• Популярні новинки

    Ваш кабінет


    Наша сторінка

    Зараз онлайн



    » » Календарно - тематичне планування уроків мистецтва 1 клас



    Календарно - тематичне планування уроків мистецтва 1 клас
    • 5-07-2019, 20:36
    • 7 297
    • 0
    Календарно - тематичне планування уроків мистецтва 1 клас.
    За програмою О. Савченко та Р. Шияна
    Автори: О. Калініченко, Л. Аристова


    уроку

    Дата

    Зміст уроків

    з образотворчого мистецтва

    Зміст уроків

    з музичного мистецтва



    1 семестр


    1



    2


    Тема 1. Здрастуй, школо!

    Мистецтво, образотворче мистецтво митець, лінія.

    СМ: М.Вітт «Друзі», скульптура у парку м. Харків.

    ХТД: Зображення чарівної мистецької стежинки (акварель, фломастери, олівці).

    Музика; музичні звуки; пісня.

    СМ: В.-А. Моцарт. «Маленька нічна серенада» (1 ч.); муз. І. Кириліної,

    сл. П. Воронька «Засмутилось кошеня». ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз.

    Н. Май – розучування; інструментальне музикування (трикутник).


    3



    4


    Тема 2. Ми – учні чарівниці Гармонії

    Форма предмета (прямокутник, трикутник, круг), прості форми. СМ: фотографії шкіл.

    ХТД: Зображення школи чарівниці Гармонії (кольоровий папір, аплікація).

    Мелодія.

    СМ: В. Подвала. «Музичні загадки». ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз.

    Н. Май – виконання з рухами; вокальна імпровізація.

    М/ф «Маленький Моцарт».


    5



    6


    Тема 3. Мої друзі – іграшки

    Емоційне сприймання картин. Прості форми (повторення).

    СМ: І.Шері «Безмежна уява», М.і І.Гармаш «Обійми з Мінні».

    ХТД: Зображення улюбленої іграшки-друга (гуаш).

    Композитор, виконавець. Будова пісні. Марш.

    СМ: П. Чайковський «Хвороба ляльки»,

    «Нова лялька», «Марш дерев’яних солдатиків» з «Дитячого альбому» ХТД: «Мушка лапки рахувала»

    муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. текст Л. Ратич) – розучування, виконання з рухами


    7



    8


    Тема 4. Милуємося довкіллям

    Довкілля, декор, орнамент. СМ: І.Брошкевич «Глечик», вишитий рушник (фрагмент).

    ХТД ГР: Прикрашання куточка шкільного подвір’я орнаментом з природних матеріалів.

    Високі й низькі звуки.

    СМ: Е. Гріг «Пташка», Д. Шостакович

    «Ведмідь».

    ХТД: «Мушка лапки рахувала» муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. текст Л. Ратич) - виконання з рухами; імпровізація на ДМІ.

    М/ф «Ведмедик і той, що живе в річці»



    Тема 5. Щедра осінь


    9



    10


    Скульптура, прості об’ємні форми.

    СМ: Р.Клірфілд «Вівтар дня подяки ІІІ», твори скульптури. ХТД: Ліплення овочів і фруктів – дарів осені (пластилін).

    ГР: Викладення виліплених овочів і фруктів на картонній тарілці.

    Гучні й тихі звуки (форте, піано).

    СМ: М. Парцхаладзе «Осінній дощик», В. Косенко «Пасторальна»

    ХТД: у.н.п. «Ходить гарбуз по городу» - інсценізація, виконання з рухами; музично-дидактична гра «Луна» (форте – піано).




    Тема 6. Наша Батьківщина – рідна Україна


    11



    12


    Основні та похідні кольори, палітра.

    СМ: Й.Бокшай «Осінь золота». ХТД: Зображення осіннього краєвиду за допомогою тільки жовтої, червоної і синьої фарби (акварельгуаш і кольоровий папір).

    Ритм; танець; українські народні танці («Козачок», «Гопак»)

    СМ: у.н.т. «Козачок», «Гопак» ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. А. Філіпенка, сл. В. Панченка – розучування.



    Тема 7. Мистецькі професії


    13



    14


    Художник, скульптор.

    СМ: Б. Мазур «Кіт Пантелеймон», В.Єрко, ілюстрація, К.Ларссон

    «Автопортрет за мольбертом». ХТД: Створення зображення шляхом домальовування лінії, цифри, літери (олівці,

    фломастери).

    Музикант, виконавець. Українські народні музичні інструменти (бандура, сопілка, скрипка); інструментальний супровід.

    СМ: Награвання українських мелодій на бандурі, сопілці, скрипці тощо (на вибір учителя).

    М/ф «Бременські музиканти»

    ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. А.Філіпенка, сл. В.Панченка – виконання з рухами.



    Тема 8. Мої захоплення


    15



    16


    Художник, скульптор (повторення).

    СМ: К.Зеллер «Риба-клоун», скульптура-рельєф «Риба». ХТД: Зображення рибки з пластиліну на картоні.

    ГР: Створення колективної композиції-«акваріуму».

    Презентація спільної роботи.

    Довгі й короткі звуки. Знайомство з нотним записом; графічне зображення тривалості звуків.

    СМ: К. Сен-Санс «Акваріум», «Лебідь». ХТД: «Кицю, кицю, де була?»

    муз. І.Островерхого, сл. М.Пономаренко; проплескування ритму.



    Тема 9. Завітаємо до театру


    17



    18


    Театр, сцена, декорації, костюми. СМ: Фото фрагменту із спектаклю

    «Коза-Дереза» на сцені театру. ХТД: Створення маски для одного з персонажів української народної казки «Коза-Дереза» (матеріали

    на вибір).

    Опера; соліст, хор.

    СМ: М. Лисенко. Пісня Кози, пісня Вовчика з опери «Коза-Дереза».

    ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Кози, пісня Вовчика – розучування.



    Тема 10. Ми — актори, ми — костюмери


    19



    20


    Художник, театральний костюм (повторення).

    СМ: Фото персонажів вистав у театральних костюмах.

    ХТД: Зображення орнаменту для сорочки-вишиванки персонажа казки «Коза-Дереза» (олівці,

    фломастери).

    Опера (повторення); актор.

    СМ: М. Лисенко. Пісня Лисичка, пісня Рака з опери «Коза-Дереза».

    ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Лисичка, пісня Рака – розучування; пісня Кози, пісня Вовчика – виконання в ролях.



    Тема 11. «Лускунчик» на театральній сцені


    21



    22


    Художник у театрі, декорації (повторення).

    СМ: Фото сцени з вистави

    «Лускунчик», Д. Хіггінс Ескіз декорації до «Лускунчика».

    Балет, балерина, танцівник.

    СМ: П. Чайковський. «Лускунчик» (фрагменти з балету).

    ХТД: «Святий Миколай» муз. і сл. Н. Гороховської. Імпровізація




    ХТД: Зображення новорічної

    іграшки для декорації до вистави

    «Лускунчик» (акварель).

    танцювальних рухів під музику балету П.Чайковського.



    Тема 12. Зима-чарівниця


    23



    24


    Холодні кольори.

    СМ: М.Глущенко «Зима», Ю.Писар «Зимова ідилія»,

    О.Вакуленко «Казкова зима». ХТД: Зображення засніженого міста або села (кольоровий папір або картон; гуаш).

    Темп. П’єса.

    СМ: Я. Степовий «Сніжинки».

    ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл.

    Н. Май – розучування; пластична імпровізація.

    М/ф «Таємна служба Санта-Клауса».



    Тема 13. Зустрічаємо Новий рік


    25



    26


    Свято Нового року. Форма, декор (повторення).

    СМ: Ілюстрації до казок: Д.Дейлі

    «Лускунчик», Е.Булатов, О.Васильєв «Попелюшка». ХТД: Зображення казкового годинника (матеріали на вибір).

    Темп.

    СМ: Український народний танець

    «Метелиця»; К. Дебюссі «Сніг танцює». ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл. Н.

    Май (виконання). Українська народна пісня-гра «Іде, іде дід» (виконання з рухами).



    Тема 14. Зимові свята


    27



    28


    Витинанка. Розміщення зображення на аркуші.

    СМ: М. Янко «Дерево життя», зразки витинанок.

    ХТД: Зображення зимового лісу за допомогою витинанки

    (кольоровий папір, картон).

    Колядки, щедрівки.

    СМ: у.н.п. «Коляд, коляд, колядниця»,

    «Щедрик» в обробці М. Леонтовича. ХТД: Українська щедрівка «Щедрівочка щедрувала» – розучування; вокальна

    імпровізація (пісня-побажання до новорічних свят).

    К/ф «Один вдома» (фрагмент).



    Перевір себе

    29


    30


    Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання.

    Підготовка до різдвяно- новорічних свят

    Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання.

    Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів.



    2 семестр



    Тема 15. Мандруємо Європою


    31



    32


    Форми транспорту.

    СМ: Ю.Шевчук «Прага. Вулиця Капрова», В.Микитенко

    «Фленсбург. Німеччина», порцелянова фігурка «Карета Попелюшки».

    ХТД: Зображення транспорту на вибір: карети, автомобіля або літака (воскові олівці,

    фломастери).

    Ритм. знайомство з нотним записом (нотний стан, скрипковий ключ).

    СМ: П. Чайковський. «Старовинна

    французька пісня», «Німецька пісенька»,

    «Неаполітанська пісенька» з «Дитячого альбому».

    М/ф «Дитячий альбом».

    ХТД: «Букварик» муз. А. Олєйнікової. сл. Л. Ратич – розучування; виконання ритму за записом.



    Тема 16. Танцювальні захоплення європейців


    33



    34


    Танець, пози і рухи танцівників. СМ: Ф. Харді «Танок голландських дітей»; П. Шассель

    «Фанданго»; «Тарантела». ХТД: Зображення дітей, які весело танцюють (олівці,

    фломастери).

    Танець, менует, тарантела

    СМ: Ф. Рамо «Менует» (клавесин), Л. Бетховен «Німецький танець», Дж. Россіні «Тарантела».

    ХТД: виконання на ДМІ супроводу до німецького танцю; ритмічна

    імпровізація. «Букварик» муз.

    А.Олєйнікової сл. Л.Ратич – виконання з





    рухами.

    М/ф «Красуня і чудовисько»,

    «Білосніжка».



    Тема 17. Професії в кіномистецтві


    35



    36


    Художник-мультиплікатор. СМ: Зображення героїв мультфільму «Чіп і Дейл». ХТД: Створення образу персонажа для мультфільму та

    його зображення (пластилін або олівці, фломастери).

    Оркестр, диригент.

    М/ф «Фантазія» (фрагменти).

    СМ: Поль Дюка «Учень чарівника». ХТД: Гра «Диригент», фрагменти мелодій з мультфільмів (на вибір вчителя) - розучування



    Тема 18. Мистецтво і техніка


    37



    38


    Художник-дизайнер. СМ: Фото комп’ютера,

    мобільного телефона тощо; зображення смайликів.

    ХТД: Створення образу українського смайлика, зображення його з передачею емоцій (олівці, фломастери; кольоровий папір).

    Електронна музика, синтезатор, ринг тон. Ноти в межах І октави.

    СМ: Й.-С. Бах. «Жарт» (соло флейти, рингтон).

    М/ф «Чарівна флейта».

    ХТД: «Робот» муз. М. Ведмедері сл. Л. Куліша-Зінькова – розучування.



    Тема 19. Світ рослин у мистецтві


    39



    40


    Декоративне зображення. СМ: М.Приймаченко «Квіти»,

    А.Коттерілл «Рожеві тюльпани». ХТД: Створення декоративної квітки (кольоровий папір).

    ГР: Створення колективної декоративної композиції

    «Квіткова галявина».

    Музична фраза. Ноти в межах І октави. СМ: А. Вівальді «Весна», у. н. п.

    «Стелися барвінку».

    ХТД: «Робот» муз. М.Ведмедері сл. Л.Куліша-Зінькова – виконання; у.н.п.- гра «Мак» - розучування, виконання



    Тема 20. Світ тварин у мистецтві


    41



    42


    Народні майстри. Українські народні іграшки, свистунці.

    СМ: Фото українських народних іграшок.

    ХТД: Ліплення одного з персонажів української народної казки «Лисичка, Котик і Півник» (пластилін).

    Ноти в межах І октави.

    СМ: К. Стеценко. Опера «Лисичка, Котик і Півник» (фрагменти І дії): Пісня Котика «Ти, мій брате півнику»; Пісня Лисички «Півнику-братику, ясний соколику»; Пісня Півника «Котику-

    братику, несе мене Лиска».

    М/ф «Лисичка, Котик і Півник». ХТД: «Зайчик і лисичка» муз.

    Я. Степового слова народні – розучування, виконання у ролях.



    Тема 21. Краса весни


    43



    44


    Відтінки кольору. Монотипія. Розміщення зображення на горизонтальному або вертикальному аркуші.

    СМ: М. Глущенко «Латаття». ХТД: Виконання весняної монотипії з відтінків зеленого

    кольору (гуаш).

    Вальс, веснянки, пісні-заклички

    СМ: Й. Штраус. Вальс «Весняні голоси»; у.н.п. «Вийди, вийди, сонечко».

    ХТД: вокальна імпровізація (пісні- заклички); «Повертайся, ластівко» муз. В. Верменича сл.

    М. Сингаївського – розучування.



    Тема 22. Мистецтво і здоров’я


    45


    Теплі кольори.

    СМ: Натюрморти з фруктами:

    Пісні-ігри, хоровод. Ноти в межах І

    октави.



    46


    О.Коцура, М.Дж.Ленг, К.Вернер. ХТД: Зображення фруктів і овочів теплих кольорів (акварель).

    СМ: М. Скорик Народний танець. ХТД: «Повертайся, ластівко» муз. В.Верменича, сл. М.Сингаївського – виконання; пісня-гра «Труби, Грицю, в

    рукавицю» – розучування, гра.



    Тема 23. Спорт і мистецтво


    47



    48


    Форма і декор.

    СМ: Х.-Л.Келер «Дівчата», А.Морган «Лижники».

    ХТД: Зображення медалі переможця спортивного змагання (акварель, олівці, фломастери).

    Музична мова: динаміка, темп, ритм. СМ: В. Сильвестров Марш.

    ХТД: «Фізкультхвилинка» муз. В.Дем’янчука, сл. Л. Кондрацької – розучування; гра на ДМІ.

    М/ф «Як козаки у футбол грали».



    Тема 24. Великодні писанки


    49



    50


    Великдень, писанка, візерунки, знаки.

    СМ: Фото писанок, зображення знаків.

    ХТД: Зображення писанки із прадавніми візерунками, знаками (тонований папір, олівці,

    фломастери).

    Музична мова: мелодія, динаміка, темп, ритм

    М/ф «Грицеві писанки».

    СМ: «Писанка» муз. М.Бурмаки, сл. К.Перелісної.

    ХТД: «Фізкультхвилинка» муз. В. Дем’янчука, сл. Л. Кондрацької – виконання; «Веселкові писанки» муз. і сл. В. Качан, О. Качан – розучування.



    Тема 25. Герої дитячих книжок


    51




    52


    Композиція.

    СМ: Ілюстрації до казки Ш.Перро

    «Кіт у чоботях».

    ХТД: Створення ілюстрації до української казки (олівці,

    фломастери).

    ГР: Складання намальованих

    ілюстрацій до певної казки в одну книжку.

    Балет.

    СМ: П. Чайковський. Балет «Спляча красуня» (3 дія), фрагменти («Вовк і

    Червона шапочка»; «Кіт у чоботях і біла кішечка»; «Попелюшка і принц Фортюне»; «Хлопчик-мізинчик, його

    брати і Людожер»). М/ф «Спляча красуня».

    ХТД: «Веселкові писанки» муз. і сл. В.Качан, О.Качан – виконання.



    Тема 26. У родинному колі


    53



    54


    Розміщення зображення вертикально чи горизонтально відповідно до задуму.

    СМ: Д.Мартіашвілі «Забудова», Н.Гусафссон «Полуниця», Г.Назаренко «Петриківський розпис».

    ХТД: Зображення будинку, де живе родина (кольорові або воскові олівці, крейди).

    Музичний супровід.

    СМ: Б. Фільц. Бабусина казка. Г. Сасько. Дідусева казка.

    ХТД: «Вишиванка» муз. В. Верменича сл. М. Сингаївського – розучування; вокальна імпровізація.



    Тема 27. Ми – українці


    55



    56


    Вишиванка, рушник.

    СМ: М.Приймаченко «Каравай», О.Збруцька «Світ дитинства», О.Пашинський «Засвіт встали козаченьки», В.Стаднічук «На

    Запорізькій Січі», С.Глущук «Іван Голота».

    ХТД: Зображення козака – хороброго воїна (матеріали на вибір).

    Маршова музика (повторення).

    СМ: Є. Адамцевич. Запорізький марш ХТД: інструментальне імпровізування;

    «Вишиванка» муз. В. Верменича сл. М.Сингаївського – виконання; «Будем козаками» муз. і сл. А. Загрудного - розучування; ритмічна імпровізація М/ф «Слово української дитини».




    Тема 28. Веселкове диво


    57



    58


    Послідовність кольорів веселки. СМ: О.Збруцька «Веселка», Н.Хелі Хатчинсон «Ферма»,

    Т.Хендерсон Сміт «Веселка і затока».

    ХТД: Зображення веселки (на

    вибір: олівці, крейди, фломастери, акварель, гуаш).

    Музична мова.

    СМ: А.Куїнджі «Веселка», С. Прокоф’єв

    «Дощ і веселка».

    ХТД: гра «Музична луна» муз. і сл. М. Андрєєвої; ритмічна імпровізація;

    «Будем козаками» муз. муз. і сл. А.Загрудного – виконання



    Тема 29. Зустрічаймо літо!


    59



    60


    Особливості форми метелика. Основні і похідні, теплі і холодні кольори (повторення).

    СМ: Д. Галчутт «Метелики». ХТД: Зображення

    різнокольорового метелика (олівці, фломастери).

    Ноти в межах І октави (узагальнення). СМ: В. Барвінський «Сонечко», Е. Гріг

    «Метелик».

    ХТД: «Барви рідної землі» муз. О.Злотника сл. О.Вратарьова –

    розучування; пластична імпровізація (танок «Веселі метелики»)



    Тема 30. Свято мистецтва


    61



    62


    Підготовка малюнків для шкільної виставки.

    СМ: Послідовність оформлення малюнка в рамку.

    ХТД: Виготовлення рамок для кращих малюнків.

    Підсумковий урок.

    СМ: слухання музичних творів (на вибір учителя та за бажанням учнів).

    ХТД: створення програми уроку- концерту.



    Перевір себе


    63


    64


    Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання.

    Підготовка виставки дитячих малюнків.

    Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання.

    Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів.



    СМ – сприймання мистецтва

    ХТД – художньо-творча діяльність ДМІ – дитячі музичні інструменти ГР – групова робота

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    kalendarno-tematichne-planuvannya-urokv-mistectva-1-klas.rar [26,72 Kb]
    (Придбали цей файл: 635)



    Сподобалося? Поділіться з друзями!



    Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Нуш / Початкові класи

    На головну



    Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас!
    Дякуємо!

    Шановний користувач нашого сайту.
    Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
    Будь ласка
    Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем за допомогою кнопок соц-мережі Fb. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.