• Популярні новинки

    Ваш кабінет


    Наша сторінка

    Зараз онлайн





    Квест-гра "Подорож стежинками здоров'я"
    Квест-гра "Подорож стежинками здоров'я"
    Розробка виховного заходу для учнів початкових класів,
    за участю учнів 5-9 класів.

    Анотація:
    В даній роботі представлена методичнарозробка гри-квесту на тему здорового способу життя для учнів молодшої школи, яка проводиться учнями 5-9 класів з описом процесупідготовки та організації заходу, правилами гри, завданнями для всіх етапів проходження квесту, матеріалами, необхідними для проведення заходу. Використання цієї розробки заходу доцільне при здійсненні превентивної, просвітницької, тренінгової роботи з дітьми.
    Гра-квест є інноваційною формою роботи з учнями. Це –цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння школярами необхідних знань, умінь та навичок. Інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активне долучення всіх учасників, згуртовують колектив учнів.
    Мета гри-квесту «Подорож стежинами здоров’я» – сприяти отриманню школярами знань про поняття «здоров’я», «здоровий спосіб життя», визначення та усвідомлення факторів,що впливають на здоров’я, створення умов для формування в учнів позитивного ставлення до життя та власного здоров’я. Проводячи гру за допомогою учнів старших класів, ми сприяємо тому, щоб учні відчули себе в ролі старших наставників для малюків, збільшили свої знання в тій чи іншій галузі здоров’язбереження, розвивали свої організаторськіта акторські здібності.
    Квест – це пригоди. Кожна команда проходить ряд станцій – етапів, де Помічники (учні 5-9класів, одягнені вкостюми казкових персонажів) проводять з гравцями рухливі гри і дають творче завдання. Вони ж і оцінюють роботу і ставлять бали у маршрутному листі. Знайти місце, де буде проходити кожен етап, можна, тільки розгадавши підказку. Це додаткові пригоди та азарт для гравців.
    До початку:
    Учням 5-9 класів заздалегідь окреслюється «станції», на яких вони будуть зустрічати молодших школярів. Їх задача, знаючи специфіку своєї станції, підготувати казковий образ (зовнішній вигляд), творчо, яскраво оформити свою станцію, тощо. Учні працюватимуть на станціях за принципом "Навчаючи Вчусь!"- вони є прикладом для малюків, а тому повинні знати все пропредмет обговорення.
    Завдання для класних керівників - організувати 2-3учня, відпрацювати з ними дії на заданій станції, ознайомити з правилами гри.
    Учні 1-4 класів готують візитну картку команди та привітання команд-суперників.
    Завдання для класних керівників початкових класів - розподілити учнів так, щоб всі діти мали змогу взяти участь увиконанні завдань на станціях з розрахунку на те, що діятимуть 5 станцій, і на кожній станції – проводитимуться по три невеличкі гри.
    Педагог-організатор складає та узгоджує сценарій. Здійснює підбір завдань для роботи на станціях, контролює процес підготовки учасників квесту. Забезпечує заохочення для команд.
    Правила гри:
    Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод наокремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил.
    1.        Отримайте маршрутний лист. Розгадайте шифр і заповніть вільні клітинки відповідями. Таким чином ви дізнаєтесь, яким маршрутом будете пересуватися.
    2.        Рушаючи в подорож, не забувайте про правила вихованості та почуття такту до своїх суперників. За виконані завдання отримуйте жетони.
    3.        Застосовуйте при виконанні завдань всю вашу енергію та креативність! У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте!
    4.        На виконання кожного із завданьу вас до 10 хвилин. Не намагайтесь зекономити час – додаткових балів це не принесе, а от за перевищення ліміту часу бали знімаються.
    5.        Відвідуйте станції суворо за порядком, написаним в вашому маршрутному листі.
    ПОЧАТОК ГРИ-КВЕСТУ
    Місце збору - шкільний спортивний майданчик. Місце проведення квесту - шкільний сад.

    Етап І - "Візитна картка"
    На майданчику шикуються команди. Кожна команда має свій колір, у кожного учасника кольорова краватка, або кепка. Кожна команда має свій прапорець.
    Ведучий проголошує вступне слово про здоров'я дитини і його основні компоненти: харчування, гігієну, чисте повітря, спорт і правильнідії в разі небезпеки та ін.
    Гра починається з урочистого привітання команд учасників. Команди демонструють свою життєву позицію на зразок виступу агітбригади. Презентують свою назву і гасло.
    Етап ІІ - "Настарт! Увага! Руш!"
    Після привітання команди отримують маршрутні листи, де за допомогою шифру зашифровані назви станцій, якими будуть подорожувати класиДіти розшифровують написи і готуються до початку подорожі.
    Подається умовний сигналі команди рушають в путь.
    На кожній станції за виконані завдання діти отримуватимуть жетони у вигляді веселих пігулок.
    І. СТАНЦІЯ ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ "Місто Смаколиків" ІІ. СТАНЦІЯ ГІГІЄНІЧНИХ ЗНАНЬ "Країна Чистоти"
    ІІІ. СТАНЦІЯ СПОРТИВНА "Країна Фізкультурія" ІV. СТАНЦІЯ ПРИРОДНИЧА "Заповідник"
    V. СТАНЦІЯ БЕЗПЕКИ "Фортеця Порятунку"
    СТАНЦІЯ ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ "Місто Смаколиків" (На станції дітей зустрічають Малюк і Карлсон)

    Малюк і Карлсон намагаються розповісти дітям проважливість правильного харчування, при цьому Карлсон відстоює права шкідливих смаколиків, а малюк намагається запевнити його і учнів, що корисна їжа набагато краща. Герої пропонують дітям розібратися в цьому питанні разом. У ведучих три набори кольорових карток для трьох конкурсів і жетони, для команд.

    1.Гра "Візит до супермаркету"
    На столі перед учнями картки із зображенням корисних і шкідливих продуктів, а також мініатюрна копія кошику для покупок і відерця для сміття. Команді пропонується здійснити похід до супермаркету і навантажити кошик покупками. Діти повинні покласти в кошик тільки корисні товари, а шкідливі - в смітничок. Приклади карток:
    та ін..
    (Діти виконують завдання. У випадку помилки ведучі її пояснюють, роблячи акцент на тому, наскільки важливівідібрані ними корисні продукти. За виконання завдання дають жетон у вигляді пігулки).
    2.Гра "Антиреклама"
    Серед запропонованих зображень відібрати малюнки товарів, які рекламують по телевізору шкідливі продукти. Обираючи малюнки, діти повинні самі називати чим ці продукти шкодятьлюдині. Приклади карток:
    та ін..
    (Малюк і Карлсон уважно прослуховують відповіді , виправляють помилки, наголошуючи, що далеко не всі реклами корисні для перегляду. За виконання завдання дають жетон.)

    3.Гра "Меню здорової людини"
    Малюк і Карлсон розповідають про те, що для здоров'я дуже важливо знати, що і коли потрібно споживати, а тому пропонують із запропонованих продуктів скласти меню для сніданку обіду і вечері. Для цього учням потрібно розкласти картки на три тарілки. Приклади карток:
    (За виконання завдання учні отримують жетон і рушають далі.)
    СТАНЦІЯ ГІГІЄНІЧНИХ ЗНАНЬ "Країна Чистоти"
    (На станції командизустрічають неохайний домовичок Кузя і дівчинка Тетяна)Тетянка скаржиться дітям, що домовик ніяк нехоче вчитися правилам гігієни і просить, щоб діти їй допомогли.Кузя не хоче поступатися, але в ході гри погоджується і обіцяє завжди дбати про свою чистоту.
    1.Гра "Мішечокважливих речей"
    У мішечку знаходяться речі, якідопомагають людині дбати про особисту гігієну. Учасники по черзі дістають із мішечка предмет і пояснюють як, як часто,коли і для чого слід використовувати цей предмет.
    У мішку: гребінець, мило, шампунь, пилочка для нігтів, зубна щітка, носова хустинка, щітка для одягу, ножиці, марлевапов'язка, гумові рукавички та ін.
    2.Гра "Знайди слово"
    Учасники отримують фломастер і знаходять на ігровому полі потрібні слова
    3.Гра "Додай слово"
    Учасники повинні дописати слово, що пропустив автор вірша. Приклади карток:

    СТАНЦІЯ СПОРТИВНА "Країна Фізкультурія"
    (На станції учасників зустрічають герої мультфільму "Козаки" або Котигорошок) Вони вихваляється своєю силою і спритністю пропонують учням позмагатися з ними. Естафета проводитьсятаким чином, щоб перемогла дружба.
    1.Виконання нескладних вправ зі скакалкою та обручем. 2.Весела естафета.
    3.Перетягування канату.
    СТАНЦІЯ ПРИРОДНИЧА "Заповідна територія"
    (На станції командизустрічають Квіткові феї )Вони вважають в природі схована таємнича сила і заохочують учнів розкрити в чому сила природи.
    1.Гра "Аптека природи"
    Із аптечки, що стоїть на столі по черзі дістають картки із зображеннями натуральних ліків і кориснихрослин. Команди відповідають, для чого і коли людивикористовують ці рослинні ліки.
    В аптечці: калина, ромашка, мед,липа, березовий сік, часник, малина, гірчиця, цибуля та ін.
    2.Гра "Користь-отрута"
    Серед зображень трав і квітів знайти отруйні рослини. Приклади карток:
    Корисні рослини.


    Отруйні рослини
    1) Беладона
    4) Вех звичайний
    7) Золотарник
    10) Вороняче око
    2) Блекота
    5) Болиголов
    8) Дурман (квітка)
    11)Амброзія
    3) Вовче лико
    6) Конвалія
    9) Дурман (насіння)
    12) Гриб Бліда поганка
    Квіткові феї називають назви і наголошують на тому, щоздійснюючи прогулянки в лісі чи на полі слід обходити окремі рослини, не використовувати їхдля ігор та не зривати їх.
    3.Гра "Збери пазл"
    Учням пропонується зібрати розрізаний аркуш паперу, на якому написаний Закон дружби Людини і Природи - "Сонце, повітряі вода -твої найкращі друзі" та прочитати цей закон хором і голосно.

    СТАНЦІЯ БЕЗПЕКИ "Фортеця Порятунку" Мальвіна і Буратіно
    Буратіно не хоче слухатись Мальвіну, вважає, що з ним ніколи не трапиться ніякої біди. Мальвіна розповідає проте, що втратити здоров'я, а іноді навіть і життя- дуже просто, та просить дітей, розповісти Буратіно про небезпеку, яка очікує неслухняних дітей і про те, як слід діяти, щобїї уникнути. Для цього грають у гру "Небезпечні забавки".
    1.Гра "Небезпечні забавки"
    У конверті знаходяться картки із зображенням небезпечних ситуацій. Завдання гравців, назвати, яка небезпека очікує дітей, які можуть бути наслідки і щослід робити, щоб уберегти своє життя і здоров'я.
    Приклади карток:

    2.Гра "Алло, рятуйте!"
    Учасникам необхідно записати на картці із зображенням пожежної охорони, міліції, швидкої допомоги та служби газу номери телефонів екстремальних служб.
    3.Гра "Перша допомога"
    Учням пропонується уявити, що біля них немає дорослих, а ситуація потребує невідкладних дій, якими будуть їхні дії в разі:
    ·Ви сильно порізали руку, що слід одразу зробити? ·Уявіть, що ви залишились вдома самі, і раптом отримали
    опік, ваші дії?
    ·Уявіть, що впали, і в результаті отримали великий синець, що необхідно зробити?
    ·Дорослих вдома немає, а у вас сильно розболілась голова, як можна себе полікувати? Чиможна самому вживати ліки?
    ·Під час прогулянки ви знайшли незнайомий підозрілий предмет, який може виявитись вибухівкою. Ваші дії?

    Етап ІІІ - "Фінал"
    Команди, що відвідали всі станції, а також учні,що працювали на станціях, повертаються до місця збору. Підраховують жетони.
    Ведучий проголошує слово про процес квесту,оцінює активність і настрій учасників гри. Наголошує на тому, що гра не мала характеру змагання за перше місце, найголовнішим для всіх, було отримання нових знань та здійснення подорожі.
    Казкові персонажі обирають найактивніші класи - це приз за активність.
    Команда, що обрала найбільшу кількість жетонів - переможці квесту. Команда, що підготувала найкращу "візитну картку"- приз глядацьких
    симпатій
    Також можуть бути номінації "Закреативність і неординарність", "Веселим і кмітливим", "Найрозумнішим" та ін.
    Отримані жетони команди обмінюють на корисні солодощі в шкільній їдальні. Свято закінчується колективним фото напам'ять .
    Висновки
    Проведення гри-квесту сприялоне тільки формуванню в учнів необхідних компетенцій,актуалізації наявних знань з теми здорового способу життя, а й формуванню громадянина, інтелектуально-розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, що володіє системою знань про здоров’я і здоровий спосіб життя, готової протистояти труднощам та негативним чинникам оточуючого середовища.
    Проведення заходу забезпечило створення сприятливих психологічних умов для ефективної взаємодіїв групі, самопізнання учасників гри.
    Проведення гри-квесту може статитрадиційним щорічним заходом для навчального-закладу, адже учні завжди з нетерпінням чекають чергових захоплюючих пригод, під час яких вони мають можливість проявити свої знання, вміння та творчі здібності, виконати ряд цікавих завдань

    Скачати квест



    Сподобалося? Поділіться з друзями!



    Категорія: Класним керівникам / Середні класи / Старші класи / Сценарії свят

    На головну



    Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас!
    Дякуємо!

    Шановний користувач нашого сайту.
    Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
    Будь ласка
    Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем за допомогою кнопок соц-мережі Fb. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.