• Популярні новинки

    Ваш кабінет


    Наша сторінка

    Зараз онлайн



    » » Вчити ніколи: Учителі обурюються «КОНКУРСОМАНІЄЮ» та «ЮВІЛЕЄМАНІЄЮ» у школах



    Вчити ніколи: Учителі обурюються «КОНКУРСОМАНІЄЮ» та «ЮВІЛЕЄМАНІЄЮ» у школах
    • 20-04-2023, 17:04
    • 1 894
    • 0
    Вчити ніколи: 
    Учителі обурюються «КОНКУРСОМАНІЄЮ»
    та «ЮВІЛЕЄМАНІЄЮ» у школах

    Відомий освітній експерт і заслужений вчитель України Віктор Громовий у своєму блозі на osvita.ua порушив надзвичайно актуальне питання: відзначення різних ювілейних і пам’ятних заходів, у які сьогодні активно залучена середня школа. Ба, більше: це стало обридливим тягарем для педагогічних працівників і учнів, які, замість навчатися, постійно змушені щось «організовувати, готувати, проводити, забезпечувати» та ще й «звітувати» про виконану роботу. «Мало не забула — уроки теж ніхто не відміняв» «Це треба припинити раз і назавжди! Конкурсоманія та ювілеєманія є однією зі складових того паперового колапсу, який паралізував шкільну освіту, — пише Віктор Громовий. — Особисто просив Павла Хобзея (заступник міністра освіти. — Ред.): не підписуй жодного листа про будь-які конкурси та ювілеї — і ти відразу ж побачиш реальне покращення шкільного життя вже сьогодні. Щойно проаналізував вхідну документацію за жовтень в одній iз шкіл міста: 18 листів про конкурси за неповних три тижні!!! Люди запитують: а коли працювати, як не конкурс, то якийсь ювілей, як не ювілей, то, прости Господи, флешмоб…» Віктор Громовий наводить приклад зі своєї «домашньої колекції» маразмів в освіті — лист про відзначення… Міжнародного тижня дій проти отруєння свинцем. До нього, звісно, є приписка на кштал «звіт про проведення заходів (фото, презентація, текстова інформація тощо) та кількість залучених учасників необхідно надіслати на таку-то адресу…». «Люди вже доведені цим божевіллям до такого стану, що ось-ось будуть квасити писок будь-кому, хто просто заїкнеться про якийсь конкурс чи флешмоб!» — емоційно наголошує експерт. Проблема, яку порушив Віктор Громовий, зачепила за живе освітян. Про це свідчить величезна кількість відгуків та коментарів під блогом. «Думка на сто відсотків слушна. Жовтень 2017-го просто вилетів у трубу в плані навчання, — пише Лада Гаврилець. — Шкільні олімпіади, на яких одні й ті самі учні, спортивні змагання, які проводяться під час уроків, iз десяток конкурсів, плюс декілька семінарів. Усі співають, танцюють, грають у футбол чи волейбол, декламують вірші, малюють. Це все добре. А коли цих діток вчити??? Все перевернуто з ніг на голову. Ми підмінили навчальний процес виховним. А ті конкурси просто задовбали». «Щодо «паралічу шкільної освіти» конкретно. Сьогодні на шкільну пошту прийшов лист iз райво «План роботи на листопад 2017», — додає користувачка під ніком «Теж вчителька». — Чотири конкурси — «Бобер», «Колосок», «Геліантус», «Кенгуру». Сім олімпіад (районний етап) — біологія, українська, географія, математика, історія, економіка, трудове навчання (по суботах і неділях). Далі — районний етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Шевченка, районний фестиваль «Чарівний світ літератури». Крім того — День української писемності, Тиждень фінансової грамотності, День пам’яті жертв Голодоморів, День Гідності та Свободи (заходи і звіти). І ще — районний етап обласного конкурсу на кращий освітянський блог; районний етап конкурсу «Різдвяні свята». І ще — сім семінарів вчителів-предметників (на базі різних шкіл, у робочі дні). І це не все. Бо є ж іще шкільний план… Ой, мало не забула — уроки теж ніхто не відміняв». «Кожну суботу — олімпіада, конкурс чи турнір. І так до кінця грудня! Коли дитині відпочити?! — пише Жанна. — П’ять днів дитина вчиться, а на шостий їде до чорта на кулички! Холод, сльота, ГРВІ. Не хвилює начальство. Не привезеш — мало не догана!». «Підтримую! Сил немає на таку кількість дурної роботи. Що конкурси, що ювілейні дати — майже кожен день. І всі хочуть, ні, потребують фотозвітів. Люди добрі, ми школа, а не фотоательє», — обурено додає Тетяна. Читайте також: Вчителі забили на сполох через скасування надбавок: у "Голосі" пояснили ініціативу «Припинити раз і назавжди!» Спілкуюся з цього приводу зі знайомою вчителькою. «Ви не уявляєте, який шмат часу відбирає оця нікому не потрібна показуха, — каже Ольга Іванівна. — Чиновникам потрібні наші звіти, щоб поставити галочку. А нікого не цікавить, що якийсь «день охорони зеленого дуба із Лукомор’я» ти готуєш у вільний час, замість того, щоб потратити його на власну самоосвіту чи й просто відпочинок. Залучаєш до цього кращих учнів (бо гіршим і навчання не потрібне, не те що наші дати), як правило, одних і тих самих, а буває й батьків! А вчитися ж коли?». Слухаю педагога і згадую, як у дитячому садочку малювала чотирирічному сину малюнок на конкурс про охорону праці. Цікаво, чи думав чиновник, який це все придумав, що дитина такого віку може намалювати про охорону праці? А тому вже як мама двох дітей — учня молодших класів і дитини, яка відвідує садочок, — долучаюся до педагогів і прошу чиновників — не марнуйте вчительського і нашого, батьківського, часу, який ми маємо куди потратити, на ваші «соцсорєвнованія»! Звісно, є перелік конкурсів, свят і заходів, які необхідно і варто проводити. Але це мають бути справді визначні й важливі в житті країни дати. І готуватися вони мають не для галочки, а для дітей. Тоді і вчителям, і учням буде цікаво брати в них участь. Занурювати ж школу у вал зайвих і непотрібних заходів неприпустимо. Віктор Громовий пропонує цю конкурсно-святкову повинність зi шкіл зняти. На його думку, достатньо простого роз’яснення (а краще наказу МОН) із трьома тезами. Перша: участь у будь-якому конкурсі — це особистий вільний вибір людини. Друга: школа чи будь-яка управлінська структура системи освіти не повинна втручатись (інформувати, організовувати, а тим паче — звітувати) у цей процес. Усе, що не було передбачено затвердженим педрадою річним планом роботи школи, автоматично відкидається як таке, що не входить до переліку запланованих школою заходів. Третя: підписання листів посадовими особами з проханням «провести і відзвітувати» має трактуватись як перевищення службових повноважень із відповідними наслідками для чиновника. Цікаво, що цю ж проблему Віктор Громовий рік тому вже порушував. Учителі його й тоді підтримали. Погомоніли, пообурювались та пішли готувати спущені згори «дні, тижні й місячники». Може, бодай зараз їх почують і припинять цей «освітній маразм», як охарактеризував його Віктор Громовий.



    Сподобалося? Поділіться з друзями!



    Категорія: Новини освіти / Метод-кабінет / Класним керівникам

    На головну



    Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас!
    Дякуємо!

    Шановний користувач нашого сайту.
    Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
    Будь ласка
    Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем за допомогою кнопок соц-мережі Fb. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.