Популярні новинки

Ключові слова

Мій кабінет



Знами онлайн

» » Нестандартний урок математики у 1 класі «Подорож Капітошки»

Шкільна скарбничка НУШ



Нестандартний урок математики у 1 класі «Подорож Капітошки»

Нестандартний урок математики у 1 класі «Подорож Капітошки»
Додавання і віднімання в межах 10
Вправи для засвоєння та застосування таблиць  
додавання та віднімання в межах 10

Мета уроку: Удосконалювати вміння учнів виконувати вправи та розв’язувати задачі  на  засвоєнняі  застосування  таблицьдодавання  і  відніманнячисел  в  межах10; 

формувати обчислювальні навички і вміння; розвивати логічне мислення, обчислювальні  вміння, самостійність, увагу, пам’ять; виховувати  акуратність, старанність, працьовитість.

ОЧІКУВАНІ   РЕЗУЛЬТАТИ.

Після цього уроку учні зможуть:

Виконувати  вправиі  розв’язувати  задачіна  засвоєння  і  застосування  

таблиць до давання  і  віднімання чисел  в  межах10;

розв'язувати  прості задачі на  знаходження  різниціта  суми, збільшення(зменшення)  числа  

на  кілька одиниць;

складати  задачу за  малюнком  такоротким  записом;

впевненіше розв'язувати приклади та  задачі.

краще  обчислювати приклади, що  містятьдві  дії.

Тип уроку: узагальнюючий урок-подорож з використанням інтерактивних технологій.

Обладнання: презентація у програмі Power Point (створити слайди), предметні та сюжетні малюнки, олівці,  запис музичного супроводу для фізхвилинки.

Хід уроку

І. Організаційна частина. (Слайд 1-2 ) 

Діти, я рада вас вітати на нашому уроці математики. Сьогодні у нас особливий урок – 

до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді.

То ж  давайте розпочнемо наш урок з побажання, реклами і автотренінгу.

1.Побажання  учнів. (Слайд 3)

Діти: Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.


Вчитель: Ви почули всі дзвінок

Він покликав на урок!

Кожен з вас приготувався, 

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка

А за ними і хлоп’ятка.

У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий:            

(Слайд 4)

— А у вас? Намалюйте олівчиками свій настрій.

Учні «малюють» настрій. 

—   Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку. 

2.  Реклама. (Слайд  5 - 6)

    –Ну, а тепер зробимо ще рекламу

Ми будемо:

Урок має бути:

активними

продуктивним

працьовитими

цікавим

творчими

добрим

уважними

творчим

дисциплінованими

трохи казковим

зібраними

навчальним


3.Проведення  автотренінгу. (Слайд 7)

- Давайте згадаємо наш автотренінг

Я - учень,

Я ходжу до школи.

Мене навчають вчитись,

Я все розумію, я хочу все знати.

Слово вчителя.

Щось відоме і нове 

Зустрічає скрізь тебе. 

Все уважно розглядай, 

Точну відповідь шукай. 

Щоб помилок уникати, 

Треба розум розвивати, 

Гостре око, слух, терпіння –

І тоді прийде уміння, 

І про тебе насам кінець

Люди скажуть «молодець».

4.  Читання девізу на пам’ять. (Слайд 8)

Девіз  уроку:

Наш девіз - усе узнати, 

Вміти добре рахувати. Виростаймо ж - і у путь. 

Хай знання із нами йдуть!

Отже, якщо ви будете такими, як ви говорили, ми разом проведемо цікавий, 

творчий, продуктивний урок.

II. Хвилинка каліграфії (Слайд 9)

—Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. 

І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти — з хвилинки каліграфії. 

Гарно і акуратно у зошитах­ напишемо рядок знайомих нам цифр.

  ( один учень записує на дошці) 

У назвах казок, які я читатиму, знайдіть числа і позначте їх у зошиті відповідними цифрами:

-«Один палець»,

-«Дві кізочки», 

-«Троє поросят», 

-«Чотири рясні дощі»,

-«П’ять бажань», 

-«Про змія, у якого шість голів»,

-«Сім козаків, і восьмий, який був отаманом», 

-«Дев’ять братів і десята сестра Галя».

-Перевіримо які числа ви записали.

(1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)

-У якому порядку (зростання чи спадання) записані цифри математичного диктанту?

-Назвіть цей ряд чисел у порядку спадання від 10 до 1.

-Діти, а навіщо нам цифри?

Відповіді дітей:

-Наука математика не може існувати без цифр

-Ми можемо додавати і віднімати за допомогою цифр

-Рішати приклади і задачі

ІІІ. Знайомство з казковим героєм (Слайд 10)

Математичний диктант.

— Діти, сьогодні на наш незвичайний, веселий, казковий урок завітав незвичайний, 

веселий казковий герой. Його братики та сестрички живуть всюди: в річках і в 

ставках, у морях і океанах, на хмаринках і в криничках. Щоб дізнатися ім’я нашого гостя, ми 

напишемо невеличкий математичний диктант.

Ви повинні будете записати усі цифри, які почуєте у характеристиці нашого героя. 

Будьте уважними, 

записуйте тільки цифри.

Я — один (1) із багатьох крапельок великого світового океану, який об’єднує у собі чотири (4) 

океани, три (3) десятки морів. Всього сім (7) десятків відсотків поверхні Землі вкрито водою. 

У нас в Україні є два (2) моря: Чорне і Азовське. Тіло людини складають 

вісім (8) десятків відсотків із води. 

Близько шести (6) літрів води за один (1) день може випити сім’я із чотирьох (4) чоловік.

— Перевіримо наш «цифровий струмочок», звіривши його із цифрами, 

Підставте під цифри відповідні літери— і ви дізнаєтесь ім’я нашого гостя.


1

2

3

4

6

7

8

К

Т

П

А

Ш

І

О


1

4

3

7

2

8

6

1

4

К

А

П

І

Т

О

Ш

К

А


— Отже, нашого героя звуть Капітошка. (Слайд 11)

(Відкрити дошку із планом-схемою уроку.)

IV. Повідомлення теми та мети уроку

Ознайомлення з темою, метою і планом уроку

Визначення мети уроку дітьми (Слайд 12)

Наш Капітошка народився із чистого джерельця і за допомогою цифр потрапив у цифровий 

струмочок, де дізнався, що йому надійшов лист із дуже важливим повідомленням. 

Але вітер­ жартівник відніс конверт далеко-далеко до Підсумкового океану. 

Ми повинні допомогти Капітошці знайти лист. Будемо разом із ним закріплювати  табличне  додаванняі  віднімання  чиселв  межах  10.Крім  того,  

ми застосовуватимемо  вивчені  таблиці під  час  обчисленняприкладів  і  

розв’язуванні задач, повторимо вивчене. 

Для цього ми перепливемо річку УСНУ,  через яку перебратися зуміємо 

лише тоді, коли виконаємо вірно усні обчислювання.

Потім разом із Капітошкою піднімемося на хмаринки СУМИ І РІЗНИЦІ , з якої з групками друзів 

­краплинок оросимо землю .

Далі перепочинемо, зробимо хвилинку відпочинку біля казкової кринички, після чого вирушимо у 

небезпечну подорож Задачним морем, де наловимо рибки .

А звідти будемо намагатися дістатися до Підсумкового океану, де на острові за деревинку ­цікавинку і 

зачепився лист для Капітошки.

Хто працюватиме старанно, отримуватиме від Капітошки краплинки. Чим більше таких краплинок ви 

отримаєте, тим краще.

Отож, до справи, рушаймо в путь!

–Куди ж ми помандруємо?

–У Країну чисел першого десятка, побуваємо у двох великих містах – Додавання та Віднімання. 

1.Гра «Мікрофон» (Слайд 13)

– Як називаються числа при додаванні?

– Яку дію виконуємо, шукаючи суму?

– Як називаються числа при відніманні?

– Яку дію виконуємо, визначаючи різницю? 

II.Актуалізація  знань  учнів.

1.Усні  обчислення. 

Загадка Зимою спить, а влітку біжить. (Річка)

Перепливемо усну річку

1) Гра «МОЗГОВИЙ ШТУРМ»          (Слайд 13)

2)  Ланцюжкові приклади.       (Слайд 14)  

10 – 6 + 4 – 2 + 3 – 5 =

3)  Гра«Кругові  приклади».      (Слайд 15)

2 + 3                       6 + 2 

3 + 7                          5 – 2

1 + 1                          10 – 4

7 – 6                          8 – 1

IV.  Розвиток математичних  умінь.

1)  Скласти приклади на додавання. ( письмово в зошитах)  (Слайд 16)

6,3,1                      3,3,2                          5,4

  9                             10                              8

Скласти  приклади на  віднімання   (Слайд 17)

7,29,3                       8,4

  4                    5                            6


Загадка Коли нема – чекають, коли прийду – тікають. (Дощ)


2.Складання прикладів з краплинок. ( працюють біля дошки)

6-4                                        7+2

5-3                                        6+4

8-2                                        6+2


2.Допоможи  комп’ютеру  знайтипомилку.

5 + 4 + 1 = 9                      4 + 4 ? 5 = 4

8 – 3 + 3 = 2                      6 – 3 – 2 = 0

3 ? 2 + 6 = 7              10 ? 4 + 2 = 4

V.  Фізкультхвилинка.

Під пісеньку з мультфільму « Капітошка»

VI.Робота над задачами     (Слайд  18)

1.  Складиі  розв’яжи  задачуза  малюнком  ікоротким  записом.

?9 л

?  ?,  на  6 л  менше

2. Гра-завдання  «ДопоможиІвану  пройти  доЦарівни-жаби».

10 – 6                                  9 – 1  

2 + 5                                    8 – 3 

6 + 3                                    4 + 2 

5 – 3                                    7 – 4 

VII.  Підсумок уроку. (Слайд 19 )

— Ось ми і дістались до Підсумкового океану. З яким настроєм ви завершуєте урок? 

(Учні «малюють» настрій, пояснюють свій вибір.)

— Отже, відкриймо лист. Що тут? А тут у конверті зашифровані слова. 

Прочитати ми їх зможемо, 

якщо відгадаємо загадки­ цікавинки, які підготували наші учні. 

(Учні читають вірші-загадки.)

1) Сидів хлопчик біля річки і піймав аж три плотвички.

Кошенятко одну вкрало. Скільки рибки в хлопця стало?

(2 — слово «без»)

2) По дорозі зайчик біг, ніс п’ять яблук на пиріг.

Одне впало, покотилось. Скільки яблук залишилось? 

      (4 — слово води)             

3) У садок до годівниці прилетіли три синиці, потім ще три птиці.

Скільки птиць на годівниці? 

      (6 — слово нема)

4) Каже мати-квочка: «В мене 3 синочка і чотири дочки».

Учитель  оцінюєроботу  груп  таокремих  учнів.

Скільки діточок у квочки? 

(7 — слово «життя»)  

Утворення речення «Без води нема життя»

Бесіда вчителя(Слайди 20 -21 )

Вода — одна із найголовніших речовин, потрібних для органічного життя. 

Рослини та тварини містять понад 60 % води за масою. На Землі водою покрито 70,9% поверхні. 

Вода здійснює у природі постійний кругообіг, випаровуючись з поверхні й повертаючись на неї у 

вигляді опадів. Вода має велике значення для економіки: сільського господарства й промисловості. 

Питна вода становить тільки 2,5% від загальної кількості. Нестача води може стати однією з найважчих 

проблем людства в найближчі десятиліття.


( Бесіда про збереження води) Діти наводять свої прислів’я про воду

Оберігайте, діти, воду, не засмічуйте її, бо вода – це наша сила, наше здоров’я, наш добробут.

Ось  і уроку  кінець.

Хто  працював–  молодець!

2.Гра  «Продовжте  речення». (Слайд 22 )

На  уроція  навчився…

Мені  сподобалося…

Хотів  бище  навчитися…

Найскладніше  було…

Найлегше було…

3.Рефлексія.

    –Покажіть сигнальчиком, з яким настроєм ви  закінчили  урок. Чому? 

                          

    Учитель оцінює роботу групта  окремих  учнів.

Визначення учнів, які зібрали найбільше краплинок.

Вручення подарунка — фото Капітошки.


Автор: Костенко Валентина Іванівна

ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
nestandartniy-urok-matematiki-u-1-klas-podorozh-kaptoshki.rar [295,79 Kb]
(Завантажили цей файл: 795)


Схожий цікавий матеріал!

Сподобалося? Поділіться з друзями!



Категорія: Метод-кабінет / Класним керівникам / Нуш / Початкові класи

На головну




Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас!
Дякуємо!

Шановний користувач нашого сайту.
Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
Будь ласка
Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем за допомогою кнопок соц-мережі Fb. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.