кіндрат,

    Зуб зламав об мармелад.

    3. Хитру сороку спіймати морока,

    А на сорок сорок – сорок морок.

    4. Рак рачкує до крамниці,

    Щоб купити рукавиці.

    3Повідомлення теми заняття

    — Діти, сьогодні на занятті ми будемо казковими чарівниками з виготовлення цікавих листівок(стіннівок)  для  наших Героїв. 

    4. Пальчикова гімнастика 

    Виконання вправ :

    « Вітання пальчиків»,

    «Ліхтарики»,

    «Їжачок»,

    «Зайчик»,

    «Ножички»,

    «Бінокль»,

    «Піаніно».

    5. Правила роботи і техніка безпеки.
    • Робоче місце має бути упорядкованим (олівці, ножиці, папір точно на своєму місці).
    • Під час роботи не розмахуємо олівцями(фарбами), ножицями.
    • Після завершення роботи все сміття акуратно прибираємо.

    6. Постановка практичного завдання

    -А зараз давайте почнемо виготовлення листівки(стіннівки).

    Крім візуального образу, в композицію стіннівки можна включити звернення, яке б доповнювало і збагачувало композиційне вирішення теми.
    Текст допомагає точніше і ефективніше втілити творчу ідею, лаконічно сформулювати  повідомлення, звернення, заклик, що іноді просто не можна зробити тільки візуальною мовою.
    Серед образотворчих засобів композиціїчинне місце належить кольору.

    Кольорові символи:
    білий — світло, 

    срібло, чистота, ясність; 

    чорний — темрява, земля, непроглядність, матеріальність;

    жовтий — сонце, золото, легкість, близькість;

    синій — небо, море, глибина, холод;

    червоний — вогонь, кров, активність, тепло; 

    зелений — природа, рослинність, спокій, благополуччя. 

    Техніка виконання та  матеріали застосовуються без обмежень.

    Зображення на стіннівки може бути об’ємним, лінійним або площинним. На відміну від об’ємного зображення лінійне та площинне характеризуються умовністю та узагальненістю (силуетні зображення як реалістичних об’єктів, так і символічних).

    7. Практична діяльність вихованців
    Вихованці виконують ескізи до стіннівки.

    Етапи роботи над ескізами:
    1. Накопичення інформації: вивчення літературних джерел, безпосередньо пов’язаних з темою заняття.
    2. Творчий задум (ідея) стіннівки. Особливе бачення вихованцем тієї чи іншої проблеми в художніх образах.
    3. Виконання ескізів (два ескізи). Композиційний пошук у вирішенні теми (фарби, фломастери, аплікація, тощо).
    4. Визначення оптимального варіанта вирішення теми.
    5. Кольорове вирішення остаточного ескізу.
    Педагог обходить робочі місця дітей з метою проведення індивідуального і фронтального інструктажів.

    8. Динамічна пауза під пісню Ірини Федишин «Лише у нас на Україні»

    V. Виконання практичного завдання

    1. Самостійна робота дітей. 

    Педагог нагадує про творчий підхід до малювання листівки(стіннівки) та своїми порадами допомагає визначити оптимальний варіант виконання навчального завдання, слідкує за осанкою дітей.  Індивідуальна допомога, фронтальні зауваження.

    Ми звикли дарувати листівки по кожному пам'ятного нагоди, будь то офіційне (Пасха, Різдво, Новий рік) або неофіційне (День Весілля, народження дитини, річниця). Людям приємно отримувати такі милі знаки уваги, адже вони говорять про повагу і щирих почуттях дарувальника.
    Але, як відомо, найбільше доставляють радість речі, зроблені власноруч. Зовсім необов'язково володіти спеціальними навичками, щоб виготовити  листівку(стіннівку) своїми руками . Головне, це проявити завзятість і трохи фантазії!

    2. Перерва. (Рухливі ігри)

    3. Продовження самостійної роботи.

    VI. Заключна частина.

    1.Підсумок заняття.

    Прибирання робочих місць.

    Оформлення виставки дитячих робіт. 

    2. Гра «Закінчи речення»

    •   Наша Батьківщина — ... (Україна).

    •   Державними символами України є... (гімн, прапор, герб).

    •   Прапор України двоколірний — ... (жовтий, синій).

    •   Гімн України — це пісня... («Ще не вмерла України...»).

    •   Слова гімну написав... (Павло Чубинський).

    •   Музику до гімну створив ... (Михайло Вербицький).

    •   Герб України — ... (тризуб).

    — Свої національні символи люди повинні шанувати й берегти. Про це записано у Конституції України: «Захист Вітчизни, її незалежності та територіальної цілісності; шанування її державних символів є обов’язком громадян України».

    Не забувайте, що ви — діти землі, що зветься Україна. Ви повинні любити свою Батьківщину, вона у вас — єдина!

    Конкурсна програма на 14 жовтня

    1. У мішечку знаходяться номерки 1 і 2, тобто першої і другої команди. Потрібно витягнути номер. Таким чином формуються дві команди.
    2. «Малюнок на голові». Потрібні альбомні листи і фломастери. Учасники кладуть собі на голову лист і малюють те, що забажає ведучий. Команда повинна відгадати, що намальовано. (жираф, динозавр)
    3. «Уважні дівчатка». Цей конкурс для дівчаток, а у хлопчиків є можливість дізнатися про себе щось нове. Дівчатка по черзі витягають картки з іменами хлопчиків. Завдання кожної дівчинки - придумати епітети, які починаються з літер імені хлопчика. Не страшно, якщо в словах будуть граматичні помилки, головне, щоб епітети підходили характерам хлопчиків. Наприклад, " Веселий, Активний, Супер, Язикатий" - Вася. Перемагає команда, дівчинка з якої підбере більше епітетів або ж найоригінальніші епітети.
    4. У повітряну кульку кладеться цукерка. Хлопцям потрібно цю кульку надути, лопнути її, і з’їсти цукерку. Завдання на швидкість.
    5. На екрані зображення відомої людини. Учасник з команди, повинен відгадати, хто це, задаючи запитання, відповідь на які так чи ні.
    6. Хлопці повинні заплести косичку дівчині. Переможе той, хто зробить найгарнішу і найшвидшу зачіску.
    7. « Військово-повітряні сили»

    Хлопчикам мають підкорятися не тільки земля, вода, а й повітря. Перед парою гравців із обох команд на столах розкладаються паперові фантики від цукерок. Завдання кожного гравця дмухнути так, щоб його фантик полетів якнайдалі.

    1. “Першовідкривач”:
      Учасникам пропонується “відкрити” нову планету – якомога швидше надути повітряні кульки, а потім “заселити” цю планету “мешканцями” – швидко намалювати на кульці фігурки людей фломастерами. Той, у кого мешканців на планеті вийде більше – переможець.
    2. “Розіграш призу”:

    Двоє гравців стоять один навпроти іншого. Між ними на стільці лежить приз. Ведучий читає розповідь. Перемагає той, хто виявиться уважнішим і першим візьме приз, коли ведучий скаже “три”.

    1. У наведених нижче приказках бешкетна сорока позмітала по декілька слів! А замість них поставила кінцівки від інших. Давайте наведемо лад у відомих усім приказках! Ваше завдання – закінчити фразу.

    - За двома зайцями поженешся – від того й наберешся.

    (жодного не впіймаєш).

    - Хто рано встає – кобилі легше (тому Бог дає).

    - Любиш кататись – дядько не перехреститься (люби й саночки возити)

    - З миру по нитці – купила порося (голому сорочка)

    Баба з возу – та дурному дісталася (кобилі легше)

    Музичний квест «Ми - нащадки козаків»

    Мета: Підвищити рівень військово-патріотичного виховання учнів; розширити кругозір дітей про період козаччини, дати елементарні знання про умови життя козаків, формувати патріотичну свідомість, вчити зразкам служіння Батьківщині, народові, виховувати у дітей любов і повагу до історичних героїв рідного краю, бажання стати спадкоємцями козаків, бажання бути гідними нащадками славних героїв.  

    Обладнання: презентація, картини козаків, гасла про козаків, спортивний інвентар.

    Хід заняття


    Учитель:

    • Шановні гості! Ми запросили вас на літературно - музичний квест«Ми – нащадки козаків». Запрошуємо учасників до зали!

    (Під козацький марш виходять дві команди.)

    Учитель:

    Команди, на місті стій раз, два. Кругом.

    На Козацькі забави прибула команда: «Козачата» (хором)

    На Козацькі забави прибула команда: «Соколята» (хором) 

    1учень:

    Добрий день вам, люди добрі!

    Щиро просим до господи!

    Раді вас у нас вітати.

    Щастя та добра бажати.

    2 учень:

    Сьогодні свято, конкурс нині,

    Сьогодні все козацтво тут

    І в цьому залі радість лине,

    Козацькі ігри всіх нас ждуть.

    3 учень:

    Ми роду козацького діти.

    Ми любимо сонце і квіти

    І сонце шле нам свій привіт.

    Землі украінськоі цвіт.


    4 учень:

    Хай, добрі люди, вам щастя буде.

    Хай буде доля на все роздолля.

    А до того літ пребагато на добро і згоду

    Хай не буде переводу козацькому роду!

    5 учень:

    Для боротьби ми не збирали

    А ні рушниць, а ні гармат.

    Здоров’я повен міх набрали

    Вистачить для всіх хлоп’ят.

    6 учень:

    Ми прийшли сюди сьогодні,

    щоб вести запеклий бій.

    Тільки ні, не кулаками,

    а в запеклій, дружній грі.

    Учитель: 

    • Славна добрими і героїчними традиціями Українська земля. Її сини – запорозькі козаки – навіки увійшли до скарбниці пам'яті українського народу. Ми, її нащадки, маємо свято шанувати і примножувати козацьку славу. 14 жовтня відзначається свято Покрови  Пресвятої Богородиці. Це свято було найбільшим святом для козаків. Цього дня у них відбувалися вибори нового отамана. Наші лицарі вірили, що свята Покрова охороняє їх, а Пресвяту Богородицю вважали своєю заступницею і покровителькою. Козаки настільки вірили в силу Покрови Пресвятої Богородиці і настільки щиро й урочисто відзначали свято Покрови, що впродовж століть в Україні воно набуло ще й козацького змісту та отримало другу назву  - Козацька Покрова. З недавніх пір свято Покрови в Україні відзначається ще й як День захисника Вітчизни.
    • А що ви знаєте про козаків?

    Учень 1. Козаки – це вільні люди!

    Козаки – безстрашні люди!

    Козаки – борці за волю,

    За народу щасливу долю.

    Учень 2. Козак – чесна, смілива людина,

    Найдорожча йому – Батьківщина!

    Учень 3. Козак – слабкому захисник,

    Цінити побратимство звик!

    Учень 4. Козак – усім народам друг

    І лицарський у нього дух!

    Учень 5. Козак – це той, хто за свободу

    Хто прагне волі всім народам!

    Учень 6. Козак вкраїнську любить мову

    Він завжди здержить своє слово!

    Учень 7. Щоб козацькому роду не було переводу

    Присягаєм на вірність Вітчизні й народу!

    Учитель:

    • Козаки були дійсно сильними, спритними, дужими, винахідливими, веселими. І теперішні нащадки козаків теж хочуть показати силу, спритність, уміння. Тож слово командам.

    1 команда:

    Наша невелика команда

    І поки молодий у неї вік.

    А Дениса ми вибрали за отамана,

    Бо він - розумний чоловік!

    2команда:

    Володя – хлопець в нас моторний

    І хлопець хоч куди козак,

    На всякі витівки проворний,

    На всякії діла мастак.

    Учитель: 

    • Слово отаманам команд.

    Отман «Козачат»

    Хочете перемогти

    ви команду нашу?

    То візьміть оцей горнець

    І з’їжте всю кашу.

    Отаман «Соколят»

    А якщо хочете перемогти

    Ви команду нашу?

    То візьміть оце відро

    І випийте все молоко.


    Учитель:

    • А зараз речівки команд


    Речівка команди « Козачата»

    Ми сюди прийшли сьогодні 1  2  3

    Щоби всіх вас розважати 1 2 3

    І свої могутні сили

    Всім вам зараз показати

        1  2  , 1  2,   1 2  3.

    Речівка команди « Соколята»

    Ви команда дуже сильна 1 2  3

    Ми команда ще сильніша 1 2  3

    Проти вас ми будем грати

    Постараймось обіграти

    • 2,  1  2,  1  2  3. 

    Учитель : 

    • Розпочинаємо змагання. Команди, шикуйсь!

    Відомо, що козаки самі садили городину, самі обробляли город, щоб себе прогодувати. То ж і ви зараз покажете свою майстерність.

    1 конкурс    «Посади город»

    ( У візочку кеглі. Іх потрібно розставити одному учаснику команди, а зібрати наступному і т. д. )

    Учитель :

    • Усі козаки були вправними лучниками – покажіть-но, хлопці, свою вправність.

    2конкурс   «Попади в ціль»

    ( У коло попасти маленьким м ячем.)

    Учитель:

    • А якими вправними і сміливими вершниками були козаки, ми знаємо. Спробуйте і ви, козачата і соколята.

    3 конкурс  «Вправні вершники.»

    (Діти тримають між ногами м’яч, в руках шаблю. Проскакати і передати естафету товаришеві.)

    Учитель:

    •  Про козацьку дружбу написано безліч легенд, пісень, оповідань. Ніколи не кидали козаки своїх товаришів у біді. Дружбу цінували понад усе.

    4 конкурс  «Допоможи пораненому.»

    ( На плечах донести пораненого, а потім навпаки.)


    Учитель:

    • Ще знаємо козаків, як сильних і дужих богатирів. Коли чоловіка приймали в козаки, то спочатку давали йому їсти. Як їсть, так і працювати буде. Перевіримо, чи серед нащадків козацьких є дужі чоловіки.

    5 конкурс  «Рукоборство»(3 пари)


    Учитель:

    • Коли козаки помічали небезпеку, їм потрібно було швидко повідомити про це побратима. Часто їх спасав гучний голос.

    6 конкурс  «Козаки - голосистий народ.»

    ( Прокричати слово)

    - «синхрофазотрон» - команді «Козачат»;

    -  «електротрасформатор» - команді «Соколят»


    Учитель:

    • Козаки зі спокійною душею йшли воювати, бо знали, що вдома їх завжди чекають їхні вірні дружини.
    • Дівчата, слово вам. 

    (Музичний . номер від дівчат)


    Учитель:

    • Правду кажуть, що душа народу в його пісні. Ще козаків із-за гори не видно, а козацька пісня котиться попереду. 

    конкурс «Пісня команди-коша»

    ( Команди по черзі виконують улюблені пісні.) 

    «Ой у лузі червона калина…»

    «Ой на горі козаки йдуть…»

    Слово жюрі. Підбиття підсумків змагань.

    Нагородження. 

    Вітання батьків

    Вчитель: Підсумовуючи наше свято, хочу ще раз підкреслити , що ніщо так не цінується у житті, як воля і свобода. А сила українського народу в єдності, любові і відданості Батьківщині. Ви, нащадки славних лицарів, маєте знати свою історію. Юнаки повинні готуватися за прикладом козаків до служби в армії. І хоча наша держава мирна, але всі ви зобов'язані вміти в разі потреби захищати свою землю, як це робили козаки.

    Пам'ятайте:

    У всьому світі кожен зна

    Є Батьківщина лиш одна,

    Це наша славна Україна.

    Не забувай Шевченка спів

    Про горду славу козаків,

    Не забувай, що ти — дитина

    Землі, що зветься Україна!

    Про Україну, рідний край

    Ти завжди пам'ятай.


                Всі разом

    Ми роду козацького діти,

    Ми любимо сонце і квіти,

    І сонце нам шле свій привіт.

    Ми роду козацького діти,

    Землі української цвіт.


    Учитель :

    Зичу здоров’я, щастя! Нехай у Вас панує достаток, витає козацький дух, а золоте колосся й червона калина дарують добро! 
    На все добре!








    Урок "День захисника України"

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    1-urok-den-zahisnika-ukrayini.rar [17,33 Kb]
    (Придбали цей файл: 1035)

    Конкурсна програма для проведення свята Дня захисника України

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    konkursna-programa-dlya-provedennya-svyata-dnya-zahisnika-ukrayini.rar [340,57 Kb]
    (Придбали цей файл: 375)

    Малювання листівки (стіннівки) до Дня захисника України

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    malyuvannya-listvkistnnvki-do-dnya-zahisnika-ukrayini.rar [733,81 Kb]
    (Придбали цей файл: 449)







    Сподобалося? Поділіться з друзями!



    Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Сценарії свят / Майстер презентації

    На головну



    Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас!
    Дякуємо!

    Шановний користувач нашого сайту.
    Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
    Будь ласка
    Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем за допомогою кнопок соц-мережі Fb. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.