Ключові слова


Мій кабінет
Ми у фейсбуці

Ви з нами?

Знами онлайн

» » Ранкова зустріч "Чесність - запорука поваги"

Шкільна скарбничка НУШ



Ранкова зустріч "Чесність - запорука поваги"
Ранкова зустріч "Чесність - запорука поваги"
Ранкова зустріч "Чесність запорука поваги" є складовою тижня 
"Бути людиною" 
Цей матеріал допоможе актуалізувати раніше вивчений 
матеріал, сприяє вихованню моральних якостей кожної дитини.

«Доброта врятує світ»


ТИЖДЕНЬ «НАЙГОЛОВНІШЕ – БУТИ ЛЮДИНОЮ!»

Мета: з’ясувати зміст понять «чесність, правдивість», розширити уявлення учнів про 

            важливість чесності у стосунках з оточуючими,

           розвивати комунікативні навички, логічне мислення, вміння виловлювати свою думку, 

           пізнавальний інтерес; 

           формувати вміння працювати у групі, поважати думку інших дітей;

           виховувати бажання особистого зростання, прагнення виховувати у собі моральні 

           якості.

ДЕНЬ 3.   «Чесність запорука поваги»


ПРИВІТАННЯ

  1. Коло вітань

Вчитель. Дзвоник весело сміється:                                   Із дзвіночком посміхнімось,

  • Хто до праці вже береться?Ні хвилинки не барімось.

                До роботи приступає                                            Утворімо дружнє коло,

                І новий день відкриває?                                      Зустріч розпочнем ранкову!

І сьогоднішній день почнемо із сердечної посмішки і щирого побажання на весь сьогоднішній день.

Наприклад, «Вітаю тебе, Марійко! Бажаю, щоб сьогоднішній день приніс тільки радісні події, нові відкриття і щире спілкування!»

(Діти по колу обмінюються побажаннями)


  1. Налаштування на плідну роботу

           Ранок йде до нас з вітанням,

           З щирим теплим побажанням.

           Будем плідно працювати,

           Світ навколо пізнавати.


  1. Психологічний тренінг «Я обираю настрій ...»

-   Доброго ранку, діти чудові!

    Маю надію, що всі ви здорові,

    Що життя ваше барвами сяє,

    Що настрій гарний кожен з вас має. 

- Діти, прислухайтеся до пісні, яку виспівує ваша душа, і закріпіть наліпочку зі смайликом біля того малюнка, який відповідає вашому настрою. Ми будемо так працювати, щоб зберегти ваш гарний настрій на весь сьогоднішній день. А якщо настрій менш радісний, то усі разом ми докладемо зусиль, щоб його поліпшити. (Діти виконують завдання у куточку настрою).


РОБОТА З КАЛЕНДАРЕМ ПРИРОДИ

1.Вступ

Вчитель.Діти, яка пора року наступила?

                    А який місяць осені? 

Розмальовує, фарбує

місяць Жовтень навкруги.

Ніби танець він танцює,

Ще й співає залюбки.

Про пташок у вирію,

тихий затишок дібров,

І про місяць Вересень,

що від нас уже пішов. 

                           Недін Лариса

Жовтень — пора холодних дощів, скорочення довготи дня, осіннього бездоріжжя. 

Вчитель. А яку погоду принесе нам сьогоднішній день нам розкажуть чергові синоптики.


2.Доповіді синоптиків

- Сьогодні черговий синоптик я - …….  . І я - ………. Ми розкажемо вам про зміни в природі.

- Сьогодні 4 жовтня. (Заповнюється табличка на стіні). Температура повітря +9? тепла. Небо хмарне, очікуємо на опади, вітер східний.

–Чому жовтень має таку назву? (Відповіді учнів).

– Жовтень - місяць-листобій. Перед початком зими осінь не жалкує фарби. Вітер зриває листя з дерев і воно шелестить під ногами. У цьому місяці жовтіє і опадає листя. Це й дало привід назвати місяць жовтнем. 

– Як називали цей місяць наші пращури?(Відповіді учнів).

А ще жовтень називали грязень, весільник, хмурень, зазимник. 

– Як можна пояснити ці старовинні назви? (Відповіді учнів).

У цьому місяці жовтіє і опадає листя. Це й дало привід назвати місяць жовтнем, а ще його називали грязень, весільник, хмурень, зазимник.

– Складіть речення про сьогоднішню погоду. (Відповіді учнів).

  

3.Народний календар

Сьогодні я - ………. - черговий народознавець. І сьогодні я познайомлю Вас із тим, яким цей день бачили наші предки.

4 жовтня відмічали день Кіндрата.

Селяни починали готуватися до зими. Про тих, хто легковажив, казали: «Пустий господар по Кіндраті не мав ще кожуха в хаті».

А ще наші пращури підмітили і перевірили на власному досвіді таку прикмету: «Різкий північно-східний вітер — на холодну зиму».


4.Народні прикмети

            А  я - ……….  познайомлю Вас із народними прикметами, які пов’язані із цим днем.

o Якщо вранці туман піднімається, утворюючи хмари, - перед дощем, а як припадає до землі - на сонячний день.

o Якщо восени сіренький ранок, то жди ясного дня.

o Лушпиння на цибулі тонке - зима буде теплою; а грубе та з багатьма «застьожками» - холодною.

o Голуб, відпочиваючи, ховає одну ніжку в пір'я - чекай різкого похолодання.

o Ворони вмостилися на нижніх гілках дерев - бути негоді й вітрові.

o Дикі гуси на відльоті - кінець бабиному літу.

o Грак відлетів - чекай снігу.

ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

  1. Розгляд ситуації з опорою на життєвий досвід дітей

Павло отримав три бали із самостійної роботи з математики. Щоденник на оцінку не подав. На запитання тата «Як справи у школі?» відповів «Нормально». 

Запитання:

  • Чи можна вважати, що Павло обманув батька? 

-  Що б ви порадили Павлові сказати вдома в такому випадкові?


  1. Робота із словничком

Що таке чесність?

Чесність — це одна з основних граней людських чеснотморальна якість, що відображає одну з найважливіших вимог моральності.

Включає  правдивістьпринциповість,  вірність взятим зобов'язанням, щирість перед іншими і перед самим собою, визнання і дотримання прав інших людей на те, що їм законно належить. 

Протилежністю чесності є обманбрехнякрадіжкавіроломстволицемірство.


  1. Слухання оповідання «Трохи збрехала».
  • Послухайте оповідання «Трохи збрехала».

       Ганнуся впала і зламала ногу. Довелося в гіпсі лежати вдома. Вона дуже хвилювалася, що багато в школі пропустить, а тоді зовсім відстане від однокласників.

       Друзі вирішили допомогти дівчинці: домовилися щодня носити їй уроки і пояснювати завдання, коли вона щось не зрозуміє.

      Коли настала Наталчина черга провідувати Ганнусю, вона не прийшла, а в класі пояснила, що бабуся, мовляв, хвора. Довелося і до аптеки побігти, і по господарству клопотатися.
      -    Та ти ж вчора цілісінький день через скакалку на вулиці стрибала.

      - Подумаєш, злочин великий - трохи збрехала,— відповіла Наталка.


  1. Обговорення прослуханого тексту

 - Як ви оцінюєте вчинок друзів Ганнусі?

  • Що ви можете сказати про Наталку?
  • Чи можна збрехати трішки?

 -     Як ви гадаєте, чому Наталка так вчинила?

-Поміркуйте і скажіть, а коли людина вдається до неправди?

- Чи доводилось вам колись обманювати? Що ви відчували при цьому?

- З якою метою люди говорять неправду? 

 -   Люди говорять неправду з боягузтва, бо бояться наслідків, з неправильного розуміння почуття  товариськості, намагаючись щось вигадати для себе. Обманюють, прикрашаючи себе, бо хочеться виглядати краще, ніж вони є насправді. Деякі говорять неправду з легковажності, ненавмисно, не думаючи, для чого вони це зробили.

  • Чи завжди видно, що людина обманює?
  • У людини, яка обманює, погляд блукає, не концентрується на очах співрозмовника; людина уникає дивитися прямо в очі іншій людині.

-Народна мудрість говорить «Той, хто обманює інших, обманює перш за все себе». Як ви  вважаєте чому?

- Кому передусім потрібна правда?


  1. Робота із словничком

Що ж таке правда?

Правда - те, що відповідає дійсності, істина, впевненість.

     Здавна повелося на українській землі: проводжаючи сина в далеку дорогу, мати благословляла його і бажала здоров'я, щасливої дороги, пам'яті про рідний край, і зичила ніколи не розминатися з  правдою в житті. Здоров'я, щастя, правда, любов до матері й рідної країни — найсвятіші моральні істини для всіх людей на землі.

 Правдива людина — кажуть про того, хто живе за правдою, і то найвища йому оцінка.


  1. Мовна хвилинка    
  • Доберіть слова-синоніми до слова правдивість.

Правдивість — щирість, чесність, відкритість, відвертість. 

  • Які слова-синоніми підійдуть до слова неправда?

Неправда -  брехня, кривда, вигадка, наклеп, плітки, поговір, дезінформація.

ГРУПОВЕ ЗАНЯТТЯ

  1. Гра «Котилася торба»

Зараз ми пограємо в гру «Котилася торба». А ось і торбинка. У ній у конверті цікаве завдання: треба із окремих слів скласти речення. А хто буде виконувати завдання ми дізнаємося за допомогою лічилки:

Котилася торба

З великого горба.

У цій торбі не хліб – паляниця,

Кому ж доведеться сьогодні трудитись?

(Після цих слів учень, якому дісталася торба розв’язує мішечок та дістає кубики, виставляє на поличку і складає речення. На кубиках: брехня, гірка, ніж, правда, Краще,солодка).


  1. Тихе читання

Забудькуватий Мишко

     Мишко не вивчив домашнє завдання. На другий день він одержав двійку. Дуже не хотілося хлопцеві мати двійку, і він витер її гумкою. Другого дня    хлопець старанно підготувався до уроку.

       — Молодець, сьогодні ставлю тобі дванадцять балів, давай щоденник.      Радісний Мишко подав щоденник.

- Мишку, а де двійка?

- Яка двійка? Не було ніякої двійки, ви помилилися.

- Ну гаразд, не було, то й не було, очевидно, я забула.

     Після уроків Мишко заглянув у щоденник, але обіцяних балів не побачив.

- Ірино Петрівно, а де ж мої сьогоднішні дванадцять балів?

- Які дванадцять балів, Мишку? Ти помилився, не було ніяких дванадцяти балів.


  1. Обговорення тексту
  • Як повела себе вчителька оповіданні?
  • Як ви гадаєте, чи зрозумів Мишко свою   помилку?
  • Що ви робите, коли отримуєте негативну оцінку?


  1. Вправа «Продовж речення»

- Я вважаю за краще завжди говорити правду...
-     Коли я зустрічаюсь з неправдою, то... 
-      Після брехні на душі…


  1. Зворотній зв'язок

Вчитель. Діти, як ви гадаєте, якщо ваші батьки написали листа феї, то яких би добрих вчинків вони від Вас чекали?

Складання невеличких усних розповідей.

Вчитель. Правда — найголовніше поняття в житті кожної людини. До неї прагнуть, її завжди шукають, за нею живуть — і тільки тоді почувають себе щасливими. Споконвіку правда долає кривду. Тому, мабуть, народна мудрість так уславила у своїх прислів'ях і приказках цю найвищу людську цінність.


  1. Доповни прислів’я 

1.   У кому правди немає, у тому і … (добра мало).

2.   Говориш правду - ….. (правду і роби).

  1. Краще гірка правда, ніж ….. (солодка брехня).

4.   Не шукай правди в інших, якщо ….. (її немає в тобі).

6.   Когось обманеш не день, себе - ….. (на все життя).

  1. Хто правду говорить, той …. (щасливий).

  2. Хочеш собі добра - не роби …. (нікому зла).


  1. Новини дня

День чудовий наступає,

Що на діточок чекає?

Прочитаємо новини.

Що ж на нас чекає нині?

ЩОДЕННІ НОВИНИ

Доброго ранку, любі діти! 

Дуже рада, що ви всі здорові і прийшли сьогодні до школи.

Сьогодні – середа 4 жовтня.

З ДНЕМ НАРОДЖЕННЯ, ОКСАНКО!

БАЖАЄМО ТОБІ ЗДОРОВ`Я, ЩАСТЯ І ЗДІЙСНЕННЯ МРІЙ.

 


ЛЮДИНА ДНЯ – Катерина.


Учні, ім’я яких починається з А, будуть брати участь в обміні інформацією.

Хто бажає поділитися своїми ідеям щодо номерів для шкільного конкурсу талантів, запишіться нижче на участь у «Кріслі автора»

_____________________________

_____________________________


 

Вчитель. Сьогодні, діти, ми будемо разом з Вами працювати у центрах навчальної діяльності. У науковому центрі – ми дізнаємося багато цікавого про добрі вчинки, у математичному - порахуємо скільки зусиль потрібно, щоб робити хоча б один гарний вчинок на день, у мистецькому – організуємо виставку колажів «Доброта врятує світ».

     А ще на нас чекає зустріч із людиною, яка щодня допомагає іншим людям. І щодня несе добро у цей світ.


8. Очікування

Вчитель. Прошу всіх Вас утворити ранкове коло.

                Діти, поміркуйте і скажіть, чого ви чекаєте від сьогоднішнього дня?

                (Діти відповідають)

Вчитель. День новий вступа в свої права.

                 Кожне з нас він нього щось чека?

                Хто готовий розказати щиро

                Про очікування власні і про мрії?

(Відповіді дітей про очікування від дня, що наступає)
Автор матеріалу: Колпакова Олена

Завантажити матеріал з нашого сайту: rankova-zustrch-chesnst-zaporuka-povagi.rar [1,86 Mb] (Скачали цей файл: 265)


Схожий цікавий матеріал!

Сподобалося? Поділіться з друзями!




Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Нуш / На крилах успіху / Початкові класи

На головну


Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас! Дякуємо!
Шановний користувач нашого сайту. Ви зайшли на наш шкільний сайт як незареєстрований користувач.
Будь ласка Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту і повне право на всі категорії та інші пости.
Имя:*

E-Mail:*
Введите код: *
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив