-
Урок 14. Нерівномірний рух. Середня швидкість
Урок 14. Нерівномірний рух. Середня швидкість -
Урок 15. Лабораторна робота 1 «Визначення середньої швидкості руху тіла»
Урок 15. Лабораторна робота 1 «Визначення середньої швидкості руху тіла» -
Лабораторна робота 2 «Вимірювання періоду обертання тіла та обертової частоти»
Лабораторна робота 2 «Вимірювання періоду обертання тіла та обертової частоти»
- 9-05-2022, 14:13
- 18 696
- 0
Дидактичні ігри для дошкільнят
Дидактичні цікаві ігри — які вони
Якими мають бути дидактичні ігри
для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно. А на карантині особливо важлво знайти підхід до дітей та зацікавити їх. Ефективні поради шукайте у статті:
Якими мають бути дидактичні ігри
Дидактичні ігри для дошкільників з картинками
Дидактичні ігри з математики
Дидактичні ігри «Навчаюсь всюди і завжди»
Музично-дидактичні ігри
Дидактичні ігри з розвитку мовлення
Дидактичні ігри — які вони.
Найпоширенішою формою реалізації освітніх завдань є дидактичні ігри та вправи. Вони відкривають дітям широкий простір для самостійного пізнання світу, навчають практично застосовувати знання та вміння, креативно мислити.
Складові дидактичної гри.
Основна відмінність між дидактичними іграми та дидактичними вправами полягає в тому, що виконання ігрових правил спрямовується ігровими діями, за допомогою яких діти реалізовують ігровий задум. Ігрові дії є своєрідним «малюнком» сюжету гри. Вони складають основу дидактичної гри — без них неможлива сама гра.
По суті, метою, з якою проводять дидактичну гру або вправу, є дидактичне завдання.
Його визначає вихователь відповідно до програми розвитку дошкільників.
Наявність дидактичного завдання (завдань) підкреслює спрямованість навчального змісту гри або вправи на розвиток у дітей пізнавальних психічних процесів.
«Продовжувати вправляти дітей у порівнянні предметів за довжиною, називаючи довжину кожного предмета відносно іншого»;
«Вправляти дітей у класифікації геометричних фігур за двома ознаками — величиною та кольором» тощо.
Гра починається з повідомлення вихователем ігрового завдання,
яке дітям потрібно розв’язати в ході гри.
«Із мішечка виймати предмети лише округлої форми»;
«Розповідати про частину доби, не дивлячись на ілюстрацію»,
«Картки із цифрами розкладати в коробочки з відповідною лічильною карткою
(карткою, що позначає число у вигляді певної кількості
зображень предметів)» тощо.
Якщо на початку гри вихователь випадково повідомить дітям не ігрові завдання, а дидактичні, то можна вважати, що гру зведено нанівець.
У дидактичній грі мають бути такі складові:
дидактичне завдання
ігрове завдання
ігрові дії
правила
результат гри.
Особливості дидактичної вправи.
Натомість дидактична вправа має інструкцію — чітко сформульовані вимоги до дитячої діяльності. Інструкція, як правило, конкретна, чітка й лаконічна.
«Розкласти стрічки в ряд — від найсвітлішої і найдовшої до найтемнішої і найкоротшої»;
«Зібрати картки із зображеннями геометричних фігур»;
«Знайти пару кожній картці» тощо.
На противагу дидактичній грі, після повідомлення дітям інструкції дидактичної вправи діти одразу починають розв’язувати завдання.
У структурі дидактичної вправи цю складову називають виконавськими діями.
Цікаві виконавські дії фактично «приховують» від дитини складність виконання дидактичного завдання. А відтак допомагають розв’язати розумові завдання, виконання яких поза цією вправою для дітей дошкільного віку поки неможливе.
Завершальною частиною дидактичної вправи є результат розв’язання дидактичних завдань та виконання інструкції. Науковці радять оцінювати результат з двох позицій: із позиції дитини — чи дала дидактична вправа можливість дитині повправлятися, виявити набуті знання та вміння, і чи виконала дитина інструкції. А також із позиції вихователя — чи розв’язане дидактичне завдання, тобто чи досягнуті навчальні, розвивальні та виховні цілі вправи.
Дидактичні ігри для дошкільнят з картинками
Дидактичні ігри з математики
Результатом навчання математики є не лише знання, а й певний стиль мислення, для якого характерне домінування логічної схеми міркувань. Для подальшого життя дітей це важливо, адже вони самостійно пізнаватимуть світ, будуть одержувати, аналізувати й синтезувати інформацію, зіставляти предмети та явища, робити висновки, пояснювати закономірності.
Дидактичні ігри та вправи «Навчаюсь всюди і завжди»
Музично-дидактичні ігри
Організовуючи музичні дидактичні ігри, використовуйте наочні матеріали. Це зацікавлює дошкільників та урізноманітнює музичне заняття.
Зокрема підготуйте:
пазли
ілюстрації
комплекти карток
моделі з паперу чи інших матеріалів.
Пропонуємо вам провести такі музично-дидактичні ігри:
Годинник та іграшки
Пригостимо Зайчика
Зачакловані доріжки
Телеконцерт
Голоси великих та малих тварин
Папуго, повторюй за мною
Сова та Зозуля
За дверима Мешканці озера
Сонце і місяць
Сонечко прокинулось
Дидактичні ігри з розвитку мовлення
Дидактичні ігри — це дієвий засіб для розвитку мовлення дошкільників. Зокрема ефективно проводити дидактичні ігри з використання конструкторів LEGO.
Так діти тренують уважність, посидючість, уміння виконувати інструкції.
А робота з розвитку зв’язного мовлення перетворюється на гру, тому не викликає супротиву.
Проводьте також дидактичні ігри на логопедичних заняттях.
З іграми дошкільники краще засвоюють мовленнєві знання
та не втомлюються від одноманітних логопедичних вправ.
Зокрема проведіть такі логопедичні ігри:
на автоматизацію звуків
на диференціацію звуків
граматичні
Залишайте свої коментарі
Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
Будь ласка!
Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу). Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.