• Популярні новинки

    Ваш кабінет


    Наша сторінка

    Зараз онлайн



    » » Конспект уроку з української мови для учнів 7 класу



    Конспект уроку з української мови для учнів 7 класу
    • 8-10-2021, 11:28
    • 3 775
    • 0
    Конспект уроку з української мови для учнів 7 класу
    Письмовий стислий переказ розповідного тексту 
    про виконання певних дій у художньому стилі

    Мета уроку:

    удосконалити мовленнєво-мислительні вміння учнів усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам’ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру з елементами опису процесу праці, сприймати текст, розуміти його, стисло відтворювати зміст прослуханого тексту відповідно до комунікативного завдання.

    Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення


    Хід уроку:

    І. Організаційний момент

    ІІ. Ознайомлення семикласників з темою, метою й завданнями уроку

    ІІІ. Робота з текстом переказу (підготовча робота до письмового стислого переказу)

    Сприймання на слух тексту учнями

            Тільки-но починало світати, мати, вмившись, зодягала чисту сорочку, підв’язувалася вишитим фартухом і вилазила на лежанку. Я крізь сон чув її лагідну приповідку: «Ну ось і зійшов святець, аж віко підпер!». Незабаром кімната освітлювалася живими зайчиками, спалахували сухі дрівцята, потріскуючи голосними пострілами. Піч гоготіла, коли полум'я лизало своїм язиком челюсті.     

              Доки варилося снідання, мати місила тісто. То було цікаве видовисько. Материні руки раз по раз занурювалися в діжу, од чого ослінчик аж двигтів. Тісто вимішувалося, крутішало. Коли воно нарешті ставало в'язким, як гума, і вже важко було працювати руками, мати призупиняла роботу, будила свою родину й годувала сніданком. Поснідавши, батько йшов на роботу, а я біг на кінець городу, щоб наламати широких капустяних листків. За цей час в оселі вже стояв паркий дух. На засланому простирадлом ліжкові, а поверх ще й рушником, пузатилося кілька кругленьких паляничок. Мати була вся в роботі. Легкими рухами рук вона витягувала опецьок тіста, вмокала у воду руки, щоб воно не прилипало, й, перекидаючи з однієї долоні в другу, формувала круглу, наче сонце, хлібину. Злегка поплескавши верхівку, ненька клала паляницю на рушник. Робила вона це так вправно, що я навіть не встигав уволю надивитися.

            Доки мати викачувала останню, найменшу паляничку, що призначалася мені, я біг за лопатою і, внісши, приставляв її до печі. На лопату клали капустяний листок, змащений олією або притрушений борошном, й усаджували хлібину. Біле тісто паляниці нариз обдувало гарячим духом печі. Нагнічені челюсті покліпували, паче в безмісячну ніч зорі. Іскорками розжареної сажі здригався жар. Зробивши виделкою кілька проштрихів, мати шугала лопату з хлібиною в гарячу утробу печі; потім другу, третю, аж доки не сховалася за челюстями й моя паляничка.

    Орієнтовний план:

    I. Підготовка до важливої справи.

    II. Вимішування тіста — цікаве видовисько.

    1. Капустяні листочки.

    2. Формування паляниці.

    3. Випікання хліба.

    Орфографічна робота (запис слів)

    Повторне читання тексту

    Учні уточнюють, чи правильно вони запам’ятали послідовність розповіді, відзначають виражальні прийоми, використані автором при описі процесу праці.

    ІV. Підготовка чорнового варіанта стислого переказу й редагування написаного

    Коментар учителя. Увага! Стислий переказ — це виділення окремих головних положень змісту тексту і їх відтворення. Щоб стисло переказати текст, необхідно:

    1) глибоко розуміти зміст прочитаного;

    2) виділяти основне й передавати його коротко;

    3) не зосереджувати уваги на другорядному (у разі потреби в основне слід включати другорядні положення);

    4) не скорочувати текст механічно, зберігати послідовність викладу матеріалу;

    5) до великих частин тексту добирати заголовки;

    6) уникати багатослів’я, розтягненості викладу.

    V. Написання стислого переказу тексту з елементами опису процесу праці

    Переказати текст стисло, зосереджуючи увагу на описі процесу праці.

    VІ. Домашнє завдання

    Самостійно дібрати рецепт приготування певного блюда (з журналу, кухарської книги, календаря тощо). Підготувати переказ тексту, уживаючи художні засоби.

    Автор матеріалу: Біліченко Олена Олександрівна

    ЗАВАНТАЖИТИ БЕЗКОШТОВНО!
    konspekt-uroku-z-ukrayinskoyi-movi-dlya-uchnv-7-klasu.rar [285,65 Kb]
    (Придбали цей файл: 107)



    Сподобалося? Поділіться з друзями!



    Категорія: Класним керівникам / Середні класи / Старші класи

    На головну



    Залиште будь ласка свій коментар щоб ми знали що дана публікація цікава, та принесе свою користь для вас!
    Дякуємо!

    Шановний користувач нашого сайту.
    Ви зайшли на освітній сайт як незареєстрований користувач.
    Будь ласка
    Зареєструйтесь на сайті (1 хвилинка часу) або увійдіть під своїм іменем за допомогою кнопок соц-мережі Fb. Після реєстрації на нашому сайті, для вас будуть відкриті всі можливості сайту. Коментарі і повне право на всі категорії та інші функції.
    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.