Популярні новинки

Ключові слова

Мій кабінет



Знами онлайн

» » Урок-квест для учнів 4 класу «Щоб у серці жила Україна»

Шкільна скарбничка НУШ



Урок-квест для учнів 4 класу «Щоб у серці жила Україна»
Урок-квест для учнів 4 класу 
«Щоб у серці жила Україна»

Девіз уроку: Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину.

Мета уроку:


формувати  ключові компетентності:

уміння вчитися – викликати інтерес до навчання; формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати, мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;

соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді, ціннісно ставитися до довкілля та своєї особистості;

громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе;

загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;

інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;


формувати предметні компетентності:

навчальна - поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;

розвивальна -розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість, бажання стати гордістю своєї Батьківщини;

виховна -виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.


Обладнання: аудіозапис пісень «Це моя Україна» Олесі Заяць, «Україна – це я» Тіни Кароль; карта України.

Хід уроку


I. Організація класу                              

1.Гра «Клубочок компліментів»                     

-Швидко літо промайнуло, перейшли в 4 клас,

Зараз кожен промовляє, хто і як змінився в нас.

(Діти говорять один одному гарні компліменти).

-Як же хлопці підросли! А дівчатка розцвіли!

Всі засмаглі та здорові! До роботи вже готові?


П.Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація діяльності учнів.

- Діти, я прочитаю вам вірш-загадку, а ви, відгадавши її, дізнаєтесь, про що мова піде на нашому першому уроці.

*На землі великій є одна країна, гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті і скажу, до речі, ще й талановиті.

Землю засівають і пісні співають, на бандурі грають і вірші складають

Про ліси і гори, і про синє море, про людей і квіти.

То скажіть же, діти, що це за країна? Славна незалежна наша…(Україна).

                                                         Слайд 3.

- Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну.)

- Отже, як ви вже здогадалися, сьогоднішній наш перший урок присвячений Україні, нашій державі. А ще він присвячений нам з вами, адже ми громадяни великої, могутньої, багатої, прекрасної і героїчної країни –  України,  яка одна така на білому світі.

Тема нашого першого уроку “Щоб у серці жила Україна…”

- Україна – наша земля, наш рідний край. Україна... Вона в усьому, що нас оточує: в місяці, в зорях, у кожному камінчику, деревці. Це і червона калина, що росте на подвір’ї біля хати, і вишитий бабусею рушничок, це зелена трава у дворі вашого будинку, по якій можна бігати, сидіти на ній, лежати й дивитись на небо, спостерігати, як пливуть по ньому білесенькі хмарки. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною, нашою ненькою, адже ми всі її діти.

Звучить пісня Олесі Заяць «Це моя Україна»       


II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Вступна бесіда вчителя

- Україна…Це не просто слово. Це не назва на географічній карті. Це наша домівка, де мама і тато, де тепло й затишно. Це славна земля з довгою історією, яку творив волелюбний народ.  Ось уже більше як 25 років ми прагнемо довести своє право на існування на політичній карті світу.   Та що знаємо ми про нашу Вітчизну? Чим можемо поділитися зі світом? Чим пишаємося? Про що ніколи незабудемо?

    2. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»скласти «павутинку» до слова Україна

- Почнемо з того, що ж  для кожного з вас, діти, означає слово Україна?. (Діти висловлюють свої думки).

(Слова прикріпляються на дошці навколо плаката «Україна»,  будується «Асоціативний кущ»).

         Калина, хліб, Київ, Дніпро, школа, родина, У к р а ї н а, соловейко, мій дім,  степ, верба, рідна стежка, поле, батьки тощо.

-Що означає любити Батьківщину?

(Радіти її успіхам, дбати про неї, намагатися примножити її славу та добробут своєю працею).

-А ще любити означає знати.   Та що знаємо ми про нашу Вітчизну? Чим можемо поділитися зі світом? Чим пишаємося? Про що ніколи незабудемо? А хочете ще більше знати? Тоді я вас запрошую на урок-квест.

III.Колективне визначення теми і мети уроку   

-Якими будете сьогодні на уроці?

 К – кмітливими,

 В – веселими,

 Е – енергійними,

 С – старанними,

 Т – творчими.

IV. Сприймання та осмислення навчального матеріалу

1. Ознайомлення з правилами квесту         

*Квест – це командна гра. Усі повинні сприяти досягненню спільної мети під час виконання завдань.

*Для квесту відводиться певний час (35 хвилин).

*Капітан відповідає за роботу команди.

*Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови і уважно послухати).

*Під час гри потрібно поважати усіх членів команди.

*Завдання легко можна пройти за допомогою кмітливості  та спостережливості.

2. Ознайомлення з маршрутним листом.                        

-Щоб маршрутний лист прочитати, треба анаграми знати (робота в групах).

Пункт 1. Історична                                     (ричтонаіс)

Пункт 2. Екскурсійна                                (наексійскур)

Пункт 3. Дерево знань                             (редевоньзна)

Пункт 4. Славетна                                       (ветслана)

Пункт 5.  Героїчна                                      (нарогеїч)

Пункт 6. Патріотична                                (трічнаотипа)  

3. Виконання завдань

*Пункт1Історичний.            

Завдання

   - Давайте ж почнемо  з самого початку і пригадаємо легенду як же саме Бог створив нашу землю.

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися на розподіл пізніше, але землі їм вже не дісталося.

      От вони й пішли до Бога. А він у цей час молився, і люди не сміли йому щось сказати. Стали чекати.

     Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. „Ні, відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці”.

       „Тоді я дам вам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні – ворога.”.

      Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну свою назвали Україною.

Пункт 2.Екскурсійний.                         

Погляньте, діти, на карту України. На ній позначені кордони української землі, де з давніх-давен живе наш народ. Простір землі, заселеної українцями, такий великий, що аби перетнути його пішки із заходу на схід, треба йти 90 днів. Загальна територія займає площу близько одного мільйона квадратних метрів. Тому Україна є однією з найбільших країн світу. Українців близько 50 мільйонів чоловік.

Україна – це велика й прекрасна країна.

Завдання:  – З якими країнами межує Україна?    

 – Назвіть гори України.

 – Назвіть найбільшу річку України.

 – Назвіть моря України.

 – Назвіть найбільші міста України.                        

Ф і з к у л ь т х в и л и н к а                 

Пункт 3.Пізнавальний.                         

Завдання: – Давайте пригадаємо, що ми знаємо про символи та обереги України?  

 – На які групи поділяються символи України?

–       Назвіть державні символи України.

–       Назвіть народні символи України.

–       Назвіть обереги українського народу.

- Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має  неповторні державні символи.

Про них послухайте казку.               

      Давним давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.                              

      Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.

      Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.                   

Наш народ має герб – тризуб.                                  

         Це старовинний знак. Багато століть тому запровадив його в Україні київський князь Мономах. Княжий тризуб зображає старовинну зброю. Нею наші прадіди мужньо билися з численними ворогами, виборювали волю для свого народу. Герб – це символ влади. В основу сучасного герба нашої держави покладено стародавній золотий тризуб на синьому тлі. Це дуже старовинний знак. Він зустрічається ще за часів Київської Русі.  

Число три завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, три дороги. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько – Мати – Дитина. Вони символізують собою силу – мужність – любов.

          Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.                       

- Що символізує синій  колір на нашому прапорі?

- А що означає жовтий?

- Чи має значення розташування кольорів на прапорі? Яке?

Український прапор                                  

            Український прапор. Синь українського неба і золото неозорих пшеничних ланів переніс наш народ на свій прапор. Блакитний колір – це колір води, чистого неба, символ миру. Жовтий – це колір вогню, сонця, без лагідних променів якого немає життя на землі, це колір пшеничної ниви, зерна, хліба. Ці кольори мають значення миру і багатства, бо наш народ мирний і працелюбний. 28 січня 1992 року Верховна Рада України затвердила Державний Прапор України – синьо-жовтий.

     А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що матиь подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.                                   

Гімн – це найголовніша пісня країни. Для гімну України написані слова, які виражають найсердечніше думки і прагнення нашого народу. Їхній автор – український поет Павло Чубинський. До тексту підібрана ніжна і одночасно горда мелодія Михайла Вербицького. Всі найбільші свята українського народу проходять з урочистим виконанням нашого прекрасного Гімну.                                                      Слайд 25

     З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.                     

Пункт 4. Славетний.               

–  Наступна наша зупинка – Славетна. Давайте пригадаємо:

–   Хто і чим прославив Україну ?

–   Назвіть імена славетних українців (Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Леонід Каденюк, Катерина Білокур, Андрій Шевченко, Віталій та Володимир Кличко, Богдан Хмельницький).

Показ слайдів супроводжується короткою розповіддю вчителя. 

        Пункт 5. Героїчний.                       

–   Які події в нашій країні зараз затьмарюють наше життя?

–   Назвіть героїв, учасників АТО.                     

Ви ще зовсім маленькі, дорогі мої діти. Але кожен з вас чув про події, які зараз відбуваються на сході України. На цілісність і єдність нашої держави посягнули вороги. Тисячі наших співвітчизників, справжніх патріотів своєї країни взяли у руки зброю і вступили до лав Збройних сил України. Вони з честю воюють на сході з терористами та російським сепаратистами, відвойовують та захищають кордони нашої держави.

Хвилина мовчання             

Ми не можемо допустити, щоб Україна була розірвана на шматки, як того хоче Росія. Кожен з нас повинен усвідомити, що саме в наших руках цього не допустити. Саме від того, що ми робимо чи не робимо сьогодні, залежить майбутнє нашої держави. Ми всі різні, але мета у нас одна – мир і спокій на нашій землі.

Пункт 6. Патріотичний.  

Вправа «Серце»             

Учні формулюють відповідь на запитання:

«Як би я був президентом України я б… »щоб я зробив, щоб наша країна процвітала, щоб побажали ви один одному….

- Учні розмальовують сердечка і пишуть на них  свої побажання. Потім прикріплюють на дошці навколо карти  України.

Учитель. Правильно, діти, ви повинні настійливо йти до своєї мети і пам’ятати, що один в полі не воїн. Ми маємо бути єдині, спільно приносити нашій державі користь. Ви маєте будувати своє майбутнє. І тільки спільними зусиллями ми досягнемо того, що очікуємо для України. Тільки тоді сонечко буде посміхатися і лагідними промінчиками зігріватиме Україну. Ми всі хочемо бачити її сильною, багатою, славетною і квітучою.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

-Чи сподобався вам наш квест? Чим саме?

-Чим корисний наш урок?

-Як вам працювалося?

-Про яку Україну ви мрієте?

-Що можете зробити для цього уже зараз?                      

Звучить пісня Тіни Кароль  «Україна – це ти».                          

Учитель.  На світі багато чудових країн, та нам наймиліша країна, де ми народились, живемо, вчимось, - найкраща з усіх Україна!


ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
urok-kvest-dlya-uchnv-4-klasu-schob-u-serc-zhila-ukrayina.rar [476,15 Kb]
(Завантажили цей файл: 106)


Схожий цікавий матеріал!

Сподобалося? Поділіться з друзями!



Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Початкові класи

На головну




Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас!
Дякуємо!

Шановний користувач нашого сайту.
Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
Будь ласка
Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем за допомогою кнопок соц-мережі Fb. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.