-
Урок 14. Нерівномірний рух. Середня швидкість
Урок 14. Нерівномірний рух. Середня швидкість -
Урок 15. Лабораторна робота 1 «Визначення середньої швидкості руху тіла»
Урок 15. Лабораторна робота 1 «Визначення середньої швидкості руху тіла» -
Лабораторна робота 2 «Вимірювання періоду обертання тіла та обертової частоти»
Лабораторна робота 2 «Вимірювання періоду обертання тіла та обертової частоти»
- 12-11-2020, 17:20
- 7 351
- 0
- Прочитайте уважно текст.
Людина з'явилася на Землі дуже давно, і протягом неймовірно довгого часу вона пристосовувалась до природи. Минали незліченні тисячоліття, наші далекі пращури набували досвіду. І ось нарешті вони навчилися пристосовувати природу до своїх потреб. Настав час, коли людина подумала, що з природою можна робити все, що завгодно. І... помилилась.
Вчені дали назви окремим періодам історії людського суспільства за тими матеріалами, з яких людина виготовляла знаряддя праці. Був кам'яний вік — коли знаряддя робили з каменю, був бронзовий — людина тоді вперше оволоділа металом, поки що м'яким, його легко було купати, обробляти. Потім настала черга заліза.
Та завжди однаково людині потрібна була деревина. І людина рубала дерева — кам'яною сокирою, бронзовою, залізною. Потім, уже в близькі нам часи, почала спилювати пилкою. З розвитком техніки легшою ставала робота лісорубів. А дерева росли, як завжди, дуже повільно.
Люди мали потребу в деревині. Скрізь і завжди. І в сиву давнину нашим пращурам потрібне було житло — вони рубали дерева і будували собі курінь або хижу. Треба було
зігрітися — зігрівало вогнище. На вогнищі готували обід. І тут виручало хай навіть сухе дерево. Візок улітку, сани взимку, човен, щоб пливти по річках,— усе це виготовлялось із деревини. З неї ж робили меблі і посуд, діжки для води та припасів на зиму, дитячі іграшки. Паркан, який захищав двір від непроханих гостей, списи і стріли, соха, якою орали поле,— на все це брали деревину.
- щоб сіяти жито, пшеницю, наші предки випалювали великі ділянки лісу.
З'являлися міста — і їх на перших порах будували з дерева. І невеличкі зрубні оселі, і великі князівські палати. Деревом вистеляли вулиці. Для захисту від ворогів зводили довкола міста стіни з величезних дерев'яних паль, з дерева будували так звані богатирські застави.
Минав час, спливали віки. Будівничі навчилися зводити великі багатоповерхові будинки.
(Над)селищ…ми та містами (під)нялися в…сокі вежі та д(ж, з)віниці. Кам…яні та дерев…яні. Дер…ва було вдосталь навкруги, а камі(н, нн)я доводилося інколи привозити здалека. От будівничі й надавали перевагу дереву. Рубали ліс.
- ще …ого рубали, щоб плавити м…тал. А потім, коли винайшли парову машину, кидали в топки паровозів та пароплавів.
( За Паолою Утевською, 328 слів)
- Спиши виділену частину тексту. Встав пропущені букви чи апостроф, розкрий дужки. ( 3 бали)
- Познач стиль тексту. ( 1 бал )
а) розмовний | б) художній | в) науково – популярний | ||||||||
4. З’єднай слова і звукові моделі: | ( 1 бал) | |||||||||
Багаття * | * | - = о | – о = | |||||||
Вогнище * | * | - | о | – о | =: о | |||||
М’який * | * | |||||||||
- | о | - | - о | - - о | ||||||
- Доповни речення однорідними членами. ( 2 бали )
Люди виготовляли з деревини ___________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
__________________________________________________ .
- Познач синоніми до виділеного слова в реченні. ( 1 бал )
Пращури зрубували дерева і будували з нього курені або
хижки. а) предки, прародичі б) однолітки, ровесники
в) сучасники, громадяни
- Знайди перевірні слова до слова деревина: ( 1 бал)
а) деревце, дерева б) дерево, дерева
в) дерев’я ний, задерев’яні в
- Підкресли підмет і присудок у поданому реченні. (1 бал)
Протягом довгого часу людина пристосувалася до природи.
- Яке використання деревини, описане в тексті,
здивувало тебе найбільше? Поясни чому.
Склади про це есе і запиши його (3-4 речення). ( 2 бали )
_____________________________________________________
Залишайте свої коментарі
Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
Будь ласка!
Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу). Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.