• Популярні новинки

    Ваш кабінет


    Наша сторінка

    Зараз онлайн
      Зараз на сайті: 55
      Наші гості: 54

      Користувачі: 
      - отсутствуют

      Пошукові системи на сайті: 


       Останні наші відвідувачі: 
      - отсутствуют



    » » Контрольна робота з українскої мови. Тема: "Дієслово як самостійна частина мови". Середні класи



    Контрольна робота з українскої мови. Тема: "Дієслово як самостійна частина мови". Середні класи
    • 14-01-2022, 17:04
    • 18 750
    • 0
    Контрольна робота з українскої мови. 
    Тема: "Дієслово як самостійна частина мови".
    Середні класи. 2 варіанти
    Контрольна робота з теми "Дієслово як самостійна частина мови". 7 клас Завдання розроблені відповідно до чинної програми з української мови з теми "Дієслово. І частина". Робота комбінованого характеру, охоплює тестові завдання закритої та відкритої форми. На виконання контрольної роботи відводиться урок.

    Контрольна робота №1

    Дієслово як частина мови                                              

        7 клас


    Варіант 1

    Початковий рівень (завдання по 0,5 бала)


    1. Дієслово - це частина мови, яка:

       а) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки;

       б) означає дію або стан предмета;

       в) означає назву предмета;

       г) означає назву ознаки предмета або його приналежності.

    2. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова записані в неозначеній формі:

       а) робити, сидить, читала;

       б) світає, співають, світить;

       в) писати, читати, малювати;

       г) дивитися, розмовляти, слухає.

    3. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

       а) читав, малюю, буду вчити;

       б) проводити, прочитав, глянула;

       в) вивчати, привітав, говорити;

       г) казати, принести, ворушиться.

    4. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:

       а) пообіцяла, стояли, доказати;

       б) падало, мріяв, вміти;

       в) люблю, думав, відпочивати;

       г)прочитав, відвідала, забули.

    5. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.

      а) Працював би, купують, заспіваймо.

       б) Будемо говорити, обступаючи.

       в) Розуміючи, надісланий, ховаючи.

       г) Учити, навчивши, учення. 

    6. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

         а) Охопити, побачити, ішов.

         б) Говорити, спати, сміятися.

        в)Сидіти, наїжачитися, діждалися.

         г) Малювала, стежити, махати. 


    Середній рівень (завдання по 1 балу)


    7. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

    А Доконаний вид, майбут- 1 Буду в'язати.

    ній час. 2 Перечитав.

    Б Недоконаний вид, май- 3 Працюватимемо.

    бутній час. Змалюю.

    В Доконаний вид, мину- 5 Підписав,

    лий час. 6 Зроблю. 


    8. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.

    А Минулий. 1 Сподіватимусь, буде малювати.

    Б Теперішній. 2 Відпочинеш, полечу.

    В Майбутній.                                     З Працюють, ігнорує.

    4 Сконала, допомогли.

    5 Відвідав, утекли.


    9. Установіть відповідність:                                           


    Форма дієслова

    Приклади

    1.Дієприкметник

    А) пригорнулася, запитаю, зігріюся, інтонував

    2. Інфінітив

    Б) формуючи, спланувавши, мріючи, придумавши

    3.Особові дієслова 

    В) ілюстрований, зшита, крокуючий, омріяне

    4.Безособові дієслова

    Г) краяти, кипіти,  зашуміти, лукавити

    5. Дієприслівник

    Д) світає, хмариться, виготовлено, розпитано


    Е) заплутаний, зректися, пригадавши, іти


    Достатній рівень (завдання по 1, 5 бала)


    10. Утворіть видові пари від дієслів:                      

    вигадувати,  запитати,припиняти, вчити, гукати, зупиняти.


    11. Списати речення, визначити синтаксичну роль інфінітива в реченні.


    Уміння слухати – важлива риса співрозмовника.



    Високий рівень ( 3 бали)


    12.Випишіть дієслова з тексту, визначте їх особу, вид, час, число.

       Ліс ще дрімає в передранішній тиші. Непорушно стоять дерева. Тихо навкруги. Лиш де-не-де прокинеться пташка, непевним голосом обізветься із свого затишку.Ліс ще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов від радощів. Небо міниться, небо грає усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу…


    Зразок:

    Дрімає – ІІІ ос., одн., теп. час, недок. вид.


                          Контрольна робота №1

    Дієслово як частина мови                                              

        7 клас


    Варіант 2

    Початковий рівень (завдання по 0,5 бала)


    1. Дієслово - це частина мови, яка:

       а) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки;

       б) означає дію або стан предмета;

       в) означає назву предмета;

       г) означає назву ознаки предмета або його приналежності.

    2. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.

       а)Відпускаючи, турбувати, перехідний.

       б) Спілкуючись, посміхнувся, принісши.

       в)ордувати, посивілий, серйозний.

       г) Бігатимете, господарюючи, освітлений.

    3. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

       а)Нездужати, нездоровиться, цвіте.

       б)Летіти, одягати, переконуватися.

       в) Заздрити, цвів, охопити.

       г)Відпустити, горіти, мила.

    4. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова записані в неозначеній формі:

       а) робити, сидить, читала;

       б) світає, співають, світить;

       в) писати, читати, малювати;

       г) дивитися, розмовляти, слухає.

    5. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

         а) Охопити, побачити, ішов.

         б) Говорити, спати, сміятися.

        в)Сидіти, наїжачитися, діждалися.

         г) Малювала, стежити, махати. 

    6. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

       а) читав, малюю, буду вчити;

       б) проводити, прочитав, глянула;

       в) вивчати, привітав, говорити;

       г) казати, принести, ворушиться.


    Середній рівень (завдання по 1 балу)


    7. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

    А Доконаний вид, майбут-                               1 Перерахував.

    ній час. 2 Буду вчити

    Б Недоконаний вид, май-                                  3 Напечемо.

    бутній час.4 Вимию.

    В Доконаний вид, мину-                                    5 Малюватимемо

    лий час.6 Підстелив                                      





    8. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.


    А Минулий.1 Радіють, розповідають. 

    Б Теперішній.                                                         2 Переписав, поневолив.

    В Майбутній.                                             3 Буду допомагати, визволимо.

    4 Запалив, скрикнув.

    5 Аналізую, ідуть.

                         6 Допущу, зроблю.


    9. Установити відповідності дієслова та його особи і числа

    а) працюєш

    1. 2 особа множини

    б) шумлять

    2. 1 особа однини

    в) будується

    3. 3 особа множини

    г) просите

    4. 2 особа однини

    д) напишу

    5. 3 особа однини

    є) опадав



    Достатній рівень (завдання по 1, 5 бала)


    10. Утворіть видові пари від дієслів:   

    Малювати, писати, казати, копати, пекти, любити.


    11. Списати речення, визначити синтаксичну роль інфінітива в реченні.


       Дід наказав Василькові дивитися в очі.


    Високий рівень ( 3 бали)


    12. Випишіть дієслова з тексту, визначте  їх особу, вид, час, число.


    Небо грає, небо міниться усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу.

       Стрепенувся нарешті ліс і собі заграв, зашепотіли листочки, заметушилася у травиці комашня, розітнулось в гущавині голосне щебетання й полинуло високо – туди, де небо міниться, де небо грає всякими барвами.


    Зразок:

    Грає – ІІІ ос., одн., теп. час, недок. вид.



    Відповіді:


    В-1

    1.б,

    2.в,

    3.а,

    4.г,

    5. г,

    6.б

    7. А – 4,6

        Б – 1,3

        В – 2,5

    8. А – 4,5

        Б – 3

        В – 1,2

    9. 3 речення з особовими дієсловами


    В – 2

    1.б

    2.в

    3.б

    4.г

    5.б

    6.а

    7. А – 3,4

        Б – 2,5

        В – 1,6

    8. А – 2,4

        Б – 1,5

                                                                В – 3,6 

    Автор матеріалу: Васик Марина Вікентіївна

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    kontrolna-robota-z-ukrayinskoyi-movi_-tema-dyeslovo-yak-samostyna-chastina-movi-seredn-klasi.rar [290,54 Kb]
    (Придбали цей файл: 965)



    Сподобалося? Поділіться з друзями!



    Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Середні класи

    На головну



    Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас!
    Дякуємо!

    Шановний користувач нашого сайту.
    Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
    Будь ласка
    Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем за допомогою кнопок соц-мережі Fb. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.