Мій кабінет
Ми у фейсбуці

Ви з нами?

Знами онлайн

» » Як впізнати осінь? Я досліджую світ (фрагмент уроку)

Шкільна скарбничка НУШ



Як впізнати осінь? Я досліджую світ (фрагмент уроку)
Як впізнати осінь? Я досліджую світ
(фрагмент уроку).
Мета уроку: познайомити з ознаками осені, осінніми змінами в природі;
ознайомити з назвами осінніх місяців; ознайомити з прикметами осені;
розвивати творчі здібності дітей, інтерес до навколишнього світу;
вчити уважно слухати один одного, висловлювати свої думки.

Авторська розробка


на тему: « Інтелект - карти, фрагменти уроків навчання грамоти та «Я досліджую світ» з їх використанням »


ВСТУП
Інтелект-карта (карта пам’яті, карта розуму, карта мислення) - 

порівняно новий спосіб графічного запису інформації, засіб для вирішення 
завдань і підвищення якості навчання .
 Вона реалізується у вигляді діаграми, на якій зображені слова, ідеї, 

завдання або інші поняття, зв'язані гілками, що відходять від центрального поняття. Це показує нескінченну різноманітність можливих асоціацій і отже, невичерпність можливостей мозку. 
Мета: показати актуальність та доречність використання інтелект-карт  

на різних етапах уроків навчання грамоти та «Я досліджую світ» у 
початковій школі. Висвітлити цю технологію, як таку, що допомагає 
оптимізувати навчальний матеріал та сприяє розвитку уяви, пам’яті 
та образного мислення.
Завдання: продемонструвати адаптаційні можливості інтелект-карт у 

навчально-виховному процесі початкової школи.
- Розробити інтелект-карти до уроку «Я досліджую світ» та 

навчання грамоти.
- Оформити інтелект-карту відповідно до вікових особливостей учнів.
- Розробити фрагменти уроків відповідно тематичного дня, 

враховуючи інтерактивну складову.
- Показати практичні можливості та потенціал інтелект-карт при 

використанні їх на уроках.

Я досліджую світ.
(фрагмент уроку)
Тема дня. Як впізнати осінь?
Мета: познайомити з ознаками осені, осінніми змінами в природі;  

ознайомити з назвами осінніх місяців; ознайомити з прикметами осені;  
розвивати творчі здібності дітей, інтерес до навколишнього світу;  
вчити уважно слухати один одного, висловлювати свої думки.
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
1. Робота в парах (розгляньте малюнки та знайдіть десять відмінностей)
2. Продовж речення. Улітку жарко, а восени …
Улітку небо прозоре, а восени …
Розкажіть один одному в чому відмінності між цими малюнками.
3. Гра «Допоможи вітерцеві»
Подув осінній вітерець і здув слова з віршиків. 

Допоможемо йому їх знайти?
Голосистим дзвоником,
Із веселим гомоном,
За жоржиновим розмаєм
З ранцем (вересень) ступає:
Відкриває двері в клас,
На уроки кличе нас.

В золотистому жупані
Заглядає (жовтень) ранній.
Розмальовує в садочках 
Позолоту на листочках,
Проведе птахів в дороги,
Переоре перелоги.
Перелоги – це ділянки землі, що довгий час не обробляли.
(Листопад) іде з дощами,
Нас лякає холодами,
Він шурхоче під ногами
Листяними килимами.
Покладе на зиму спати
Їжачат у теплі хати.
4. Робота в домашніх групах.
Назвіть осінні місяці. Який місяць найтепліший? Коли найхолодніше, чому?
Виступ кожної групи.

5. Гра «Що зайве?»
Вчитель показує предмети або малюнки із їх зображенням і просить учнів підказати, якими предметами можна користуватися восени.
Діти плескають у долоні, який предмет підходить.

Чому ви обрали саме ці предмети? 

Поясніть свою точку зору.
ІV. Узагальнення та систематизація знань.
Робота по створенню інтелект-карти.
Мета методу: формувати комунікативну компетентність в процесі групової діяльності;  розвивати креативність школярів;  оптимізувати процес навчання;  вчити узагальнювати та систематизувати вивчений матеріал.
Ми багато дізналися про осінь, гарно поміркували про зміни в 

природі, поговорили про осінні місяці та їх ознаки, тепер усе 
об’єднаємо і створимо інтелект-карту.
1. Яка тема карти ? (Осінь).
2. Які зміни у природі ми відчуваємо?
3. Як називаються осінні місяці?
4. Які зміни відбуваються у живій природі?
5. Що роблять восени діти?

Молодці. Ви гарно попрацювали. Наша інтелект-карта розповідає 

про чудову пору року – осінь.
V. Рефлексія. 
Продовж речення: « Я сьогодні дізнався…», «Мені сподобалось …», 

«Мені вдалось ,,,».
Навчання грамоти
(фрагмент уроку)
Тема дня. Як впізнати осінь?
Тема: Звук О. Позначення його буквами.
Мета: ознайомити дітей зі звуком «о» і буквою О, о, що його позначають; 

вчити правильно артикулювати цей звук, виділяти його у словах; 
вдосконалювати навички складання речень за схемами, звукового 
аналізу слів; розвивати вміння слухати; збагачувати активний 
словник учнів. Розвивати почуття прекрасного. 
Виховувати у дітей почуття дружби, товариськості, любові до природи.
V. Сприйняття та засвоєння нового навчального матеріалу. 
1. Гра «Упіймай звук»
Осінь, озеро, опеньки.
От-такий сосновий пень!
За Олегом йде Оленка,
Натомилися за день.
Про яку пору року ми прочитали?
На яку букву починається це слово?
VІ. Осмислення об’єктивних зв’язків і взаємозалежності у 

вивченому матеріалі. 
1. Ознайомлення з буквою О.
Звук «о» позначається на письмі буквою о. Розгляньте друковані 

велику та малу букви. Чи подібні вони зо формою? Подивіться, 
де «живе» ця буква у будиночку букв.
Пофантазуйте: на що схожа літера о?
2. Артикуляція звуку
Ок-ок-ок – ось колючий їжачок, 
Ми-ми-ми – приготувався до зими
Чок-чок-чок – повна хата грушечок.
Зарахування звуку до групи голосних. (?)
3. Робота по створенню асоціативного куща «Осінь. Яка?»

Мета методу:  формувати вміння осмислювати, розкривати 

взаємозв’язки понять, що пов’язані із життєвим досвідом учнів; 
розвивати пізнавальну активність, прояви творчості; 
оптимізувати навчальну діяльність учнів; 
демонструвати поняття у вигляді картинок, образів, слів; 
посилити асоціативний ряд, збільшити інтелектуальну та творчу свободу.
Оформлення асоціативного куща колективно.
4. Робота в групах 
а) Поділ на групи
Вчитель роздає вирізані з картону овочі: помідор, огірок, 

моркву, буряк, картоплю. Діти утворюють відповідні групи.
б) Виконання завдань у групі
Завдання кожній групі: скласти звукові схеми до назв їхніх овочів, 

а також скласти речення з цими словами.
Фізкультхвилинка
Осінній дощик крапотить,
Листок від холоду тремтить.
Краплина вдарилась важка
І відірвала геть листка.
І закружлявся він в падінні.
Оглянув барви всі осінні, 
Над ставом трішки покружляв
Де впасти місце вибирав.
Та часу мало мав листок,
Той ліг в травичку під дубок.
Лежать там буде до весни
І бачити солодкі сни.  
VІІ. Підсумок уроку. Створення інтелект – карти разом з учнями.

ВИСНОВОК:
Створення інтелект-карти дійсно цікаве заняття. І головне -  корисне. 

В процесі навчання воно не ставить дитину в певні рамки мислення, 
а навпаки дає можливість і  змушує шукати нові  ідеї у 
вирішенні поставлених задач. Отже, малювання карти пам’яті – 
процес творчий, що сприяє більш повному розвитку півкуль 
головного мозку. Її можна завжди доповнювати завдяки 
одержанню нових знань. Розгалуження карти, яке іде в 
безкінечність, слугує процесу росту критичного мислення, 
цілісному сприйняттю Світу. 
Отже, Тоні Бьюзен, автор створення інтелект-карт, зробив 

величезний вклад для пробудження у мільйонах людей 
сплячого гіганта – головного мозку.




                                                    Виконала:
Ткаченко Софія 





Схожий цікавий матеріал!

Сподобалося? Поділіться з друзями!




Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Нуш / Початкові класи

На головну


Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас! Дякуємо!
Шановний користувач нашого сайту. Ви зайшли на наш шкільний сайт як незареєстрований користувач.
Будь ласка Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту і повне право на всі категорії та інші пости.
Имя:*

E-Mail:*
Введите код: *
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив