Ключові слова


Мій кабінет
Ми у фейсбуці

Ви з нами?

Знами онлайн
    Зараз на сайті: 113
    Наші гості: 111

    Користувачі: 
    - отсутствуют

    Пошукові системи на сайті: 


     Останні наші відвідувачі: 
    - отсутствуют

» » Використання кубиків LEGO на уроках навчання грамоти

Шкільна скарбничка НУШ



Використання кубиків LEGO на уроках навчання грамоти
Використання кубиків LEGO на уроках навчання грамоти.

Вступ:

ЛЕГО – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, яка використовує предметно-ігрове середовище навчання і розвитку дитини.

Основним видом діяльності школярів є гра. Робота з конструктором ЛЕГО дозволяє молодшим школярам у формі гри досягнути певних ідей, розвинути необхідні навички в житті. Використання наборів ЛЕГО дозволяє за більш короткий час досягти позитивних результатів у навчанні та вихованні. Кожна дитина любить і хоче гратися, але не кожен може навчитися робити це самостійно. А коли іграшка порівнюється з міні-предметами реального світу, то дитина доповнює своє уявлення про навколишнє середовище. Маніпулюючи з елементами ЛЕГО, дитина вчиться добра, творчості, радості. 

Метою авторської розробки є систематизація та поглиблення теоретичних і практичних знань учнів на уроках навчання грамоти за допомогою гри ЛЕГО, удосконалення та набуття досвіду самостійної роботи, розвиток комунікативних, тактильних навичок, пам’яті, уваги, мислення, просторової уяви, дрібної моторики рук, що стимулює в майбутньому мовленнєвий розвиток і розумові здібності, швидке орієнтування в просторі, здатності зосередитися.

Основна частина

На уроках навчання грамоти ЛЕГО служитиме зручним інструментом, що дозволить легко долати ряд типових труднощів при вивченні та закріпленні навчального матеріалу. 

1. Гра «Хто добре чує звук [ж]»

(Гру можна проводити і з іншими звуками.)

Покласти стільки цеглинок, скільки почули звуків [ж]. А ще можна запропонувати викласти букву «же» з цеглинок.

Я зібрав жуків чимало,                 Жито, жаба, вежа,

Та вони всі повтікали,             Баклажан, пружина,

Я – за ними. Ну й дива!               Жало, вуж, крижина…»

Заповзли вони в слова:                 Де жуки ці? Покажіть.

«Жар, кажан, пожежа,                   Скільки їх всього – скажіть!

2. Гра «Звуки-букви»

Звуко-буквений аналіз слів: пташка, тварина, гори і т.д. (надруковані слова на картках). Домовитись з дітьми, що червона цеглинка – це голосний звук, синя цеглинка – приголосний звук. І з цих цеглинок викласти слово.

3. Гра «Немовні звуки»

Учням загадуються загадки про тварин, які вони повинні відгадати. А з цеглинок викласти звуки, які відтворюють ці тварини. Голосні звуки – червоною цеглинкою, приголосні – синьою. 

1)Має вуса, довгий хвіст,

Молочко, сметану їсть.

  Стерегтися мишкам слід,

Якщо є у хаті …  (кіт).                 (Викладають слово мяу).

2)Спить або купається –

Він не роззувається.

Чобітки червоні має,

Їх ніколи не знімає. (Гусак)                 (Викладають га-га-га).


4. Гра «Склади»

Поділити на склади слова. Скільки складів у слові, стільки викласти цеглинок. (Текст надрукований).

Сів джміль на пень

та спав цілий день.

Сорока скрекотала,

Йому спати не давала.

5. Гра «Останній звук»

На який звук закінчується слово, таку цеглинку викласти. Голосний звук – червона цеглинка, твердий приголосний – синя, м’який приголосний – зелена.

Хижак, лисиця, лось, ведмідь, тигр, сорока, півник, гусак, джміль. Слова надруковані на картках.

6. Гра «Спіймай слово з апострофом»

Поставити відповідну цеглинку в якому складі є апостроф. (Червона цеглинка – один склад, зелена цеглинка – два склади, синя цеглинка – три склади).

М’ята, полум’я, реп’ях, п’ятниця, солов’ї, рум’яні.

7. Гра «Власна назва»

         Поставити стільки цеглинок, скільки почуєте слів, які пишуться з великої букви.

         Карпатські гори є найвищими в Україні. Вершину Карпат Говерлу знають усі українці.

         Знаменита і Тарасова гора в Каневі. На ній поховано Тараса Шевченка. 

         На Володимирській горі в Києві стоїть пам’ятник князеві Володимиру. 

8. Гра «Один-багато»

         Можна поділити клас на групи. Перша група позначає один предмет червоною цеглинкою. Друга група позначає багато предметів зеленою цеглинкою. 

         Учитель, бджоли, день, ніч, книги, дерева, місто, дятел, учні.

9. Гра «Речення»

Показати цеглинками кількість слів у реченні. Перше слово в реченні пишеться з великої букви (позначати відповідно цеглинкою, тобто ставити вертикально).

Краще на пять хвилин раніше, ніж на одну пізніше.

10. Гра «Е чи И»

Вчитель читає слово з ненаголошеними [е], [и]. Учень ставить цеглинку: червону – якщо слово пишеться з [е], синю – слово пишеться з [и].

Листочок, верба, деньок, село, зима, зерно, земля, сливовий, грибний, шишкар, вишневий.

Висновки

            Отже, застосування дидактичних вправ з використанням ЛЕГО-елементів досить ефективне при проведенні занять (уроків) з навчання грамоти. Коли дитина бачить перед собою ЛЕГО-елементи, з якими вона грає, торкає їх, пересуває, тобто здійснює певні маніпуляції, робота над навчальним матеріалом проходить в ігровій формі, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу.


Завантажити матеріал з нашого сайту: vikoristannya-kubikv-lego-na-urokah-navchannya-gramoti.rar [22,94 Kb] (Скачали цей файл: 458)


Схожий цікавий матеріал!

Сподобалося? Поділіться з друзями!




Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Нуш / На крилах успіху / Початкові класи

На головну


Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас! Дякуємо!
Шановний користувач нашого сайту. Ви зайшли на наш шкільний сайт як незареєстрований користувач.
Будь ласка Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту і повне право на всі категорії та інші пости.
Имя:*

E-Mail:*
Введите код: *
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив