Мій кабінет
Ми у фейсбуці

Ви з нами?

Знами онлайн

» » Завдання для дистанційного навчання 4 клас. Тексти для списування

Шкільна скарбничка НУШ



Завдання для дистанційного навчання 4 клас. Тексти для списування
Завдання для дистанційного навчання 4 клас. 
Тексти для списування.
Списування є основною з формам перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності 
молодших школярів. 
У 4 класі (ІІ семестр) текст для списування має обсяг 80-90 слів. 
За списування виставляють одну оцінку.


Спиши текст, вставляючи потрібні букви на місці пропущених орфограм.
Бе(з,с)межний, ро(з,с)дольний степ пролягає на (пів)дні (У,у)країни. У м_нулому вся ця в_л_чезна рівнина була вкрита ст_повим різнотрав’ям, сивою ков_лою. (На)весні вона яскріла різнобарвними квітами. Трави були такими в_сокими, що в них (з)головою ховалися вершники. У синьому небі ширяли орли, шуліки, зал_валися піс(?)нями жайворонки. Вовки, л_сиці полювали на зайців, ховрашків, тушкан(?)чиків. Куточок цього первісного степу зараз у заповіднику «Асканія-Нова
».


Український віночок
Кожна дівч(и,е)нка пл(и,е)ла віночок із жовтих сон(и,е)чок кульбаб, із кл(и,е)нових л(е,и)сточків чи просто (зє,з’є)днувала в барвисте коло лісові й лугові квіти.
Впліталося до віночка багато квітів: ружа, калина, бе(с,з)-смертник, (не)забудки, чорнобривці, любисток, воло(ж,ш)ки, рома(ж,ш)ки.
Вс(йо,ьо)го в українському віночку — двана(т,д)цять квіточок. Наші (пра)бабусі знали, як і коли слід пл(е,и)сти віночок, як зб(е,и)рігати квіти (у)вінку. Де відшукати той рецепт, за яким квіти замочували в росли(н,нн)их соках, аби довший час були свіжими? Може, твоя бабуся знає, то запиши (від)неї її ро(з,с)пові(т,д)ь.

Спиши, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки. 
                                  Волошка
Волошка – здавна ніжна ул..бл..ниця українс..ких дівчат. 
Вона уславилася своїм незрівнянним (синій) кол..ором. Волошки у житті – це клаптик (блакитне) 
неба серед хлібів. У народних піснях захопл..но оспівуєт..ся дивна краса цієї кві..ки. (Неповторні) 
пахощами сповнюють волошки чудову прозу багат..ох укра..нських п..сьменників. 
Є в ..країні і назви поселень – Волошки, Волошкове. Добре відомі ціл..щі властивості цієї рослини. 
В..кор..стовується волошка і як барвник. 

Спиши текст, вставляючипропущенібуквиірозкриваючи дужки.
За с..лом ро(з, с)кинулося дивне поле. На н..ому росте багато в..ликих яскравих голівок. То соняшники. Особливо гарні вони на світанку. У цей час на їхніх пе-люсткахз..являють(с, ц)я чисті, прозорі краплинки роси. Прихил(е, и)ш до себе один соняшник, і він умиє тебе прохолодними краплями. А зна(ї, є)ш, що соняшники завжди повертають голівки до сонця? Дивлять(ц, с)я, тягнуть(ц, с)я до н..ого. Ніби усміхають(с, ц)я сонячн(е, о)ю усмішкою.

Збирання роси
З давніх-давен побутує хліборобський звичай збирання роси. На початку травня, в час заврунення озимини, селяни виходили збирати росу. Вони одягали святковий одяг, брали їжу. До схід сонця заходили до сусідів і вирушали в поле. Йшли лише попарно. Дорогою не розмовляли, до стрічних віталися поклоном. Так велів звичай.
Біля ниви розстеляли скатертину, виставляли сніданок. Господар брав у вишитий рушник хлібину, запрошував  тричі обійти житні сходи. Потім окроплювали одне одного росою, бажали щастя, здоров’я. 

Калина 
Надзвичайно люблять на Україні червону калину. Її образ тісно пов’язаний з образом самої України. Цей чарівний кущ ріс біля кожної оселі. Гронами калини дівчата прикрашали коси. Нею заквітчували весільний коровай. Калиною лікували хворих. Цей кущ садили навіть поблизу могил.
Отож і зараз калина – одна з найулюбленіших рослин українців. Цвіте вона білим цвітом, червоніє ягодами по садках, лісах, левадах. Саджають калину поблизу води. 

Врятуйте нашу планету!
Наша планета скоро перестане здаватися з космосу блакитною, а перетвориться на сіру чи навіть чорну. Щезнуть взагалі річки, озера та моря, щодаютьнашійземліцілющу вологу, щезнуть ліси, галявини, щезне цілий світ, який ми називали своїм і про який — одночасно — намагалися забути, щоб не обтяжу-вати себе зайвими турботами. Люди, прокиньтеся, озирніться навкруги: наша планета гине! Вона кричить про це, бо хоче жити, щоб дарувати вам свою любов, своє тепло, свою воду, свій кисень... Почуйте її, відгукніться на її розпачливе благання, зробіть що-небудь! Будьте володарями своєї долі, справжніми продовжувачами свого роду! Перестаньте знищувати усе живе. Будьте Людьми, щоб наша матінка Земля могла пишатися своїми дітьми, а не боротися проти них!

Наші зелені друзі 
Дерева — нашідрузі. Як приємно дивитися на їхні високі міцні стовбури, розкидисті гілки, яскраве листя! Дерева дужекорисні. Вони як фільтри очищують повітря від токсинів і газів, які шкідливі для нашого здоров'я. Кожної весни рослини вдягаються у яскраві квіти, і цим дарують нам радість. Погано, коли люди не розуміють, що дерева живі, івідчувають біль, коли їхламати, різати, рубати. Дерева не можуть нам сказати про це. Тому люди повинні розуміти, що потрібно берегти нашу зелену планету ізлюбов'ю 
ставитися до всього, що є на ній.

ЦІЛЮЩІ ДЖЕРЕЛА
Старі гори Карпати славляться на всю Україну. Вони приваблюють до себе квітучими полонинами, зеленими лісами та цілющими джерелами.
З        одних джерел витікає холодна вода. З інших — тепла. В одних джерелах вона кислувата. В інших — солона абогірка.
Люди помітили, що джерельна вода дужекорисна. Вона допомагає лікувати різні хвороби.
Тепер біля таких джерел побудовано санаторії. У них лікуються та відпочивають дорослі і діти.

РІДКІСНА ГОСТЯ
Діти жили в селі недалеко від лісу. На узліссі під ялинкою вони влаштували пташину їдальню. Гілки ялини захищали годівницю від завірюхи. їжу для птахів діти готували з осені. Сьогодні діти йшли вузькою стежиною відвідати друзів. На скатертині снігу видно лисячі, пташині сліди. У будиночку вже снідала синиця. З гущавини лісу летіла до годівниці зграйка щиглів. Раптом на верхівці ялини з’явилася білка. Звірятко огляділося навкруги і стрибнуло на пташиний будиночок. Рідкісна гостя вправно стала об’їдати ягідки з горобини.

ДЕ РАКИ ЗИМУЮТЬ
Я вирішив подивитися: де ж раки зимують? Ударили перші морози. На озері утворилася тонка шкоринка льоду.
Друзі допомагають мені одягти гідрокостюм і розбивають лід біля берега. Під водою похмуро і холодно. Пливу вглиб. Починається глибока яма, і на її дні пухкий шар мулу, на якому видно горбки.
Раптом горбки починають ворушитися і витягуються довгі вуса, показуються намистинки очей. Раки лежать стрункими рядами, потопають у мулі по самі очі. Варто було злегка зачепити раків, як вони схоплюються зі свого ліжка і рятуються втечею. 
Але тільки я відпливаю вбік, і раки знову повертаються на дно ями.

Автор матеріалу:  Посохова Людмила

ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
zavdannya-dlya-distancynogo-navchannya-4-klas_-teksti-dlya-spisuvannya.rar [2,69 Mb]
(Завантажили цей файл: 421)


Схожий цікавий матеріал!

Сподобалося? Поділіться з друзями!




Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Початкові класи

На головну


Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас! Дякуємо!
Шановний користувач нашого сайту. Ви зайшли на наш шкільний сайт як незареєстрований користувач.
Будь ласка Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту і повне право на всі категорії та інші пости.
Имя:*

E-Mail:*
Введите код: *
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив