• Популярні новинки

    Ваш кабінет


    Наша сторінка

    Зараз онлайн
      Зараз на сайті: 54
      Наші гості: 53

      Користувачі: 
      - отсутствуют

      Пошукові системи на сайті: 


       Останні наші відвідувачі: 



    » » Виховна година для випускників по профорієнтації "Хочу-Можу-Треба"



    Виховна година для випускників по профорієнтації "Хочу-Можу-Треба"
    • 14-01-2022, 17:45
    • 3 213
    • 0
    Виховна година для випускників по профорієнтації 
    "Хочу-Можу-Треба"
    З'ясувати рівень знань учнів про професії;
    Розширити знання дітей про професії; 
    Розвивати вміння працювати самостійно та в групах;
    Розвивати вміння планувати та оцінювати свою діяльність; 
    Познайомити з поняттями «професія», «спеціальність»,«посада»;
    Виховувати шанобливе ставлення до людей різних професій.

    Хід заняття:

    "Якщо Ви не знаєте, в яку гавань тримати дорогу,
    то жоден вітер не буде для Вас попутним". 


    Класний керівник. Доброго дня шановні учні та гості! Я та мої вихованці просимо дозволу на годину вашого життя.

    Життя постійно ставить нас перед вибором. У дитинстві з багатьох іграшок вибираємо найулюбленішу, в школі віддаємо перевагу найцікавішим, на наш погляд, предметам… Обираємо товаришів, друзів, коханих. І в основі вибору кожного з нас свої критерії, своє уявлення про добро і зло, честь і безчестя, правду і кривду.

    У кожної людини є свобода вибору. Вибір існує щоденно, щохвилини. Різний за своєю серйозністю. Неоднаковий за своїми наслідками. Пройде зовсім небагато часу, і вам доведеться вибирати свій шлях у житті. І шлях цей почнеться з перехрестя, від якого розходяться не 3, як в казці, а 50 тис. доріг - саме стільки зараз існує професій. І дуже важливо не помилитися у виборі шляху. Адже від цього вибору залежить дуже багато: і щастя в житті, і коло спілкування, і інтереси, і матеріальний достаток. Недарма кажуть, що, обираючи професію, людина вибирає свою долю. Що ж таке професія?

    На дошці є 4 слова, які мають відношення до професійної діяльності людини: професія, спеціальність, кваліфікація, посада. Як би ви пояснили відмінність між цими словами?

     (Діти дають відповіді.)
    Підведемо підсумки. Я дам короткі визначення цих понять, а ви подивіться, наскільки ви виявилися близькі до істини. Отже.
    Професія - це трудова діяльність людини, яка дає йому засоби для існування і розвитку.
    Спеціальність - вид занять у межах однієї професії.
    Кваліфікація - це рівень професійної майстерності.
    Посада - це місце, займане людиною в організації.
             Як бачимо, багато хто з вас дали правильні тлумачення всіх цих слів. Всі ці слова разом містять професійну характеристику людини.

    А тепер я хотіла дізнатися на скільки ви обізнані у світі професій, адже скоро від розмов вам необхідно буде перейти до справи і обрати одну найзаповітнішу із тисячі.

    Вправа «Ми знаємо професії»

    Кожній команді протягом хвилини необхідно записати якомога більше назв професій. Команди по черзі називають одну професію (повторювати названі професії не можна). Команда, яка не змогла назвати професію, вибуває з гри.

    (Кл.керывник уважно слухає відповіді учнів і потім робить висновки, в залежності від результатів гри. Добре, якщо учні називають більше професій, які не пов’язані з роботою у навчально-виховному комплексі).

    Професії ви знаєте добре. А тепер давайте визначимо які риси характеру повинна мати та чи інша професія?

    Наступне завдання «ХТО ЖИВЕ В МОЄМУ ДОМІ» (робота в групах)

    Кожна група отримує конверти, на яких намальовано будинок. У кожному вікні написана назва однієї професії. До конверта вкладені риси характеру людини:добрий, розумний, справедливий, неправдивий, хоробрий, швидкий, злий, чесний, ледачий, веселий ….

    Ви маєте вибрати ті риси характеру, які повинні мати люди вашої професії: лікар, повар, військовий, міліціонер, учитель, льотчик, бухгалтер, будівельник, шахтар, рятувальник, фермер, кравчиня.
    Результати роботи представляємо.

    Класний керівник. Один вчений, який написав книгу про вибір професії, багато років пропрацював у школі і завжди цікавився подальшою долею своїх учнів. При зустрічі він задавав їм незмінний питання: «Чи задоволений ти обраною професією?» І отримував гнітючий відповіді. Приблизно кожен третій помилився у своєму виборі, і кожен другий зізнавався, що не зовсім задоволений, і якщо б починати спочатку, то, напевно, пішов би по іншій дорозі. Чому ж так багато молодих людей помиляється у своєму виборі? Як ви вважаєте?

    Зразкові відповіді дітей:
      -«Тиснуть» батьки.
        - Йдуть за модою.
        - Нічого не знають про професії, яку обрали.
        - Вибирають «за компанію».
        - Не хочуть дізнаватися про негативні сторони професії.
        - Не мають здібностей і нахилів до цієї професії.
        - Наслідують героїв кіно і телесеріалів.
    Класний керівник. Ви перерахували найпоширеніші причини помилок у виборі професії. Це тиск батьків, відсутність знань про обрану професію, гонитва за модою, переоцінка власних сил і здібностей. Але як же тоді правильно вибрати професію?
    Вправа «Гра в лотерею «або «Рука долі»

    Мета: показати учасникам на­слідки випадкового вибору професії; дати зрозуміти необхідність активних дій щодо вибору професії.

    Обладнання: картки, авторучки.

    Інструкція учасникам:

    Вам потрібно на маленьких ар­кушах паперу записати професію, або вид діяльності, якими ви хотіли б займатися протягом життя. Запи­шіть від 1 до 3. Потім ми перемішуємо всі картки і кожен ви­тягує випадково одну (як лотерей­ний квиток). Потім обговорюємо результати.

    Обговорення:

    Кожен учасник витягує із скриньки випадково одну картку з назвою професії.

    Тренер просить піднятися тих учасників групи, хто витягнув картки з професією, яку ж сам і оби­рав (записав на картці). Як правило, таких учасників небагато (1-2 лю­дини), а можливо, що взагалі таких людей не буде.

    Кл. керівник

    Рефлексія:

    Що ви відчули, коли витяг­нули те, що записували?

    Що відчули, коли витягли те, що вам не до вподоби.

    Підведення підсумків:

    В даному випадку ми можемо зробити лише один висновок: «на долю надійся, але й сам не сиди». Потрібно більш свідомо підходити до вибору професії.

    Правильний вибір професії дозволить повністю реалі­зувати потенціал людини, уникнути розчарувань і невпевненості в собі та в своєму майбутньому. Вибір вва­жається правильним коли:

    - майбутня робота буде прино­сити радість, а не розчарування;

    - людина володіє певними яко­стями, які необхідні для цієї роботи – інтелектуальними, фізичними, психологічними;

    - професія користується попи­том на ринку праці.

    Топ – 5 професій України
    IT-фахівці. Лідери за кількістю вакансій і розміру зарплат. Кращі «айтішники» часто працюють на іноземних замовників і отримують зарплату в доларах, тому тільки виграють під час криз. Місячний дохід початківця програміста становить від 300 доларів. Комп'ютерні технології дозволяють весь час розвивати навички і підніматися по кар'єрних сходах. Найбільш популярні напрямки в IT – веб-розробка і дизайн, програмування на мові JAVA, тестування програмного забезпечення.
    Маркетологи і бухгалтери. Ніяка криза не зупинить продажу. Будь-яка компанія потребує талановитого маркетологом, а можливо і бренд-менеджера. Найвищі оклади отримують фахівці з Інтернет-маркетингу і реклами, просування сайтів, роботи в соціальних мережах. А колектив без бухгалтера уявити неможливо.
    Медичні працівники. На жаль, отримати посаду педіатра в міській поліклініці не так-то просто. Зате приватні організації відкривають двері для кваліфікованих лікарів і медичного персоналу. Попитом користуються косметологи, дерматологи, офтальмологи. Спеціальності медичного представника, фармацевта і провізора також входять до числа найпопулярніших і високооплачуваних.
    Працівники обслуговування. Ця сфера відкриває двері для студентів та молоді без досвіду роботи. Левова частка випускників починає кар'єрний шлях з посади офіціанта, барісти або хостес. Робота кухаря вимагає спеціальних навичок і оплачується більш щедро. Додамо до списку затребуваних професій перукаря, майстра з манікюру та фітнес-тренера.
    Аграрії. Будемо чесні: сільське господарство – не найпривабливіша і високооплачувана галузь. Але попит на менеджерів з продажу аграрного обладнання, логістів, агрономів і ветеринарів зростає. Як і оклади цих фахівців.

    Класний керівник. Що вийде, якщо скласти три слова, які винесені в тему сьогоднішнього класної години: «хочу», «можу» і «треба»?
            Я відкрию вам секрет: вийде правильний вибір професії.
    Фахівці з профорієнтації встановили, що правильним може бути тільки усвідомлений вибір професії.
    Як пояснити цю формулу? У ній всього три величини:
        хочу - це все, що мені подобається, до чого лежить душа;
    можу - це все, що мені по силам, за здібностями;
    треба - це все, що потрібно для суспільства, країни.
             Разом виходить формула усвідомленого вибору професії. Усвідомлений вибір - це такий вибір, при якому людина враховує і особисті устремління (хочу), і свої можливості (можу), і потреби суспільства в цей професії саме в даний момент (треба).
    Класний керівник. Як же працює формула усвідомленого вибору професії?

    «Це мій вибір!» - виступ учнів,що вже визначились з майбутньою професією.

    Класний керівник: У світі багато  професій. Щоб не заплутатися в них, фахівці об'єднують їх у великі класи, групи. Всі професії об'єднують в п'ять великих груп, типів.
    Перший тип: людина - природа. Люди цих професій мають справу з живою і неживою природою (ветеринар, агроном, гідролог, вівчар, механізатор, тракторист). Для них характерний загальний предмет праці - тварини і рослини, грунт і повітряне середовище.
    Другий тип: людина - техніка. Це можуть бути льотчики, водії, матроси, токарі, слюсарі та інші професії, які використовують технічні пристрої.
    Третій тип: людина - людина. Предметом праці у цій професії є інша людина, а характерною рисою діяльності - вплив на інших людей. До такого типу професій належать учитель, лікар, журналіст, продавець.
    Четвертий тип: людина - знакова система. Фахівці такого типу використовують в своїй праці різні знаки: усна і письмова мова, цифри, хімічні та фізичні символи, ноти, схеми, карти, графіки, малюнки, дорожні знаки і т. п. Це бухгалтери, учені, люди, що працюють в лабораторіях, наукових центрах.
    П'ятий тип: людина - художній образ. Людей цього типу відрізняє наявність живого образного мислення, художня фантазія, талант. Це музиканти, художники, актори, дизайнери та ін
    Щоб не помилитися у виборі професії, потрібно врахувати свої психологічні особливості, здібності, фізичні можливості.
    Вправа «Зняття внутрішніх обмежень» 

    Мета: усвідомлення своїх вну­трішніх обмежень, опанування ін­струментами покрокового зняття внутрішніх обмежень.

    Матеріали: аркуш паперу, авто­ручка.

    Інструкція учасникам: На шляху до досягнення наших цілей постійно зустрічаються перепони. Їх можна умовно розді­лити на зовнішні і внутрішні. Вва­жають, що з внутрішніми перепонами справитися набагато важче, ніж з зовнішніми. Коли ми говоримо про свої внутрішні обме­ження, як правило, ми починаємо зі слів «Я не можу...». Зараз ми спро­буємо по крокам здолати деякі ваші внутрішні обмеження. Запишіть на аркуші 5 раз одну і ту ж фразу «Я не можу... », залишивши трохи місяця, щоб її завершити.

    2. Допишіть фразу, що ви НЕ мо­жете зробити (робити).

    3. Тепер у всіх реченнях закресліть слово «можу», а замість нього зверху запишіть «хочу». Що у вас вийшло? Прочитайте всі фрази з но­вими словами.

    4. Наступний крок. Скрізь закресліть частку «не». Прочитайте, що у вас вийшло. Дуже важливе пи­тання, яке ви зараз маєте поставити собі: «Я дійсно цього хочу?» прочитайте ще раз фрази і зробіть наго­лос на слові «Хочу».

    5.Завершальний крок. Допишіть після слова «хочу» словоспо­лучення «І ЛЕГКО МОЖУ». Разом у вас вийде «Я хочу і легко можу...», а далі за вашим текстом. Тепер за­читайте свої нові фрази вголос.

    Кожного разу, коли вам здається, що ви щось не можете, не хочете виконайте цю вправу і у вас обов’язково все вийде. Програмуйте себе на успіх, але пам’ятайте, що і поразка може бути першим стимулюючим кроком до самовдосконалення і успіху.
             Співвідношення між «хочу» і «можу» - у ваших руках. Якщо у людини є мрія і вона твердо йде до своєї мети, вона обов'язково її досягне. Але для цього потрібно розібратися в собі, дізнатися свої сильні і слабкі сторони, свої здібності і недоліки.

    Заключне слово
    Класний керівник. Вибір професії - це дуже важлива подія в житті кожної людини. Але яку б професію ви не вибрали, вам завжди знадобляться знання, отримані в школі. Тому постарайтеся вже зараз визначити область ваших інтересів, більше читайте, набирайтеся досвіду та знань. Для цього потрібно пробувати себе в самих різних областях. Як добре помітив один мудрець: «Щоб не помилятися, потрібно мати досвід. Щоб мати досвід, потрібно помилятися ».

    Підведення підсумків зайняття

    Класний керівник. Ви помітли, що в кожног на парті лежить квітка на пелюстці квітки напишіть, ким ви хочете бути, а на інших – яким ви хочете бути?

    Приклейте до дошки свої квіти.

    Шановні гості! Хоч зараз за вікном зима, ми даруємо вам свій яскравий букет.

     Які почуття залишилися після класної години? Які відкриття ви для себе зробили?
    Зразкові відповіді дітей:
        - Залишилися позитивні почуття. Професію будемо вибирати свідомо.
        - Відкрив, що, виявляється, у мене тип ученого, це дуже дивно.
        - Відкрив, що в світі 50 тис. професій. Поки не знаю, яку вибрати.
        - Ніяких почуттів не залишилося, тест цікавий, але на вибір професії він не вплине.

      На останок мені хочеться розповісти вам притчу. – видео

    Класний керівник. 
    Дякую за увагу!

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    vihovna-godina-dlya-vipusknikv-po-proforyentacyi-hochu-mozhu-treba.rar [300,97 Kb]
    (Придбали цей файл: 313)



    Сподобалося? Поділіться з друзями!



    Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Старші класи

    На головну



    Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас!
    Дякуємо!

    Шановний користувач нашого сайту.
    Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
    Будь ласка
    Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем за допомогою кнопок соц-мережі Fb. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.