Ключові слова


Мій кабінет
Ми у фейсбуці

Ви з нами?

Знами онлайн

» » Виховний захід на правову тематику "Правовий вернісаж" з елементами гри

Шкільна скарбничка НУШ



Виховний захід на правову тематику "Правовий вернісаж" з елементами гри
Виховний захід на правову тематику 
"Правовий вернісаж" з елементами гри

Мета: формувати зацікавленість учнів у вивченні Конвенції ООН про права дитини та правові знання школярів; 

розвивати навички співпраці, взаємодопомоги; вміння використовувати свої знання на практиці;

виховувати в учнів почуття патріотизму, свідомої громадянської позиції, почуття власної гідності; впевненості в собі, виховувати любов до Батьківщини, 


Обладнання: презентація «Діти мають право», аркуші паперу А4, фломастери, вислови на правову тематику, карамельки з різними смаками, повязка для очей, флакони з різними запахами

Хід заходу

Ведучий. Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав  би допомогти їй у вирішенні спорів.

         Тривалий час діяв неписаний закон „Хто сильний, той і правий”. Але коли виникли перші  держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.


         Ведуча. З тих пір минуло багато століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди  піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючияке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси  й зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже, людству потрібно було щось придумати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.



1-ий учень. 1945 року, після закінчення Другої світової війни – найжахливішої і найжорстокішої війни за всю історію людства – народи багатьох країн вирішити, що задля збереження миру їм слід об’єднатися. Навіщо? Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів. Саме з цією метою 1945 року була створена Організація Об’єднаний Націй  (ООН). До речі, одним із її засновників  була 

Україна

2-ий учень. А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини – документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканість, свободу совісті, можливість дотримуватись своєї релігії  й багато іншого.


         Ведуча. Загальна декларація прав людини – важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом – і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.


         3-ий учень. Саме тому 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою „Конвенція про права дитини”. Конвенція – це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов’язання дотримуватись прав  кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить – пообіцяла світові  піклуватися про своїх  маленьких громадян.


         4-ий учень.                   Найбільше я хочу,

                                               Щоб мир був на світі, 

                                               Як небо – у зорях,

                                               А сад наш – у цвіті.

         5-ий учень.

                                               Найбільше я хочу, 

                                               Щоб сонце щоранку

                                               Зі мною віталось,

                                               Присівши на ганку.

         

6-ий учень.                   Найбільше я хочу,

                                      Щоб рідна матуся

                                      Всміхнулась мені,

                                      Коли я усміхнуся.


7-ий учень.                  Серденько дитяче хай смутку не знає

                                      Про це вам школярик малий нагадує.

                                      Ми вмієм сміятись, ми вмієм дружити,

                                      Ми хочемо в ласці і ніжності жити.





Вистава „Ви не маєте права”.

         Мама. - Доню, прокидайся! Я іду на роботу, а тобі вже час до школи! Гляди не проспи!

         - Доню, ти чуєш мене?

Даша. –Угу! Чую, чую!

Ніби робити мені нічого як іти до школи. Краще ще посплю, а завтра скажу, що була хвора.

Ох якби потрапити у таку країну, щоб ніякої школи, мам, нотацій,  лише друзі, музика, шоколад...

Ведуча. Міцно  заснула Даша...

І сниться їй сон...

Даша. - Ой де це я! Ой а що це тут! Ви хто? І що ви тут робите?

Ведучий. - Це школа. Тут навчаються діти. А ти хіба не знаєш? Ти що в школі не буваєш?

Даша. - Що, школа? А що мені там робити?

Ведучий. - Вчитися, авжеж вчитися.

Даша. - Що? Ви не маєте права мене примушувати! Не маєте права!

Ведучий. – А у що це ти вирядилася? Це ж громадська установа, так одягатися до школи не личить.

Даша. -  Що? Не маєте права. Як хочу так і одягаюся, тобі яке діло. Он у вас півзалу нічим не кращі?

Ведучий. - А де твій портфель і чому ти постійно жуєш жувальну гумку? Це не етично.

Даша. – Не маєте права! Що за дурні звинувачення, хочу і жую. А портфель мені навіщо?

Ведучий. - Щоб підручники носити!

Даша. – Підручники! Не маєте права мене примушувати носити тягарі! Мій телефон і у кишені поміститься!

Ведучий. – Та ж на уроках телефоном заборонено користуватися.

Даша. – Що? Хто заборонив? Не маєте права!

Ведучий. - Послухай, а ти окрім вислову не маєте права ще щось знаєш?

Даша. – Та я над цим не думала! Поки що мені і цього досить. А ви як вважаєте?

Ведучий. - Це до пори , до часу. Бо у твоєму випадку не про права йдеться а про обов’язки!

А не дотримання їх тягне за собою відповідальність, передбачену Конституцією!

Даша. – Та чим ви мене лякаєте, яка відповідальність мені таке слово невідоме.

Міліціонер. - А тепер прийдеться познайомитися. Прошу пройдіть за мною, я поясню вам у чому річ.

Даша. - Та я що? Та я ж нічого! Та за що ви мене? Я більше не буду!

Ведуча. - Пам’ятаймо друзі! Заявляючи про свої права, не забувайте про обов’язки, щоб не потрапити у таку халепу!!!

         

Вправа  «Казково – правовий лабіринт»


1.Скільки прав порушено у казці «Попелюшка» по відношенню до
героїні:

  • право на вільний вибір праці,
  • право на справедливі умови праці,
  • право на відпочинок.

2. Яке право порушене в казці  «Пригоди Буратіно або Золотий ключик » по відношенню до Буратіно, коли він не захотів віддати Лисиці Алісі та Коту Базиліо золотімонети і сховав їх  в рот. За що його підвісили вони вгору  ногами на дереві.

/ Право на володіння особистим майном /

3. Яке право порушувалося в «Казці про мертву царівну й семи богатирів »

О. С. Пушкіна?

/ Право на життя /

4.Яке право порушене в народній казці«Теремок»?
/ Право на недоторканність житла /


      Звучить пісня сищика  з мультфільму «Бременські музиканти»)


   Рефлексія «Перевірка органів чуття»   


Зараз ми з вами перевіримо:

Почуття смаку.

Бажаючим учням  пропонують скуштувати цукерки (карамельки з вишнею, сливою, яблуком, полуницею і абрикосом ) і відгадати, з якою вони начинкою. 

Перевірка нюху

Із зав'язаними очима вгадати на запах різні речовини (одеколон, лак для нігтів, корвалол , настойку валеріани і спирт)і вгадати їх.

Перевірка зору

Гравцям залишають пов'язки на очах. Ведучий задає їм питання щодо інтер'єру залу( скільки вікон, якого кольору шпалери, штори, скільки сходинок і скількистолів )


Гра «Впіймай злочинця»

До нашого агентства надійшла шифров­ка від Шерлока Холмса . У ній      вказуються   прикмети відо­мого злочинця міжнародного масштабу. Вам тре­ба знайти ключ до шифровки і якомога швидше прочитати її.  

2, 19, 21, 19, 6, 1, 3, 15, 1, 18, 1, 18, 19, 22, 12

Якщо завдання здається складним, підказка: кожному числу відповідає буква алфавіту. Підставляючи їх, ви отримаєте прикмету.

                         (Відповідь; «Бородавка на носі»).


Гра «Права та обов’язки»

Сигналізуй відповідними картками: права, обов’язки.

-         Берегти книги;

-         дотримання правил руху;

-         старанно вчитися;

-         навчатися;

-         ігри, відпочинок, розваги;

-         піклуватися про життя, здоров’я;

-         користуватися бібліотекою, спортзалом;

-         охороняти природу;

-         дотримуватися правил поведінки.


Вправа “Що таке добре, що таке погане”.

  1. Співчувати людині, коли з нею трапилась біда
  2. Хуліганити, бешкетувати
  3. Заздрити успіхам товариша
  4. Не дозволяти кривдити себе і не дозволяти собі кривдити інших 
  5. Не бути боягузом, не відступати перед труднощами
  6. Не бути жадібним і зажерливим
  7. Радіти, коли в товариша радість

Вправа «Мозковий штурм»

1. Документ, що посвідчує особу. (Паспорт)

2. Влада народу.(Демократія)

3. Статус міста Києва в Україні. (Столиця)

4. Грошова одиниця в Україні.(Гривня)

5. Одна з форм державного управління.(Імперія, республіка)

6. Акт, виданий Президентом. (Указ)

7. Звільнення від кримінальної відповідальності, прощення. (Амністія)

8. Рішення, яке виноситься судом присяжних. (Вердикт)

9. З якого віку настає кримінальна відповідальність неповнолітніх в Україні. ( з 16 р., а за особливо тяжкі злочини – з 14 р.)

10. Основний закон України.(Конституція)

Перегляд презентації «Діти  мають право»

Підсумок заходу

Отже, ми сьогодні ще раз  згадали,про те, які права має кожна дитина. Існує також міжнародна організація – комісія з прав дитини. але ти можеш звернуться до соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді, до шкільного психолога, або до дорослого, якому ти довіряєш і який тебе не зрадить. В разі порушення твоїх прав не залишайся наодинці зі своїми проблемами! Головне, знай – безвихідних ситуацій немає! Певно, в Україні, так само і в інших державах, ще далеко не завжди забезпечуються права, які декларуються в Конвенції. Але якщо ти знатимеш свої права, тобі легше буде захистити себе.         

   Тільки не забувай – такі самі права як і ти має кожна людина! Реалізуючи свої права, намагайся поважати права інших, поставити себе на їх місце. Спробуй зробити це – і ти побачиш, як зміниться світ і люди, що тебе оточують.


Пісня на мотив мелодії «Ми бажаєм щастя вам»

1. Ми зібрались тут усі для вас

Показали ось цей вернісаж

Нагадали вам ваші права

На замітку ви собі візьміть

Не забудьте їх і повторіть

Статут школи та Конвенцію завжди глядіть


П-в 

Ми бажаєм вам завжди

Бути добрими дітьми

І сонця промені

Хай завжди ідуть сюди

Ми бажаєм щастя вам 

І воно повинно прийти

Як обов’язки й права

Ви будете виконувати


2. Хай квітучі весни

Радість шлють,

Матіоли по ночах цвітуть,

Многих літ та благих

Вам зозуля накує.

Щоби було весело в цей час

Дуже треба кожному із нас

Знати, що віднині

Щастя в вашій школі є.


П-в

Ми бажаєм щастя вам,

Щастя назавжди і у всім!

Хай промінцем тепла

Щастя увійде в ваш дім!

Ми бажаєм щастя вам,

Хай воно іскриться, як сніг,

Хай ковдрою добра

Щастя огорта поріг!


Завантажити матеріал з нашого сайту: vihovniy-zahd-na-pravovu-tematiku-pravoviy-vernsazh-z-elementami-gri.rar [37,23 Kb] (Скачали цей файл: 140)


Схожий цікавий матеріал!

Сподобалося? Поділіться з друзями!




Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Нуш / Початкові класи

На головну


Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас! Дякуємо!
Шановний користувач нашого сайту. Ви зайшли на наш шкільний сайт як незареєстрований користувач.
Будь ласка Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту і повне право на всі категорії та інші пости.
Имя:*

E-Mail:*
Введите код: *
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив