Мій кабінет
Ми у фейсбуці

Ви з нами?


» » Виховна бесіда з елементами тренінгу "Що таке щастя"

Шкільна скарбничка НУШ

Виховна бесіда з елементами тренінгу "Що таке щастя"
Виховна бесіда з елементами тренінгу 
"Що таке щастя"

Що зробити для того, щоб життя наше було прекрасним?
«Що таке щастя ? Від чого воно залежить?
Чи потрібно воно людині в житті?
Чи можливе життя без щастя?

Матеріали сануть у пригоді класним керівникам 7-9 класів. 
Вони спрямовані на виховання загальнолюдських цінностей; 
формують досвід висловлювання власної думки і прояву толерантності; 
сприяють духовно-моральному зростанню учнів. 
Тренінгові елементи згуртовують колектив і допомагають 
створити довірливу атмосферу.

(виховна бесіда з елементами тренінгу)


Мета: виховувати загальнолюдські цінності; учити висловлювати власну думку і бути толерантним; сприяти духовно-моральному зростанню учнів.

Обладнання: бейджики; плакати „Наші очікування”, „Формула щастя”, „Щастя, коли...”, допоміжні  вислови про щастя, 5 листів формату А-3, ручки, фломастери, ножиці.

Хід:


Учитель: Ми сьогодні зібралися колом не даремно. Коло – це міфічний символ гармонії. У колі завжди збиралися друзі, однодумці і ті, хто прагнув дійти згоди. І мені просто хочеться співати...(Учитель наспівує, а діти за бажанням підхоплюють пісню):

            Мимо текла, текла река.

            Плыли куда-то облака.

            Шёл человек, дорога его нелегка…

            Но человек мечтал о том,

     Что он построит где-то дом

            И с ним поселится 

            Счастье в  доме одном.

         

          А тема нашої зустрічі непроста: „Що таке щастя?”. І ви бачите на дошці епіграф, слова видатного філософа Л.Фейєрбаха „Прагнення до щастя – це прагнення з прагнень”.


Учитель: Отже, тепер ви зможете визначитися щодо ваших очікувань стосовно сьогоднішньої бесіди.

(Діти пишуть очікування на кольорових листочках і кріплять їх до плаката „Наші очікування”, попередньо проговоривши їх.)


Учитель: Ми не раз чули вислови: „щасливий”, „щастя прийшло”, „щасливої дороги”... Нам буде цікаво послухати один одного. Отже, продовжіть речення (на кольорових папірцях) „Щастя – це...” (потім послухати всіх, учитель читає свій власний вірш, прикріпити наодноіменний плакат слова учнів і подякувати дітям)

Мне было счастье дано – 

Явиться в этот свет.

Мне было имя дарено 

Светлана – как рассвет.

Моей душе завещано

Жалеть, болеть, гореть.

И всё, о чём мечталось мне

Сбылось, хотя б на треть.


Спасибі за цінну інформацію, але тепер нам спільно треба вивести так звану формулу щастя.


Учитель: Щастя – солодке слово, за яким уявляється приваблива країна. Вона начебто і близько, і начебто далеко, за обрієм. Від щастя йде обертом голова, змінюється світ і всміхаються зірки. Слово „щастя знайоме кожному з раннього дитинства, та, мабуть, і цей особливий стан душі – теж.” 


Учитель: А тепер ви об’єднаєтеся в 5 груп (лимон, апельсин, мандарин, банан, ківі ). Кожна група отримує завдання. На аркуші, який ви отримуєте питання. Вам необхідно в своїй групі його обговорити і вивести формулу щастя, яку ви будете не тільки презентувати нам, але ще і доказувати. Даю вам 10 хвилин. Займіть собі робочі місця. 


ПИТАННЯ: 

1. Щастя, якщо ти потрібен комусь? 


2. Щастя є в улюбленій праці?


3. Щастя, коли маєш багато грошей?


4. Щастя є у коханні?


5.Щастя є у самовдосконаленні і самопізнанні?


(Діти 5 хв. виконують це завдання, а потім сідають в коло уже своїми групами і проголошуючи формули щастя, аргументують їх. Якщо група згодна з цією формулою, то вона записується на плакаті: „Формули щастя”. Якщо виникає необхідність, то учитель допомагає учням питаннями. Але необхідно бути максимально коректним і уважним, щоб нікого не присоромити і не образити.)


1 група - „Лимони”: Найщасливіша та людина, яка потрібна всім. Звичайно, якщо ти інертний, любиш спокій, то важко з цим погодитися. А ось Сенека сказав: „людина, яка думає тільки про себе і шукає в усьому вигоду, не може бути щасливою.” А Дідро сказав: „Найщасливіша людина та, яка дає щастя найбільшій кількості людей.”

Погодьтеся, що краще бути потрібним багатьом, ніж абсолютно нікому. Це поклик душі: співчувати, радіти чиїмось успіхам, радити, допомагати... адже це теж відрізняє людину від тварини. Народна мудрість гласить: роби людям те, що ти хотів би, щоб вони зробили тобі.

А видатний педагог В.Сухомлинський, який усе своє життя присвятив дітям, писав: „Найпрекрасніші і в той же час найщасливіші ті люди, хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших.”

ВИСНОВОК: Щастя, коли тебе чекають і коли ти потрібен. 


2 група – „Апельсини”: Ми вважаємо що щастя в улюбленій праці. Це не для ледарів, а для людей, які в своєму житті хочуть чогось досягти. Головне – не дозволяти своїй душі лінитися, щоб у ступі воду не товкти (М.Заболоцький)

А щоб від праці отримувати задоволення, треба обирати в житті професію, яка тобі подобається, де ти зможеш розкрити свої здібності. Лікар дарує і продовжує життя людям, учитель виховує душу і дає знання, будівельник дарує людям дах над головою... Б.Грінченко сказав: „Праця не згине між людьми даремне: Сонце засвітить колись, Дякою нас тоді люди згадають”. Головне – знати, що праця не тільки гроші дає, а й велику користь людям. 


Учитель: Знаєте притчу про 3-х робітників?

Працювали на будівництві 3 робітники. Вони виконували одну і ту ж роботу. А коли їх запитали: „Що ви робите?”, усі відповіли по-різному. Перший сказав: „Тягаю каміння”. Другий: „Заробляю на шматок хліба”. А третій відповів: „Будую храм”.

            Отже, працю треба сприймати не як важкий тягар і примусовість, а робити її з натхненням, бажанням, задоволенням. Тоді відчуєте щастя від праці.


3-група: „Мандарини: Щастя, коли маєш багато грошей. Гроші надають упевненості в собі. Можна мандрувати по різних країнах, купувати дорогі речі, користуватися послугами прислуги, їздити на красивому автомобілі, лікуватися за кордоном... 


Учитель до учнів: Ви погодитесь із цим твердженням?


Учні висловлюють свої думки:

1.     За гроші треба переживати, боятися, що їх вкрадуть або вони „прогорять” у банку. А страх не сумісний із щастям.

2.     Можна жити за кордоном і мати купу грошей, але не мати справжніх друзів, бо всі заздритимуть, або не мати дітей і від цього не розуміти сенсу життя. Для чого тоді жити?

3.     Не можна зовсім відкидати гроші. Цей папір потрібен, але не в них щастя.


Учитель: Люди, які вважають, що гроші можуть усе, самі можуть за гроші зробити все.(Буаст) Але пригадуєте кінофільм „Проданий сміх”? хлопчик за 1 млн. продав свій сміх. Він став найбагатшим і водночас самим нещасним, бо не міг навіть посміхнутися... 

         Отже, дійсно, гроші потрібні, але це не формула щастя.


4-група: „Банани”: Ми вважаємо, що щастя в коханні. Бо воно окрилює людину, робить її красивою внутрішньо і з зовні, робить здатною на сміливі вчинки. Звичайно, буває любов не взаємна, але краще любити без взаємності, ніж взагалі не любити.

(Вірш Ліни Костенко:

Не знаю, чи побачу Вас, чи ні,

А може, власне, і не втому справа,

А головне, що десь в далечині

Є хтось такий, як невтоленна спрага.

Я не покличу щастя не моє,

Луна луни туди не долітає,

Я думаю про Вас. Я знаю, що Ви є.

Моя душа й від того вже співає.)

            

Кожна жінка мріє про люблячого чоловіка, дружну сім’ю, здорових і розумних дітей. Це і є щастям.

        Не так просто знайти в житті свою половинку, але якщо  вдасться, то це і буде справжнім щастям. Велике взаємне кохання – це вершина щастя, якої багато хто прагне. Ви весь час співаєте пісні про любов. І їх немало, бо їх пишуть або щасливі люди, або ж вони є тим вітаміном, за допомогою якого почуваєш полегшення на душі.

                 Отже, дійсно, в любові є щастя.


5-група „Ківі”: А ми хочемо додати, що щастя людини в самовдосконаленні і самопізнанні..

Послухайте уважно вірш:

Думают иные – те, кто звуки слышат,

Те, кто видят солнце, звёзды и луну:

Как она без зренья красоту опишет,

Как поймёт без слуха звуки и весну?!

Я услышу запах и росы прохладу, 

Лёгкий шелест листьев пальцами ловлю…

Утопая в сумрак, я пройду по саду,

И мечтать готова, и сказать: люблю…

Пусть я не увижу глаз его сиянье,

Не услышу голос ласковый, живой,

Но слова без звука – чувства трепетанье – 

Я ловлю и слышу быстрою рукой.

И за ум, за сердце я любить готова,

Так, как любят запах нежного цветка.

Так, как любят в дружбе дорогое слово,

Так, как любит трепет сжатая рука…


  Хіба це вірш нещасної людини? Ні, це слова одкровення, крик душі людини, яка прагне відчути власну значимість, прагне самовдосконалитися.

А написала його Ольга Скороходова – сліпоглухоніма людина. Вона навчилася сприймати скульптуру, слухати музику, вона пише вірші. Коли я їх уперше прочитала, то пригадала слова „Щастя – це стан душі. Це мінливий сонячний зайчик, якого треба вміти помічати”. А американський письменник Ернест Хемінгуей сказав: „Щастя – найчудовіша річ на світі, і для тих, хто вміє бути щасливим, воно може бути таким же глибоким, як журба”. 


Учитель: Ми з вами разом спробували знайти справжню формулу щастя. Але є істина: „Щастя як і авторитет треба заробити, заслужити і завоювати. І основною зброєю при цьому будуть знання, уміння, навички і гарні звички разом із добрими намірами стосовно інших”(Г.Полякова, психолог)


     І як би нам не нав’язували низькопробними фільмами закордонну модель щастя, ми все одно її не приймаємо, бо людина через те і є людиною, що володіє загальнолюдськими цінностями – добротою, співчуттям, людяністю і щирістю. 

Учитель: нехай 21 століття буде століттям душі і серця, нехай ці формули об’єднаються, щоб ми були щасливими.


(учні висловлюють свої думки і враження, які вони відчувають зараз під час заняття, говорять , чи ствердилися їхні очікування. Під час прощання діти встають, беруться за руки і виконують разом уривок з пісні „Мы желаем счастья вам…”)

Мы желаем счастья вам,

Счастья в этом мире большом.

Как солнце по утрам,

Пусть оно заходит в дом.

Мы желаем счастья вам.

И оно должно быть таким:

Когда ты счастлив сам – 

Счастьем поделись с другим.


Додаток 1


„Людина, яка думає тільки про себе і шукає в усьому вигоду, не може бути щасливою.”(Сенека)


„Найщасливіша людина та, яка дає щастя найбільшій кількості людей.”(Дідро)


„Найпрекрасніші і в той же час найщасливіші ті люди, хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших.” (В.Сухомлинський)


„Праця не згине між людьми даремне: Сонце засвітить колись, Дякою нас тоді люди згадають”. (Б. Грінченко)


Люди, які вважають, що гроші можуть все, самі можуть за гроші зробити все.(Буаст)


Щастя – це стан душі. Це мінливий сонячний зайчик, якого треба вміти помічати”.


Щастя – найчудовіша річ на світі, і для тих, хто вміє бути щасливим, воно може бути таким же глибоким, як журба”. (Ернест Хемінгуей)


Якби люди будували Палац Щастя, то самим великим в цьому Палаці був би Зал Очікування. (Ж.Ренан)


На цьому світі є два щастя: одне маленьке – бути самому щасливим, а друге велике – зробити щасливими інших.(Ю.Тувим)


По-справжньому може бути щасливим той, хто вміє радіти щастю інших. (М.Арайс)


„Щастя як і авторитет треба заробити, заслужити і завоювати. І основною зброєю при цьому будуть знання, уміння, навички і гарні звички разом із добрими намірами стосовно інших” 

Г. Полякова, психолог)


Володимир Леві пропонує сім ознак щасливої людини (це вам маленький самотест):


1. Не думають над тим:  щасливий чи ні. 
Просто живуть.


2. Знають, чого хочуть.


3. Не вміють сумувати.


4. Внутрішньо вільні.


5. Не звинувачують ні інших, ні себе.

6. Уміють любити.


7. Уміють бути вдячними.

Автор: Котенко Світлана

Завантажити матеріал з нашого сайту: vihovna-besda-z-elementami-trenngu-scho-take-schastya.rar [17,58 Kb] (Скачали цей файл: 198)


Схожий цікавий матеріал! Не пропустіть новинки на сайті!

Сподобалося? Поділіться з друзями!




Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Середні класи / Старші класи

На головну


Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас! Дякуємо!
Шановний користувач нашого сайту. Ви зайшли на наш шкільний сайт як незареєстрований користувач.
Будь ласка Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту і повне право на всі категорії та інші пости.
Имя:*

E-Mail:*
Введите код: *
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив