Мій кабінет
Ми у фейсбуці

Ви з нами?

Знами онлайн

» » Щоденні 3 (Жовтень). Матеріали, картки контролю, картки самооцінки

Шкільна скарбничка НУШ

Щоденні 3 (Жовтень). Матеріали, картки контролю, картки самооцінки
Щоденні 3 (Жовтень). Матеріали, картки контролю, картки самооцінки.

ВСТУП

       Впровадження в систему освіти України концепції «Нової української школи» вимагає пошуку нових технологій, адекватних до сучасної мети і завдань, які окреслені в концепції. 

Однією з таких технологій є «Щоденні 3». 

     Щоденні 3 (Daily 3) – педагогічна технологія навчання математики, яку розробили Гейл Боші та Джоан Мозер. Вона ґрунтується на діяльнісному підході і включає в себе три види діяльності:

1. Математика самостійно.

2. Математика разом з другом.

3. Математика письмово.

     Кожен вид діяльності розвиває у дитини самостійність, витримку, наполегливість, відповідальність і розрахований на певний час (до 20 хв.).

    Щоденні 3 – це щоденна діяльність, виконуючи яку діти навчаються бути самостійними під час математики, а вчитель має можливість працювати з учнями індивідуально та у малих групах.

    Отже, мета технології «Щоденні 3»  – зацікавити учнів математикою, розвивати у школярів самостійність, витримку, наполегливість, відповідальність, вміння працювати у спільноті.

     Завдання:

  1. Зацікавити школярів математикою.
  2. Навчати дітей довірі та повазі.
  3. Виробляти вміння працювати у спільноті.
  4. Вчити робити вибір.
  5. Розвивати у дітей відповідальність, наполегливість, витримку.
  6. Навчати учнів самостійності.

2

Основна частина

Алгоритм проведення «Щоденних 3»

І етап.  Базовий міні-урок «Вибираємо та прибираємо матеріали».

    Діти вчаться самостійно вибирати та повертати матеріали для математичних ігор і вправ.

ІІ етап. Запуск діяльності.

     Щоб запустити «Щоденні 3», необхідно використати «10 кроків до самостійності» для математики самостійно.

Крок 1. Повідомте дітям, що ви навчаєтеся математиці самостійно.

Крок 2. Поставте ціль та створіть атмосферу необхідності.

Крок 3. Запишіть бажану поведінку за допомогою Я-схеми.

Крок 4. Змоделюйте бажану поведінку.

Крок 5. Змоделюйте найменш бажану поведінку, потім – найбільш бажану.

Крок 6. Розмістіть учнів по класу.

Крок 7. Учні практикують «Математику самостійно», формують і тренують витривалість.

Крок 8. Не заважайте, спостерігайте за учнями.

Крок 9. Використайте тихий сигнал, щоб скликати учнів до початкового місця збору.

Крок 10. Проведіть групове опитування. Запитайте «Як все пройшло?»

        Можна запропонувати учням заповнити бланк само оцінювання.

Бланк                                             Математика самостійно

                                                   Самооцінювання

                  Я беру матеріали швидко і тихо.

                  Я одразу починаю працювати.      

                  Під час роботи залишаюсь на одному місці.

                  Я працюю весь відведений час.

                  Я прибираю всі матеріали на місце.


ІІІ етап. Практикування діяльності щодня як під час уроку, так і впродовж дня.

ІV етап.Коли діти вже знають, що таке «Математика самостійно», і вміють виконувати цю діяльність, починайте вводити «Математику письмово» та «Математику разом з другом».

Математика самостійно

      Учитель самостійно визначає час, коли краще проводити цю діяльність. Важливим моментом під час виконання цієї роботи є те, що учень самостійно вибирає математичні активності, з якими він має бажання працювати. Ця діяльність стосується занурення в кінестетичну практику і, передусім, базується на діяльності з маніпулятивними предметами. Вона залучає дітей до математичних ігор, спонукає брати участь у діяльності й вирішенні проблем, використовуючи 

  інструменти для лічби чи ігрові матеріали. На початку нового математичного

4

блоку ця діяльність є, здебільшого, переглядом і практикою попередніх блоків навчання.

Приклади вправ ( додаток 1)

Математика письмово

      У процесі цієї роботи учні відпрацьовують математичні навички написання цифр, числових рядів, розв’язування задач, рівнянь, обчислення прикладів, виконання нерівностей, перетворень, що передбачені навчальною програмою. Учитель готує необхідні завдання, які школярі мають виконувати впродовж відведеного часу. Цей вид роботи проходить під час уроку.Школярі, працюючи над математикою письмово, відпрацьовують вміння самостійно, зосереджено та уважно працювати упродовж відведеного часу. 

Правила:

  1. Розпочинай працювати одразу.
  2. Під час роботи залишайся на одному місці.
  3. Працюй увесь відведений час.
  4. Дотримуйся правил поведінки.
  5. Розвивай витривалість

   Коли школярі розвинуть працездатність до 5 хв., можна пропонувати самостійно обирати одну з діяльностей: самостійно чи письмово. 

Приклади вправ  ( додаток 2 )

Математика разом з другом

     Цей вид діяльності вводиться лише тоді, коли діти впевнено виконують інші види діяльності. Для цієї діяльності діти вже повинні вміти обирати партнера. Бажано повторити міні-урок з вибору партнера, який раніше проводився під час вивчення «Читання разом з другом». 

Завдяки «Математиці разом з другом» діти вчаться комунікувати один з одним. У процесі цієї роботи учні працюють у парі, виконуючи різні завдання, які готує для них учитель, відпрацьовують математичні навички.  Учитель має допомогти налагодити співпрацю між усіма учнями класу.

Правила

  1. Вибирайте матеріали швидко і спокійно.5
  2. Під час роботи залишайтеся на одному місці.
  3. Починайте працювати одразу.
  4. Працюйте увесь відведений час.
  5. Повертайте матеріал у відповідне місце.
  6. Дотримуйтеся правил поведінки.
  7. Розвивайте витривалістю.

Приклади завдань ( додаток 3 )


Висновки

    У класі доцільно створити куточок «Щоденні 3», де розмістити назви діяльностей та назви чи умовні позначення математичнихігор і вправ.

ЩОДЕННІ 3

Математика самостійно 

Математика 

разом з другом

Математика письмово 



Зошит

Задачі

вирази


  Працюючи самостійно та в групах за ротаційною моделлю «Щоденні 3», діти навчаються робити вибір, працювати самостійно, розвивають витривалість і відповідальність. 

      Учитель має час на індивідуальну роботу з учнями. 

      Правильно налаштована робота призводить до виховання відповідальної класної спільноти, коли кожний відповідає за себе і за інших. Діти мають свободу вибору (місце в класі, спосіб розв’язання задачі тощо) і навчаються робити правильний вибір.

  6

Додатки

Додаток 1.

Вправа  з лего «Більший, найбільший, менший, найменший»

Основні завдання:

1.Діти, кожен самостійно чи у парах, будують пласку геометричну фігуру як на малюнку, використовуючи цеглинки розміром 2?2.

2.Після цього необхідно збудувати ще дві таких фігури, проте одна повинна бути збільшеним, а інша зменшеним варіантом першої фігури.

3.Кожна дитина демонструє свої фігури і пояснює, як їй вдалося збільшити чи зменшити розмір фігури.


Вправа з паличками

Склади многокутники з паличок за зразком . З’ясуй, скільки найменше треба взяти паличок, щоб побудувати трикутник; чотирикутник; п’ятикутник

Вправа з геометричним матеріалом          Вправа «Порахуй і порівняй»

Утвори пари фігур за спільною ознакою.

7

Математичні пазли                                


Вправи із прищіпками


Картки «Фермер»


Математичні розмальовки

 8

Додаток 2.

Вправа 1. «Складаємо вирази»

Основні завдання:

1.Кожна дитина на трьох своїх цеглинках фломастером пише цифри, а ще на трьох – математичні знаки «+»,  «-« та «=».

2.З отриманих чисел і знаків кожна дитина складає вирази, записує та розв’язує їх. Під час роботи педагог інформує дітей про кількість часу, що залишився. 

Вправа 2.

    Намалюй стільки паличок, скільки пташок на малюнку. Обведи стільки клітинок, скільки листочків на гілочці.


   Вправа 3. 

Наведи по черзі контур кожної цифри, використовуючи різні кольори. Знайдені цифри запиши у порожніх клітинках. 

9

Вправа 4. Розв’яжи приклади


Вправа 5. Постав знак >, <  або =



     Вправа 6. Наведи цифри по пунктирах                    


Склади за малюнком задачу і запиши приклад


10

Додаток 3.

Виклади із геометричних фігур тварину


Розв’яжи приклади і зафарбуй малюнок


Розгадайте ребус

11

Складіть пазли


Лото


Гра з лего «Побудуй місто»

Діти будують «будинки», використовуючи кількість блоків, яка відповідає числу в квадраті, а потім поміщає будівлю на ігрове поле.





Завантажити матеріал з нашого сайту: schodenn-3_-zhovten.rar [1,88 Mb] (Скачали цей файл: 1146)


Сподобалося? Поділіться з друзями!




Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Нуш / Початкові класи

На головну


Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас! Дякуємо!
Шановний користувач нашого сайту. Ви зайшли на наш шкільний сайт як незареєстрований користувач.
Будь ласка Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту і повне право на всі категорії та інші пости.
Имя:*

E-Mail:*
Введите код: *
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив