• Популярні новинки

    Ваш кабінет


    Наша сторінка

    Зараз онлайн
      Зараз на сайті: 69
      Наші гості: 67

      Користувачі: 
      - отсутствуют

      Пошукові системи на сайті: 


       Останні наші відвідувачі: 



    » » Виховні бесіди. Усний журнал. Славетні українці



    Виховні бесіди. Усний журнал. Славетні українці
    • 7-02-2022, 19:54
    • 1 590
    • 0
    Виховні бесіди. Усний журнал. 
    Славетні  українці

    Мета:

    ознайомити учнів з видатними людьми України, які зробили значний вклад в розвиток науки і культури, розповісти про славетних українців нашого міста.

    розвивати зв’язне мовлення; виховувати почуття гордості за славних українців.

    Епіграф до уроку: « Ми робимо  себе  самі» , - говорили древні. 

    Хід бесіди


    I . Організаційний момент. 

    1.Привітання, фіксація відсутніх.

    Пролунав дзвінок –

    Починаємо урок,

    Працюватимем старанно,

    Щоб  почутьнаприкінці,

    Що у нашім  класі

    Діти - просто молодці.

    2.Перевірка підготовки учнів до заняття.

    II. Повідомлення  теми.

    III. Основна  частина.

    Фронтальна бесіда.

    Розповісти про господарську діяльність людей у деяких містах України.

    Проведемо  заочнуекскурсію « Сторінками життя славетних»

    Дізнаємося про таких видатних людей України:

    1. Тараса Шевченка;
    2. Лесю Українку;
    3. Катерину Білокур;
    4. Ігоря Сікорського;
    5. Євгена Патона
    6. Братів Клічко
    7. Миколу Касяна

    IV.Вивчення нового матеріалу.

    Розповідь учителя.

    1.Тарас Шевченко – наш національний пророк і геніальний поет. Він народився у родині селянина – кріпака. Мав Тарас чудову пам'ять. Усе, що почув і побачив, у найтонших подробицях зберіг у душі і втілив у творчості. Особливо захоплювали хлопця народні пісні, знав їх без ліку й переймав з першого разу.

    Дуже рано виявився у Тараса хист до малювання.

    Дитяче  раюваннязакінчилося для Тараса після смерті батьків. Хлопець залишився сам без майна і без підтримки. І перше, про що подумав, то була школа й наука.

    Щоб мати змогу навчатись, Тарас прислуговував шкільному вчителю –дяку, шукав у сусідніх селах церковних малярів, які могли б навчити його малярству…

    Коли хлопця забрали на службу до панського двору, вечорами й ночами, виконавши всю загадану  роботу, Тарас потай брав книжки з панської бібліотеки і читав, читав…

    Уява переносила його у невідомі світи, і Тарас забував про своє гірке життя. Незабаром Тарас і сам почав складати вірші.

    2.Лариса Петрівна Косач – таке справжнє ім’я видатної письменниці Лесі Українки. Літературне ім’я дочці вибрала мати. Леся росла хворобливою, тому навчалася вдома. Багато читала, вільно володіла кількома європейськими мовами. Перші вірші « Надія» дівчинка написала в дев’ятилітньому віці. А коли Лесі Українці було тринадцять, її поезії вже були надруковані у львівському журналі « Зоря». Леся з дитинства була здібною і старанною дитиною. Вона грала на фортепіано, виявляла інтерес до малювання. Доля розпорядилась так, що наділила Лесю дивовижними здібностями, та в той же час змусила виборювати життя в щоденних муках і стражданнях. Під час свята Водохреща в Луцьку дівчинка так захопилась, що не помітила , як промочила ноги в крижаній воді. Діагноз – туберкульоз кісток, а потім легень і нирок. Та ще з дитинства поетеса засвоїла правило: «Щоб не плакать, я сміялась, змагалась із важкою недугою все життя». Зробивши так багато для рідної культури, Леся Українка була і залишається нашою національною гордістю.      


    Народна художниця Катерина Білокур малювала казкові квіти. Чому саме казкові? Адже життя її не було схоже на казку. Не ходила вона до школи, хоч читати навчилася рано. Ніхто не вчив її малювати. Їй доводилося прясти, білити, копати, садити, збирати…

    Свої перші малюнки художниця робила вуглиною на сірому домашньому полотні. Фарби готувала з бузини, калини, буряка. Але як ці фарби допомагали їй творити яскравий світ української природи. Мала Катерина Білокур багату фантазію, уяву.

    Захоплення малюванням батьки Катерини вважали безглуздим заняттям. Їм здавалось, що жінка має бути доброю господинею. А вона мріяла про казкові прекрасні квіти… І твердо вирішила буду художницею.

    Шлях Катерини Білокур від села Богданівни на Київщині до художніх виставок за кордоном і до світової слави виявився нелегким, тернистим. Але перемогли таланти, наполеглива праця, нестримне бажання малювати.

    Три картини Катерини Білокур («Цар – колос», « Берізка», « Колгоспне поле») у 1954 році потрапили на міжнародну виставку в Париж. Там їх побачив Пабло Пікассо. Він відгукнувся про українську майстриню пензля так: «Якби ми мали живописця такого рівня майстерності, то змусили б заговорити про неї цілий світ». 

    3.Всесвітньо відомий творець перших у світі вертольотів Ігор Сікорський народився 25 травня 1889 року в Києві. Ігор був п’ятою дитиною в родині, в якій приділяли багато уваги вихованню і розвитку дітей. Батько виховував Ігоря за власною методикою, наголошуючи на гартуванні сили, волі, умінні бачити перед собою мету. Іван Олексійович не хотів бачити сина неуком, хитрюгою, неробою. Прищеплював хлопцю високі чесноти й водночас твердість, порядність, витримку, працьовитість.

    Мати Ігоря Сікорського вводила його в чудовий світ мистецтва . Воназнайомила сина з творчістю видатних музикантів, письменників, художників.

    Найбільше вразило хлопчика малярство Леонардо да Вінчі, геніального італійського художника і не менш геніального вченого. Ігор придивлявся: ось крила на різних стадіях злету, ось птах долає вітер. Сам художник висловлював впевненість, що люди літатимуть, як птахи. Цій переконаності передавало безліч спостережень. На малюнках Леонардо є те, що ми назвали б тепер дельтапланом, літаком, вертольотом, парашутом.

    Ігор Сікорський побудував першу модель вертольота у двадцятирічному віці. І все подальше життя присвятив авіа- конструюванню. Кожне з його досягнень було таким значним, що вже й саме могло принести світову славу його імені. Від початку виробництва гелікоптерів Сікорського ця галузь почала розвиватися в багатьох країнах світу.    

    Одні захоплені  в старі листи,

    Ті – в музику, а ті – в руді  томища.

    Таке життя…А він любив мости.

    О, не любив – кохав. А може, й вище!

    Він міг, як маг, єднати береги,

    Над урвищем зависнути орлино

    І перед ним ставали на коліна

    Жахких проваль повержені боги.  

    4.Євген Оскарович Патон видатний учений у галузі мостобудування, засновник відомого у світі Інституту електрозварювання НАН України, писав: « Мені  подобаються точні науки не самі собою, а можливістю їх застосування на практиці. Абстрактні формули – це не для мене. Інша річ – побачити ці формули й ряди цифр утіленими в будівельних конструкціях. А мости – один ізнайцікавіших видів таких конструкцій».

    Мости – невтомні трудяги, у яких немає ні свят, ні вихідних. Вони працюють цілодобово, за будь – якої погоди і пори року. Багато їх залишив у спадок нащадкам Євген Оскарович Патон. Та є в Києві один Парковий. А в народі його ще називають мостом закоханих. Він – це надійність, романтичність, легкість, вишуканість, тендітність. Хочеться  навіть назвати  його щонайлагідніше – місток. Чудовий краєвид відкривається з нього. Ми бачимо Дніпро, по якому велично пливуть білі кораблі та снують прогулянкові річні трамвайчики. Цей міст – один із незабутніх подарунків майстра дітям, онукам, правнукам, Україні. 


    КАСЬЯН МИКОЛА АНДРІЙОВИЧ - Академік, Народний лікар СРСР, Заслужений лікар України -  почесний громадянин м. Кобеляки.

    Підсумкове слово вчителя.

    Віталій та Володимир Клічко – відомі всьому світу боксери. Їх вражаючі перемоги на ринзі не залишилися без пильної уваги відомих спортивних діячів.

    Віталій – 6-кратний чемпіон світу з кікбоксінгу, 3-кратний чемпіон України з боксу, срібний призер чемпіонату світу серед любителів, неодноразовий чемпіон Європи серед професіоналів, інтерконтинентальний чемпіон по версіях WBO і WBA, чемпіон світу в суперважкій ваговій категорії по версіях WBO і WBC. За статистикою, на любительському рингу провів 210 боїв (185 виграв, з них 80 - нокаутом). На професійному рингу - 37 поєдинків (35 перемог дострокові, 2 ураження). У 1999 році внесений до "Книги рекордів Гінесу» як перший чемпіон світу у суперважкій ваговій категорії, який виграв 26 боїв нокаутом, для чого йому знадобилася найменша кількість раундів. Має звання Заслуженого майстра спорту України.

    Володимир – п’ять разів виборював звання чемпіона України з боксу, став чемпіоном I Всесвітніх ігор військовослужбовців у важкій ваговій категорії (Італія, 1995 рік), срібним призером чемпіонату Європи з боксу (1996 рік).Найбільше його досягнення на аматорському боксерському ринзі - золота медаль і звання чемпіона з боксу в надважкій ваговій категорії на Олімпійських іграх в Атланті (1996 рік). Ця перемога була відзначена орденом "За мужність", яким нагородив Володимира Президент України Леонід Кучма. Міністр оборони України Олександр Кузьмук, відзначаючи спортивні досягнення Володимира, вручив йому іменну шаблю Підсумкове слово вчителя.

    Тарас Шевченко, Леся Українка, Катерина  Білокур, Ігор Сікорський, Євген Патон, безперечно, є високорозвиненими особистостями.

    Існує крилатий вислів: « Людина – творець свого щастя»

    Ці люди створили себе.


    VI Фізкультхвилинка.

    VII Закріплення нових знань і вмінь.

    Робота в групах.

    Учитель.

    А зараз проведемо роботу в групах. Кожна група отримає по одному з текстів щойно почутих розповідей і складе та запише в зошитах коротке дослідження на 5 -6 пунктів на основі тексту « Чому той, кого характеризуєте, зміг стати видатною людиною?»

    Увага! Відповіді записувати 2-3  ма словами. 

    Зразок учнівських відповідей у групах:

    1. Тарас Шевченко:

    1) мав чудову пам'ять.

    2) захоплювався народними піснями;

    3) мав хист до малювання;

    4) прагнув навчатись;

    5) читав, читав;

    6) мав багату уяву;

    7) складав вірші.

    2. Леся Українка:

    1) навчалася вдома;

    2) багато читала;

    3) володіла європейськими мовами;

    4) друкувала поезії;

    5) була здібною, старанною;

    6) грала на фортепіано;

    7) малювала;

    8) змагалася із недугою;

    9) збагатила рідну культуру.


    3. Катерина Білокур:

    1)малювала казкові квіти;

    2)творила світ природи;

    3) мала багату фантазію;

    4) мала талант і нестримне бажання малювати;

    5) наполегливо працювала;

    6) долала життєві труднощі;

    7) досягла вершин майстерності.


    4. Євген Патон:

    1)подобались точні науки;

    2)застосовував знання на практиці;

    3)обрав улюблену справу - будувати мости;

    4)поєднував у своїх конструкціях надійність і романтичність;

    5)залишив мости у дарунок людям.

    5. Ігор Сікорський:

    1)сила волі;

    2)мета;

    3)високі чесноти;

    4)порядність, витримка, творчість, працьовитість;

    5)знання мистецтва – музики, літератури, живопису;

    6)науковий підхід до справи – вивчення чужого досвіду, власні спостереження, здійснення задумів – побудова вертольотів;

    7)генерація ідей.

    VIIIПідсумок уроку.

    - Кого з видатних людей запам’ятали?

    Видатні люди, про яких ми говорили, колись теж були дітьми.

    Усе починається з дитинства. 

    Майбутні вчені, письменники, художники зараз, як і ви, навчалися за шкільними партами, а можливо, і у вашому класі.

    Розвиток починається із вдосконалення самого себе. 

    Розвинена людина – це не тільки освічена людина, яка знає багато з книжок про історію, географію та інші науки, а й культурна.

    Її пізнають одразу з того, як вона розмовляє, поводиться у товаристві інших людей, проводить вільний час.

    Розвинена людина має широке коло інтересів, бере активну участь у різних видах діяльності, наполеглива у досягненні мети, цікава у спілкуванні, постійно займається самовдосконаленням.

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    vihovn-besdi_-usniy-zhurnal-slavetn-ukrayinc.rar [291,89 Kb]
    (Придбали цей файл: 32)



    Сподобалося? Поділіться з друзями!



    Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Початкові класи

    На головну



    Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас!
    Дякуємо!

    Шановний користувач нашого сайту.
    Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
    Будь ласка
    Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем за допомогою кнопок соц-мережі Fb. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.